[Bild] SweC "hänger sig" på mobil med jämna mellanrum

Permalänk
Medlem

[Bild] SweC "hänger sig" på mobil med jämna mellanrum

Se bild. När jag surfar SweC på min Note 20 Ultra 5G så hänger sig forumet med hyggligt jämna mellanrum (surfar jag forumet 10 minuter så händer det garanterat minst en gång) när jag ska klicka mig "bakåt". Tar runt 5-6 sekunder innan jag kommer mig vidare.

SweC är enda sidan/forumet där jag stöter på detta problemet som är lite små-annoying.

Tänkte bara nämna det...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung S21 Ultra 5G så en rätt lik telefon som du har. Jag surfar oftast från mobilen och det är minst någon gång per dag inne på SweClockers. Jag har dock aldrig upplevt det du beskriver. Jag kör dock med Samsung Browser.

Det kan inte vara att du har en massa igång så mobilen börjar stänga av program för att spara minne? Om jag inte missminner mig brukar Samsung vara rätt aggressiva med sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wilworin:

Jag har en Samsung S21 Ultra 5G så en rätt lik telefon som du har. Jag surfar oftast från mobilen och det är minst någon gång per dag inne på SweClockers. Jag har dock aldrig upplevt det du beskriver. Jag kör dock med Samsung Browser.

Det kan inte vara att du har en massa igång så mobilen börjar stänga av program för att spara minne? Om jag inte missminner mig brukar Samsung vara rätt aggressiva med sånt.

Surfar mestadels från mobilen och på en mängd forum. Det händer uteslutande på SweC så rent spontant känns det ju som problemet ligger här, inte på mobilen.

Men är okunnig på området så... ... ...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Inte upplevt det här problemet själv (har en annan telefon).

- Det är Google Chrome du använder inte sant?
- Har du senaste mjukvaran och uppdaterat dina appar?
- Vet du hur länge du upplevt det här problemet?
- Får du samma problem över 4G / 5G?

/ Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej,

Inte upplevt det här problemet själv (har en annan telefon).

- Det är Google Chrome du använder inte sant?
- Har du senaste mjukvaran och uppdaterat dina appar?
- Vet du hur länge du upplevt det här problemet?
- Får du samma problem över 4G / 5G?

/ Johan

Ja
Ja
Iaf sista halvåret-året
Osäker på 4g/5g, är nästan alltid på ett wifi när jag surfar. Spelar ingen roll om jag är på hemmets eller jobbets wifi, det sker på bägge ställena.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Okej, då blev det spontant mycket svårare att kunna pricka rätt. Du har bara problem med bakåt-knappen (i webbläsaren) och aldrig när du går vidare in i en tråd eller nästa sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Okej, då blev det spontant mycket svårare att kunna pricka rätt. Du har bara problem med bakåt-knappen (i webbläsaren) och aldrig när du går vidare in i en tråd eller nästa sida?

Märkte här i förmiddags att det hängde sig när jag skulle posta ett svar i en tråd. Det är alltså snack om en 3-4 sekunder.

Framåt.. mjaeeee, vete tusan om det hänger sig då. Vill påstå det sker när jag klickar mig bakåt men ska hålla utkik de närmsta dagarna och ge tilbakemelding (bästa norska ordet ever) på det.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Ett svar kommer att ta längre tid. Då den behöver spara i databasen och tömma vår cache. Det ska dock inte ta så lång tid.

Edit: Gjorde detta svar via mobilen och jag kände inte av 1 sekund ens.

Permalänk
Medlem

Har fortf problem med att SweC stundtals tar lång tid på sig att ladda både framåt och bakåt.

Men, nu när jag var på semester i Sverige så flöt allt som varmt smör, problemen uppstod igen då jag kom hem till Norge efter en vecka. Skriver denna posten från pcn och problemet uppstår även från den, inte bara mobilen.

Det att jag inte inte hadde det här problemet när jag fysiskt befann mig i Sverige, vad kan det bero på?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Har fortf problem med att SweC stundtals tar lång tid på sig att ladda både framåt och bakåt.

Men, nu när jag var på semester i Sverige så flöt allt som varmt smör, problemen uppstod igen då jag kom hem till Norge efter en vecka. Skriver denna posten från pcn och problemet uppstår även från den, inte bara mobilen.

Det att jag inte inte hadde det här problemet när jag fysiskt befann mig i Sverige, vad kan det bero på?

Kanske något med din norska operatör?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av TotalF:

Har fortf problem med att SweC stundtals tar lång tid på sig att ladda både framåt och bakåt.

Men, nu när jag var på semester i Sverige så flöt allt som varmt smör, problemen uppstod igen då jag kom hem till Norge efter en vecka. Skriver denna posten från pcn och problemet uppstår även från den, inte bara mobilen.

Det att jag inte inte hadde det här problemet när jag fysiskt befann mig i Sverige, vad kan det bero på?

Det här påminner mycket om vad du och jag @jreklund pratat om. Men, där lyckades du reproducera också inte sant?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kanske något med din norska operatör?

mmm, man börjar ju undra. Men det sker bara på SweC.

Skrivet av emilakered:

Det här påminner mycket om vad du och jag @jreklund pratat om. Men, där lyckades du reproducera också inte sant?

Mmm, det sker konstant när jag är i norge. Och det är inte så att det är specifika tidsintervall. Ibland kan jag surfa swec ett par minuter utan att det händer, ibland sker det nästan omedelbart då jag surfar in på sidan och medans jag är här.

Men spontant undrar man ju om det inte är nåt med att jag befinner mig i norge. Spelar ingen roll om det är med min 4/5G-operatör eller min bredbandsleverantör.

Det är liksom... Tar ett annat exempel. Jag kan knappt göra de här quizen på Swec. Säg det är 10 frågor. På random fråga så är det som om jag tappar kontakten med Swec när jag trycker på ett svarsalternativ och det sker inget.

Lite på samma sätt som ibland då jag använder sökfunktionen så bara timear den ut.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Jag har börjat uppleva det här på mobilen (över Wi-Fi, som använder 5G) att sajten inte svarar initalt och man behöver trycka en gång till, och då laddar den direkt. Det här förstör quizen som du säger, då de inte kan återupptas.

Om jag minns rätt pratade vi främst om bilderna @emilakered och det är något jag lyckades replikera med Edge, Chrome och FireFox med en nyligen ominstallerad Windows 11 dator. Jag satt inte i Norge vid det tillfället, utan jobbade från vårt kontor. Mitt 5G-nätverk hemma kan ibland tro att den är i Norge dock, men där har jag inte upplevt att bilderna stannar upp, utan "bara" hela sajten.

Vet inte vad felet beror på, då det inte fanns något uppenbart i loggarna (när jag kikade sist).

/ Johan

Permalänk
Medlem

Bor i Norge jeg også, skrev et svar her i tråden og trykte på "Svara". Da stod den i ca 30sek og fikk bare timeout i chrome. Samme når man skal klikke seg inn på artikler og lese de, står å loader uten at det skjer noe. Noen ganger funker det med en manuell refresh og da kommer alt instant.

Kjører chrome på en M1 MBP. Og jeg har Altibox Fiber som ISP.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Bor i Norge jeg også, skrev et svar her i tråden og trykte på "Svara". Da stod den i ca 30sek og fikk bare timeout i chrome. Samme når man skal klikke seg inn på artikler og lese de, står å loader uten at det skjer noe. Noen ganger funker det med en manuell refresh og da kommer alt instant.

Kjører chrome på en M1 MBP. Og jeg har Altibox Fiber som ISP.

Trist men ennå greit å høre at det ikke bare er meg som har problemer.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk

Jag har exakt samma problem. Stundvis funkar sidan helt utan problem, men helt plötsligt kan det ta 30+ sekunder att ladda sidan. Sitter på Tele2. Just quizen har jag nästan alltid problem med. Får upp "Quizet kunde inte visas." efter ett par frågor.

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don’t need to be done.

Permalänk
Medlem

Ah se på fan. Jag har haft exakt samma problem som er o startade tillomed den här tråden om det men fick inte mycket itll hjälp förrens jag blev länkad till den här tråden.
Så kan väl tillägga att även jag som bor i Oslo-området har exakt samma problem, är så gott som omöjligt att ta mig igenom quizzen nuförtiden, medans för kanske ett halvår sen så kunde jag oftast ta mig igenom dom med en eller kanske två omstart. Även när jag hoppar mellan sidor här på Sweclockers så kan den ibland behöva vänta kanske runt 5-10 sekunder innan nåt händer. O detta händer enbart här oavsett vilken browser jag använder, inga andra ställen på nätet där jag ofta är på har detta problem.
Det är precis samma grej på min telefon också när jag sitter på wifi, när jag använder mobildata så är det däremot inga problem, men då ska det vara sagt också att jag fortfarande kör med svenska Tele2 som operatör.

Så ja nånting med Sweclockers o norska operatörer verkar inte lira ihop. Har för övrigt nåt fiber från Telia.

Permalänk
Medlem

Skulle felanmälan till er norska operatör och ge dom exempel, låter som en skev routing någonstans.

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smerof:

Skulle felanmälan till er norska operatör och ge dom exempel, låter som en skev routing någonstans.

Kan man göra sånt alltså? Kan ju iofs tillägga att jag inte kör några defaults-DNSer, utan kör just nu OpenDNS, så den delen spelar ingen roll iaf (men kanske inte har med routing att göra ändå?).

Permalänk
Medlem

Hade inte en tanke på att det kunde vara ett alternativ att felanmäla dit!

Det är så sjukt störande att man iblamd överväger om man bara skulle droppa SweC ur rotationen.

Mem det går ju inte...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej!

Vi ser även ut att ha problem från Finland (en rapport har inkommit), så servern verkar ha något emot landsflyktingar tyvärr. Fortfarande ingen lösning från vårt håll. Det går ju att bygga in krashhantering inuti Quiz-systemet, men är ju inte där felet ligger egentligen.

/ Johan

Permalänk
Medlem

Upplevde exakt samma som ovan men från Spanien. Ibland svarar sajten inte alls, det kan ta upp till 10-15 sekunder innan något händer.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Skulle behöva lite hjälp med kompletterande information för att vår leverantör ska veta om felet ligger hos dem, eller om de behöver felanmäla det vidare. De har bett om att få följande information när sajten inte fungerar och när den kommit igång igen.

  1. Tidpunkt

  2. Ip-address - Går att se via t.ex. https://whatismyipaddress.com

  3. Traceroute

Observera att du inte ska skriva dessa uppgifter i den här tråden! Klicka på mitt användarnamn och därefter "brevet" uppe till höger för att skicka ett privat meddelande till mig, då IP-adressen är en personuppgift.

Windows

  1. Öppna startmenyn

  2. Skriv in "CMD" och öppna kommandotolken

  3. Skriv in "echo %date% %time% && tracert www.sweclockers.com"

Linux

  1. Öppna terminalen

  2. Skriv in "date && traceroute www.sweclockers.com"

Exempel på output:

2023-11-15 9:07:29,52 Tracing route to sweclockers.com [158.174.189.103] over a maximum of 30 hops: 1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.10.1 2 * * * Request timed out. 3 20 ms 22 ms 22 ms 10.130.57.65 4 23 ms 13 ms 12 ms 62.119.243.241 5 32 ms 18 ms 12 ms ti3163c360-ae64-0.ti.telenor.net [146.172.20.50] 6 37 ms 14 ms 13 ms ti3001b400-ae3-0.ti.telenor.net [146.172.105.62] 7 14 ms 11 ms 14 ms telenor-bahnhof-pni.bahnhof.net [85.24.153.197] 8 64 ms 33 ms 17 ms sto-cr3.sto-ste-dr3.bahnhof.net [176.10.178.173] 9 31 ms 14 ms 12 ms h-213-136-33-173.NA.cust.bahnhof.se [213.136.33.173] 10 * * * Request timed out. 11 * * * Request timed out. 12 19 ms 21 ms 13 ms www.sweclockers.com [158.174.189.103] Trace complete.


När inte vår sajt fungerar, kan ni besöka vår leverantörs hemsida?
https://bahnhof.se


Det går även att skicka en HAR-fil från "Network output" i webbläsaren när man har svårigheter att besöka sajten. Den går inte att bifoga via privata meddelanden, utan måste skicka in på andra sett. Får återkomma när jag kontrollerat vad den innehåller - så ni inte skickar in personuppgifter utan att kryptera den först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Skulle behöva lite hjälp med kompletterande information för att vår leverantör ska veta om felet ligger hos dem, eller om de behöver felanmäla det vidare. De har bett om att få följande information när sajten inte fungerar och när den kommit igång igen.

  1. Tidpunkt

  2. Ip-address - Går att se via t.ex. https://whatismyipaddress.com

  3. Traceroute

Observera att du inte ska skriva dessa uppgifter i den här tråden! Klicka på mitt användarnamn och därefter "brevet" uppe till höger för att skicka ett privat meddelande till mig, då IP-adressen är en personuppgift.

Windows

  1. Öppna startmenyn

  2. Skriv in "CMD" och öppna kommandotolken

  3. Skriv in "echo %date% %time% && tracert www.sweclockers.com"

Linux

  1. Öppna terminalen

  2. Skriv in "date && traceroute www.sweclockers.com"

Exempel på output:

2023-11-15 9:07:29,52 Tracing route to sweclockers.com [158.174.189.103] over a maximum of 30 hops: 1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.10.1 2 * * * Request timed out. 3 20 ms 22 ms 22 ms 10.130.57.65 4 23 ms 13 ms 12 ms 62.119.243.241 5 32 ms 18 ms 12 ms ti3163c360-ae64-0.ti.telenor.net [146.172.20.50] 6 37 ms 14 ms 13 ms ti3001b400-ae3-0.ti.telenor.net [146.172.105.62] 7 14 ms 11 ms 14 ms telenor-bahnhof-pni.bahnhof.net [85.24.153.197] 8 64 ms 33 ms 17 ms sto-cr3.sto-ste-dr3.bahnhof.net [176.10.178.173] 9 31 ms 14 ms 12 ms h-213-136-33-173.NA.cust.bahnhof.se [213.136.33.173] 10 * * * Request timed out. 11 * * * Request timed out. 12 19 ms 21 ms 13 ms www.sweclockers.com [158.174.189.103] Trace complete.


När inte vår sajt fungerar, kan ni besöka vår leverantörs hemsida?
https://bahnhof.se


Det går även att skicka en HAR-fil från "Network output" i webbläsaren när man har svårigheter att besöka sajten. Den går inte att bifoga via privata meddelanden, utan måste skicka in på andra sett. Får återkomma när jag kontrollerat vad den innehåller - så ni inte skickar in personuppgifter utan att kryptera den först.

OP här. Bara för att förtydliga. Det är ju inte så att sajten inte går att besöka/ligger nere utan problemet är att (och jag surfar uteslutande sweC från min mobil) den hänger sig med ojämna mellqn rum och jag kan ibland sitta och fånglo på mobilen o uppemot 20 sekunder innan jag förs vidare (eller bakåt).

Händer såpass ofta att man blir smågalen och sweC är absolut enda siten jag upplever detta problemet ifrån.

Also, jag (med flera som postat här i tråden) bor i Norge.

Så, det är alltså inte att siten ligger nere för oss utan att den hänger sig med ojämna mellanrum men såpass ofta att det är förbenat irriterande.

Edit. Fortf aktuellt att skicka in punkt 1-3 och kan man se traceroute från mobilen?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

När jag redigerade inlägget ovan hängde det sig och detta stirrade jag på i tio sekunder.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk

Kan intyga om att detta händer även då man surfar från åland och finland, quizet kan ibland vara sjukt svårt att ta sig igenom för det timeoutar på varannan fråga och tar minst 15 sekunder att ladda om. Händer även i forumet och andra ställen på sidan.

Edit: Tänkte även tillägga att detta förekommit säkert minst ett år, kanske mycket längre, minns ej.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av TotalF:

[...] det är alltså inte att siten ligger nere för oss utan att den hänger sig med ojämna mellanrum [...]

Tyvärr så ser vi ingen trafik i våra server loggarna vid de tidpunkter användare har rapporterat fel, så för oss ser det ut som att hela sajten är nere. Och att era enheter försöker, försöker, försöker och tillslut skickas trafiken till oss och den loggas. Vi kan inte se att något händer under de sekunder som sajten står och laddar för er, och en trace route visar om trafiken tappas på vägen till oss.

Skrivet av TotalF:

Edit. Fortf aktuellt att skicka in punkt 1-3 och kan man se traceroute från mobilen?

Jag har inget verktyg på mobilen jag kan rekommendera på rakt arm. Ping Tool - DNS, Port Scanner från ManageEngine ser dock ut att ha två verktyg som går att använda; ping och traceroute.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.manageengin...
https://apps.apple.com/us/app/manageengine-ping-tool/id460362...

Ping skickar en snabb signal till oss för att se ifall vi är online, medan traceroute berättar om vilka hopp den tar på vägen.

1 och 2 är enkla, det är bara klockan och IP-adresserna (IPv6 och IPv4) är enkla att kolla med samma hemsida. Det viktiga är att starta en trace route, då den tar en stund att genomföra. Att börja med "ping" ger dock en snabb signal på om man får kontakt.

Prova en ping första gången det händer och en trace route nästa gång det inträffar.

Permalänk
Medlem

Tänker högt nu men finns det någon annan känd site som är öppna med att de driftas av Bahnhof och som användarna kan klicka runt på och se om det sker samma där? Drygt dock om problemet sker sällan.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Joppis:

Tänker högt nu men finns det någon annan känd site som är öppna med att de driftas av Bahnhof och som användarna kan klicka runt på och se om det sker samma där? Drygt dock om problemet sker sällan.

https://www.fz.se/ och https://bahnhof.se/ ligger på samma ställe. När vi legat helt nere har de också gått ned. FZ och SweC har olika virtuella servrar men ligger i samma lokala nätverk, så hjälper inte så mycket att inte komma åt FZ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pillertrillaren:

Kan intyga om att detta händer även då man surfar från åland och finland, quizet kan ibland vara sjukt svårt att ta sig igenom för det timeoutar på varannan fråga och tar minst 15 sekunder att ladda om. Händer även i forumet och andra ställen på sidan.

Edit: Tänkte även tillägga att detta förekommit säkert minst ett år, kanske mycket längre, minns ej.

Hade själv samma problem (bor i Finland), men nu har det funkat som det ska i typ en månad eller två.
Var jävligt störande med quizen som du säger, och i forumet i trådar med bilder kunde det ta minuter innan bilderna laddades in helt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire