Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Någon som "lärt" sig spela FPS och gör det gladeligen med kontroll? Är grymt sugen på ett X, då jag införskaffat mig en "bra" TV. Min dator är av äldre modell och har svårt att spela 2042 i 1080p, men är rädd för att adaptering till kontroll kommer resultera i att den bara står.

Du kan koppla in mus och tangentbord till Xboxet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Någon som "lärt" sig spela FPS och gör det gladeligen med kontroll? Är grymt sugen på ett X, då jag införskaffat mig en "bra" TV. Min dator är av äldre modell och har svårt att spela 2042 i 1080p, men är rädd för att adaptering till kontroll kommer resultera i att den bara står.

Inte jag. Jag försöker men det går inte bra. Är van med mus och tangentbord och har aldrig kunnat sikta vettigt med kontroll. Vissa spel har dock stöd för mus och tangentbord på konsol - förutsatt att man lyckas hitta en fungerande position.

Maxa aim assist så blir det så bra det kan bli.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Du kan koppla in mus och tangentbord till Xboxet

Jag vet, men tanken är att jag vill gamea från soffan på min 65" 4K TV och slippa sitta med mus/tagentbord då jag gör det annars hela dagarna på jobbet.

Skrivet av nu1mlock:

Inte jag. Jag försöker men det går inte bra. Är van med mus och tangentbord och har aldrig kunnat sikta vettigt med kontroll. Vissa spel har dock stöd för mus och tangentbord på konsol - förutsatt att man lyckas hitta en fungerande position.

Maxa aim assist så blir det så bra det kan bli.

Hur länge har du "försökt"? ;D

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Någon som "lärt" sig spela FPS och gör det gladeligen med kontroll? Är grymt sugen på ett X, då jag införskaffat mig en "bra" TV. Min dator är av äldre modell och har svårt att spela 2042 i 1080p, men är rädd för att adaptering till kontroll kommer resultera i att den bara står.

Jag spelar gärna på båda beroende på humör. Visst är man träffsäkrare i Halo eller BF med mus och tangentbord men många gånger är det gött att sitta och spela i soffan. Sen finns det ju mycket annat att spela som fungerar minst lika bra eller bättre med kontroll också.

Men har bekanta som försökt spela med handkontroll och inte klarar av det. Så det varierar nog.

Sen finns det ju numera spel som stödjer mus och tangentbord även på Xbox. Just bf2042 tror jag inte har stöd för det dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Någon som "lärt" sig spela FPS och gör det gladeligen med kontroll? Är grymt sugen på ett X, då jag införskaffat mig en "bra" TV. Min dator är av äldre modell och har svårt att spela 2042 i 1080p, men är rädd för att adaptering till kontroll kommer resultera i att den bara står.

Håller på o lära mig att spela Battlefield med handkontroll på Series X. Tyvärr stödjer inte BF2042 mus och tangentbord som flera andra stora spel gör…

Har under många år spelat på PC, tycker det går trögt att lära mig handkontroll…. Men de e väl bara att nöta på

Billigt med Xbox jämfört med PC!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

The Callisto Protocol

There are patches live for all consoles that should fix frame rate and crash issues that some of you have reported. We are listening, working hard on updates, and will have details to share on more upcoming improvements early this week. Thanks for your patience.
We wanted to clear up any confusion: ray-traced shadows are supported and look great on Xbox Series X. However, we are aware of issues with ray-traced reflections that we are addressing. More information is coming this week. We appreciate the patience and support.
https://twitter.com/CallistoTheGame/status/159950889016898355...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Håller på o lära mig att spela Battlefield med handkontroll på Series X. Tyvärr stödjer inte BF2042 mus och tangentbord som flera andra stora spel gör…

Har under många år spelat på PC, tycker det går trögt att lära mig handkontroll…. Men de e väl bara att nöta på

Billigt med Xbox jämfört med PC!

Ska göra ett försök!

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Hur länge har du "försökt"? ;D

Helt ärligt så har jag nog accepterat att jag inte kan spela FPS med kontroll, så jag "försöker" inte längre. Senaste FPS-spelet jag körde var Dying Light 2, men det blev nog inte mer än några enstaka timmar. Inte för att det var fel på spelet eller kontrollen - tvärtom - det fungerade ganska bra att springa runt och hoppa bland taken i förstaperson, jag och mina co-op polare har råkat gå vidare till annat.

När det gäller spel som Battlefield och liknande så är det helt enkelt inget jag kör med kontroll. Inte med mus heller eftersom jag inte får till en bra plats i soffan jämfört med vid skrivbordet.

Jag sålde min dator med RTX 3080 för snart ett och ett halvt år sedan och köpte en Mac Mini, Playstation 5 och ett Xbox Series X för priset av mitt grafikkort, så jag har "försökt" sedan dess. Det är förstås ingenting jämfört med dom 20+ åren jag har använt mus och tangentbord...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Är kluven kring det här med mus och tangentbord. Jag har förstås inget emot det så länge man bara möter andra med M&T. Men när de som kör med handkontroller möter de som kör med M&T så blir det snabbt orättvist, tänker jag.

Hur funkar det, känner spelen av vilket man spelar med och kan man filtrera i enlighet därefter?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Någon som "lärt" sig spela FPS och gör det gladeligen med kontroll? Är grymt sugen på ett X, då jag införskaffat mig en "bra" TV. Min dator är av äldre modell och har svårt att spela 2042 i 1080p, men är rädd för att adaptering till kontroll kommer resultera i att den bara står.

Jag är PC gamer sedan innan, och brukar ligga på Plat/guld i de flesta spelen som Siege, valorant ,overwatch.

Haft Series X mindre än ett år, och har lyckats komma upp i samma slags "rank" som jag hade som PC gamer, och jag kan helt ärligt säga att jag idag föredrar att lira spel som warzone, overwatch med kontroll framför mus och tangentbord, och bara det faktum att jag säger något sådant, är något jag aldrig trodde skulle ske, oavsett hur bra jag blev.

Är 30+ haha ifall det ger dig mer kött på benen PMa mig gärna om det är något du undrar över.

Permalänk
Skrivet av Haiwa:

Någon som "lärt" sig spela FPS och gör det gladeligen med kontroll? Är grymt sugen på ett X, då jag införskaffat mig en "bra" TV. Min dator är av äldre modell och har svårt att spela 2042 i 1080p, men är rädd för att adaptering till kontroll kommer resultera i att den bara står.

Skrivet av Hasson39:

Jag är PC gamer sedan innan, och brukar ligga på Plat/guld i de flesta spelen som Siege, valorant ,overwatch.

Haft Series X mindre än ett år, och har lyckats komma upp i samma slags "rank" som jag hade som PC gamer, och jag kan helt ärligt säga att jag idag föredrar att lira spel som warzone, overwatch med kontroll framför mus och tangentbord, och bara det faktum att jag säger något sådant, är något jag aldrig trodde skulle ske, oavsett hur bra jag blev.

Är 30+ haha ifall det ger dig mer kött på benen PMa mig gärna om det är något du undrar över.

Då skulle jag vilja ställa mig på motsatta sidan. Har gått all in på konsol senaste 10 åren och spelar ok både med kontroll och m/t.( Eller lika dåligt) Har PS5, Xbox SX mm.

Därimot har jag mer och mer gått över till PC igen och köpt på mig nya grejer pga konsolerna tappar mer och mer fps och grafik mot PCn. Vet att det alltid varit såhär men jag tycker det händer alldeles för mycket nuförtiden med grafiken och fps för att det ska funka att ha en konsolcykel på 8år. Med eller utan mindre uppgradering. (PS4 pro etc).
Redan nu har spel kommit ut med endast 30fps på konsol och detta är 2 år in i ny era. Bedrövligt.
Kan inte rekommendera konsol om man inte är beredd att tumma på grafiken och fps. Tycker det är värre än förra generationen trots att PS5 och SX hade bättre grejer från start.
Raytracing är mer eller mindre låst på 30fps och då med ruggigt låga inställningar. RT, som många säger inte är "värt det pga fpsen". Nä men man kan få båda, men det kostar. "RT är meningslöst" mm köper jag inte heller. Är som att säga att man lika gärna kan köra lägsta inställningarna på grafiken för att inte offra fps. Jo men det blir ett annat spel. OK nog om det.

MEN detta är min bedömning idag. Ville bara dela min syn på konsol vs PC idag. Vet att det är minst lika många som tycker som jag gjort tidigare att det räcker gott nog, mindre pengar, skönt att slappa i soffan osv.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Då skulle jag vilja ställa mig på motsatta sidan. Har gått all in på konsol senaste 10 åren och spelar ok både med kontroll och m/t.( Eller lika dåligt) Har PS5, Xbox SX mm.

Därimot har jag mer och mer gått över till PC igen och köpt på mig nya grejer pga konsolerna tappar mer och mer fps och grafik mot PCn. Vet att det alltid varit såhär men jag tycker det händer alldeles för mycket nuförtiden med grafiken och fps för att det ska funka att ha en konsolcykel på 8år. Med eller utan mindre uppgradering. (PS4 pro etc).
Redan nu har spel kommit ut med endast 30fps på konsol och detta är 2 år in i ny era. Bedrövligt.
Kan inte rekommendera konsol om man inte är beredd att tumma på grafiken och fps. Tycker det är värre än förra generationen trots att PS5 och SX hade bättre grejer från start.
Raytracing är mer eller mindre låst på 30fps och då med ruggigt låga inställningar. RT, som många säger inte är "värt det pga fpsen". Nä men man kan få båda, men det kostar. "RT är meningslöst" mm köper jag inte heller. Är som att säga att man lika gärna kan köra lägsta inställningarna på grafiken för att inte offra fps. Jo men det blir ett annat spel. OK nog om det.

MEN detta är min bedömning idag. Ville bara dela min syn på konsol vs PC idag. Vet att det är minst lika många som tycker som jag gjort tidigare att det räcker gott nog, mindre pengar, skönt att slappa i soffan osv.

Förstår din tanke, men spelen som du tänker på, där raytracing är inblandat, då är det oftast rollspel aka marvel liknande spel vi talar om. Pratar vi FPS spel, så brukar de sikta på minst 60 FPS men de flesta nya har 120. tex Siege, Warzone (även mw2), Overwatch 2 osv.

Men största fördelen med PC spelandet måste ändå vara communityt, fler som har mic, lättare skaffa vänner, Discord communityt osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorian:

Är kluven kring det här med mus och tangentbord. Jag har förstås inget emot det så länge man bara möter andra med M&T. Men när de som kör med handkontroller möter de som kör med M&T så blir det snabbt orättvist, tänker jag.

Hur funkar det, känner spelen av vilket man spelar med och kan man filtrera i enlighet därefter?

Det går att lösa, Peripheral Based Matchmaking heter det.

Tyvärr är det rätt ovanlig, men hade gjort att alla blev nöjda.

Jag hatar att möta kontrollspelare i MW2, sjuk aim assist och sen en möjlig Cronus (no-recoil) på det. Går inte att vinna

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Microsoft to raise Xbox first-party game prices from $60 to $70 in 2023
https://www.theverge.com/2022/12/5/23494765/microsoft-xbox-ga...

We’ve held on price increases until after the holidays so families can enjoy the gift of gaming. Starting in 2023 our new, built for next-gen, full-priced games, including Forza Motorsport, Redfall, and Starfield, will launch at $69.99 USD on all platforms. This price reflects the content, scale, and technical complexity of these titles. As with all games developed by our teams at Xbox, they will also be available with Game Pass the same day they launch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Microsoft to raise Xbox first-party game prices from $60 to $70 in 2023
https://www.theverge.com/2022/12/5/23494765/microsoft-xbox-ga...

We’ve held on price increases until after the holidays so families can enjoy the gift of gaming. Starting in 2023 our new, built for next-gen, full-priced games, including Forza Motorsport, Redfall, and Starfield, will launch at $69.99 USD on all platforms. This price reflects the content, scale, and technical complexity of these titles. As with all games developed by our teams at Xbox, they will also be available with Game Pass the same day they launch.

Då slutar dom sälja Season Passes, Battle Passes och annat skräp antar jag.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

$70 är väl ungefär vad nya spel kostade på 90-talet också, tycker det är väldigt mycket pengar, men om man tänker in att det är 30 års inflation där emellan också innebär det väl egentligen mest att spel var fruktansvärt dyrt back in the day.

Permalänk
Medlem

00:00:37 News 01: Callisto Protocol review aftermath
00:36:06 News 03: Fixes arrive for Sonic Frontiers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Jag är PC gamer sedan innan, och brukar ligga på Plat/guld i de flesta spelen som Siege, valorant ,overwatch.

Haft Series X mindre än ett år, och har lyckats komma upp i samma slags "rank" som jag hade som PC gamer, och jag kan helt ärligt säga att jag idag föredrar att lira spel som warzone, overwatch med kontroll framför mus och tangentbord, och bara det faktum att jag säger något sådant, är något jag aldrig trodde skulle ske, oavsett hur bra jag blev.

Är 30+ haha ifall det ger dig mer kött på benen PMa mig gärna om det är något du undrar över.

Har lirat en del competitive (Fortnite & CS:GO) på PC med mus & tangentbord, men tycker kontroll funkar bra i tex nya Warzone... känner mig inte det minsta handikappad med handkontroll. Kör så här: & aimassist på 1

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=wiUQRMfC7RA

00:00:37 News 01: Callisto Protocol review aftermath
00:36:06 News 03: Fixes arrive for Sonic Frontiers

ville verkligen gilla Callisto... älskade Dead Space 3 & låste upp alla achievments
men tycker Callisto är ren skit, bryr mig inte om skuggor hit eller dit, påverkar inget om man inte står & glor på miljön hela tiden.
Körde några timmar i söndags på Xbox s X & det funkar tillräckligt bra för att få en uppfattning om spelet.
Jag tycker dom misslyckats med allt, finns inget som lockar att spela vidare... hela stridssystemet är helt f'd up. Spelar alltid på det svåraste, men svårigheten ligger i att få gubben att göra som man vill... inte motståndarna.

spelade till:

Där man skulle byta 2 säkringar... efter att ha dött 10 ggr för gubben inte vill röra sig. Tanken är väl att man ska "grip-gunna" dom in i alla snurrande kugghjul, men den räcker ju till 2 monster.. så antingen stå på kanten högst upp & ständigt kötta med batongen eller stå bakom nåt snurrande & dra dom in med ett snabbt tryck (så den räcker)... känns helt värdelöst

Dold text

hade jag brytt mig hade jag begärt pengarna tillbaka, men raderar & glömmer skiten bara

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

spelade till:

Där man skulle byta 2 säkringar... efter att ha dött 10 ggr för gubben inte vill röra sig. Tanken är väl att man ska "grip-gunna" dom in i alla snurrande kugghjul, men den räcker ju till 2 monster.. så antingen stå på kanten högst upp & ständigt kötta med batongen eller stå bakom nåt snurrande & dra dom in med ett snabbt tryck (så den räcker)... känns helt värdelöst

Dold text

Combat hade fungerat godkänt i mina ögon fram tills jag kom till just det här stället som du pratar om. Jag tror jag dog 10 gånger, men det kändes som många fler. Alltid gjorde man något misstag, eller så kom det fler än en fiende. Spelet är duktigt på att "låsa" på fiender så länge det bara är en. Vill man växla mellan dom mitt i en fight så är det kört.

Jag kom förbi det i alla fall men är inte så sugen på att fortsätta. Inte för att den biten förstörde spelet för mig, men jag har bara inget sug att starta upp spelet igen. Det lockar liksom inte.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

Har lirat en del competitive (Fortnite & CS:GO) på PC med mus & tangentbord, men tycker kontroll funkar bra i tex nya Warzone... känner mig inte det minsta handikappad med handkontroll. Kör så här: & aimassist på 1
<Uppladdad bildlänk>

Spelar du på en stor tv eller en 24-27" skärm?

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Spelar du på en stor tv eller en 24-27" skärm?

PC 27" 2560 x 1440 & Xbox LG 77" G1

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Combat hade fungerat godkänt i mina ögon fram tills jag kom till just det här stället som du pratar om. Jag tror jag dog 10 gånger, men det kändes som många fler. Alltid gjorde man något misstag, eller så kom det fler än en fiende. Spelet är duktigt på att "låsa" på fiender så länge det bara är en. Vill man växla mellan dom mitt i en fight så är det kört.

Jag kom förbi det i alla fall men är inte så sugen på att fortsätta. Inte för att den biten förstörde spelet för mig, men jag har bara inget sug att starta upp spelet igen. Det lockar liksom inte.

Lustigt för jag tänkte se va dom tycker på Youtube... & första videon, han säger EXAKT vad jag tycker (& tydligen flera av oss) och i ett bra spel känner man vad man gjort rätt/fel samt vad man kan förbättra... tvärtom i ett dåligt

red: nä känner samma, kom oxå förbi men miljöerna är astråkiga & finns ingen motivation att fortsätta

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Idag fick jag för första gången ett email gällande min wishlist på xbox! (det var på tiden, även om det fortfarande är helt trasig)

Ett spel på din önskelista finns till försäljning! UTFÖRSÄLJNING: 80 % RABATT
Du får det här e-postmeddelandet eftersom du har det här spelet på din önskelista. Om du vill sluta ta emot e-postmeddelanden om det här spelet går du till xbox.com/wishlist och tar bort det från listan. Om du vill sluta ta emot e-postmeddelanden och meddelanden går du till xbox.com/wishlist och sedan till inställningar. Priser och rabatter kan komma att ändras. Se Store-sidan för aktuellt pris och aktuell information

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med XB deals(Android app) där jag får notiser på spel som jag har i min wishlist. Finns också en hemsida https://xbdeals.net/se-store och iOS app. Trotts namnet så har de inget med varandra att göra.

Visa signatur

Main: Fractal Design Define S | be quiet! Dark Power 12 1000W | Gigabyte X570 AORUS Ultra | AMD Ryzen R9 5900X | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB | EVGA GTX 1070 | SoundBlaster X-Fi | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2 | Windows 10 Professional x64
Laptop: HP EliteBook 850 G7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Jag är PC gamer sedan innan, och brukar ligga på Plat/guld i de flesta spelen som Siege, valorant ,overwatch.

Haft Series X mindre än ett år, och har lyckats komma upp i samma slags "rank" som jag hade som PC gamer, och jag kan helt ärligt säga att jag idag föredrar att lira spel som warzone, overwatch med kontroll framför mus och tangentbord, och bara det faktum att jag säger något sådant, är något jag aldrig trodde skulle ske, oavsett hur bra jag blev.

Är 30+ haha ifall det ger dig mer kött på benen PMa mig gärna om det är något du undrar över.

Jag upplevde samma sak som dig, att jag lyckades ta mig upp till gold 1 /plat 3 i Siege och samtidigt ha kul i andra FPS. handkontroll kan man vänja sig vid.

Jag var rädd att inte kunna anpassa mig till handkontroll men det något annat jag lyckades inte vänja mig vid.
Från början tyckte jag folk på PC var inte så trevliga, och nu verkar de super trevliga jämfört med de tonåringar man får stå ut med jämt på konsol.

Till exempel i Rainbow Six Siege så försöker andra i ditt lag hjälpa när de har dött och inte du. Kanske blir de otrevliga om du misslyckas, ja de är inte alltid nice. Men de ger dig info och gratulerar när du gör något bra.
På Xbox får du ingen info från andra. Om du räddar dagen blir det tystnad och om du misslyckas blir det otrevliga meddelanden.
Att höra andra jubbla när du "carry" de till seger eller få ett tack är extremt ovanligt. Så illa var det inte på PC.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Jag upplevde samma sak som dig, att jag lyckades ta mig upp till gold 1 /plat 3 i Siege och samtidigt ha kul i andra FPS. handkontroll kan man vänja sig vid.

Jag var rädd att inte kunna anpassa mig till handkontroll men det något annat jag lyckades inte vänja mig vid.
Från början tyckte jag folk på PC var inte så trevliga, och nu verkar de super trevliga jämfört med de tonåringar man får stå ut med jämt på konsol.

Till exempel i Rainbow Six Siege så försöker andra i ditt lag hjälpa när de har dött och inte du. Kanske blir de otrevliga om du misslyckas, ja de är inte alltid nice. Men de ger dig info och gratulerar när du gör något bra.
På Xbox får du ingen info från andra. Om du räddar dagen blir det tystnad och om du misslyckas blir det otrevliga meddelanden.
Att höra andra jubbla när du "carry" de till seger eller få ett tack är extremt ovanligt. Så illa var det inte på PC.

Ja precis som du säger, det bästa med PC spelandet var just communityt, majoriteten av alla spelare hade Mic, och många var i min ålder. Inte bara det, discord grupper, och lättare att hitta spelare osv osv.

På xbox fronten, under året jag spelat så har jag helt ärligt inte lyckats hitta folk i min egen ålder, utan de flesta är 17-22 och supertrevliga, men känns alltid lite pinsamt ibland haha Men jag skall helt ärligt säga att jag inte märkt av detta på MW2 och WZ2, eftersom de flesta kör med mic där också + crossplay, och där är det lättare att skaffa vänner osv.

Ni som inte kan läsa mellan raderna så är detta ett rop på hjälp. Om ni söker Xbox-vänner så lägg gärna till mig. Vi är ca 4-5 st i åldrarna 28+ som lirar främst på kvällarna, och lirar allt möjligt. Skulle vara kul med fler spelare. Har 0 betydelse hur duktiga ni är.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Antingen bra eller jättedåligt