Diablo IV släpps den 6 juni

Permalänk
Medlem

Blir Diablo IV och Blue Protocol för mig nästa år då

Permalänk
Medlem

KAN INTE VÄNTA

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Gutt!
Diablo 4 life
Jag ber till gaminggudarna att dom skippar mikrotransaktioner, transmogs är där min gräns går.

Någon slags cash shop är väll redan bekräftad. Exakt hur den blir utformad tror jag vi får vänta med att se.

Permalänk

Hur kan man tycka Diablo 4 ser bra ut? Allt ser ju precis ut som D3. Var är känslan, miljön, storyn från D1, D2? Tycker man D4 ser bra ut då spelade man inte de två första spelen när de kom ut. Istället har de byggt på D3 och Path of Exile med en massa gigantiska bossar och drops och spelmekanik som är så långt från de två första spelen att det inte borde få heta Diablo längre.

Spela D2R där får man bådde nytt och uppfräscht version av Diablo egentligen ska vara.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av k4rst3n:

Kommer definitivt köpa och spela, Diablo är favoritspelen genom tiderna så klart man inte kan missa 4an!

Men de har verkligen nått en helt ny nivå av girighet när det kommer till Collector's Edition, då själva spelet INTE är inkluderat! >_<

https://i.imgur.com/HXo0UV1.png

I shouldn't...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

I shouldn't...

Lovar att inget säga 🤫

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Wtf! Inte för PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Wtf! Inte för PC?

Klart det kommer till PC, verkar dock inte bli någon fysisk version utan bara digitalt på Battle.net

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Klart det kommer till PC, verkar dock inte bli någon fysisk version utan bara digitalt på Battle.net

Så jävla typiskt!
Saknar det från när man var liten o kom hem med en collectors edition wow classic 😢🥺

Permalänk

Förhandsbokat! Älskar Diablo så jag är så sjukt taggad.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Processor: AMD Ryzen 5 5600 |
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | Grafikkort: Radeon™ RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | Chassi: Montech X3 Mesh | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Hdd: 1TB WD Blue SN550 NVMe| Speldisk: Kingston NV2 2TB| Monitor: Gigabyte G32QC 32"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det kommer definitivt släppas 6 juni. I vilken form av spelbarhet osv är en annan femma. Troligtvis kommer det rulla på bra för de har nog inte många chanser kvar hos Diablo-fansen...
Med det sagt, never preorder.

Många har nog glömt hur katastrofal releasen av Diablo 3 var vid det här laget, men jag och väldigt många andra kunde inte ens logga in första 7-10 dagarna, och efter det var det ju bara nätt och jämnt spelbart under en längre tid. Det får vi ju tacka förhandsbokarna för ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur kan man tycka Diablo 4 ser bra ut? Allt ser ju precis ut som D3. Var är känslan, miljön, storyn från D1, D2? Tycker man D4 ser bra ut då spelade man inte de två första spelen när de kom ut. Istället har de byggt på D3 och Path of Exile med en massa gigantiska bossar och drops och spelmekanik som är så långt från de två första spelen att det inte borde få heta Diablo längre.

Spela D2R där får man bådde nytt och uppfräscht version av Diablo egentligen ska vara.

Tack fan att spelet inte påminner om D2. Det är fruktansvärt utdaterat vid det här laget. D4 ser riktigt roligt ut faktiskt!

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Skrivet av TraXx:

Tack fan att spelet inte påminner om D2. Det är fruktansvärt utdaterat vid det här laget. D4 ser riktigt roligt ut faktiskt!

Utdaterat skojar du eller? Ja det märks att du tillhör en yngre generation och dricker energidryck för jämnan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Utdaterat skojar du eller? Ja det märks att du tillhör en yngre generation och dricker energidryck för jämnan.

Gulligt att du försvarar din förkärlek till föråldrade spel med personpåhopp. Du kanske skulle hålla dig till gubbgnäll-tråden i stället. 😂

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Battlepass, ja jävlar. Vi har ju sett att blizzard hanterar dom vettigt med tanke på hur det går i Ow2.

Jag kommer säkert spela det, men inte direkt. Jag har fortfarande ptsd från D3 lanunchen.

Permalänk
Skrivet av TraXx:

Gulligt att du försvarar din förkärlek till föråldrade spel med personpåhopp. Du kanske skulle hålla dig till gubbgnäll-tråden i stället. 😂

Visar ju bara att du har dålig smak. Det får stå för dig och det är din ensak men jag tycker Diablo 4 ser precis ut som Diablo 3 med samma dåliga story.

Se MrLamaMC om du vill se varför han tycker Diablo 3 är skit! En av de mest kända Diablo spelarna där ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Många har nog glömt hur katastrofal releasen av Diablo 3 var vid det här laget, men jag och väldigt många andra kunde inte ens logga in första 7-10 dagarna, och efter det var det ju bara nätt och jämnt spelbart under en längre tid. Det får vi ju tacka förhandsbokarna för ändå.

Diablo 3 var nog min näst sista preorder faktiskt. Skoldag i gymnasiet, har för mig en onsdag, minns det ganska väl. error 37 i 5 timmar mött av lag och knappt spelbart de som du säger kommande dagarna. Tror till helgen kunde jag iaf logga in och spela nån längre stund utan problem. Lyckades bli lvl 60 på under 10h och hittade ett vapen jag sedan sålde för 150 euro

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kommer köpa spelet bara frågan vilken version av det men antagligen den billigaste.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Visar ju bara att du har dålig smak. Det får stå för dig och det är din ensak men jag tycker Diablo 4 ser precis ut som Diablo 3 med samma dåliga story.

Se MrLamaMC om du vill se varför han tycker Diablo 3 är skit! En av de mest kända Diablo spelarna där ute.

Aha, så eftersom någon, för mig, helt okänd person där ute tycker D3 är skit så blir det automatiskt universal sanning. Då förstår jag hur du resonerar. Vad jag inte förstår är varför du ska sitta och vara en surgubbe och gnälla över D4 när du nu ändå verkar ha D2R att roa dig med.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Skrivet av TraXx:

Aha, så eftersom någon, för mig, helt okänd person där ute tycker D3 är skit så blir det automatiskt universal sanning. Då förstår jag hur du resonerar. Vad jag inte förstår är varför du ska sitta och vara en surgubbe och gnälla över D4 när du nu ändå verkar ha D2R att roa dig med.

Vi riktiga hardcore Diablo spelare har nog mer erfarenhet om Diablo än vad du och gemene man har. Hade inte Blizzard axat Blizzard North hade vi haft riktiga Diablospel värda namnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vi riktiga hardcore Diablo spelare har nog mer erfarenhet om Diablo än vad du och gemene man har. Hade inte Blizzard axat Blizzard North hade vi haft riktiga Diablospel värda namnet.

” Vi riktiga hardcore Diablo spelare ”
Något stör mig så jäkligt när folk skriver likt detta. Du placerar sig själv på en piedestal.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Diablo 3 var nog min näst sista preorder faktiskt. Skoldag i gymnasiet, har för mig en onsdag, minns det ganska väl. error 37 i 5 timmar mött av lag och knappt spelbart de som du säger kommande dagarna. Tror till helgen kunde jag iaf logga in och spela nån längre stund utan problem. Lyckades bli lvl 60 på under 10h och hittade ett vapen jag sedan sålde för 150 euro

Kan ju inte bli lika dålig som releasen av d3? 😅
Vi får hålla tummarna för att det går att spela när det släpps. Åh jag har fina minnen av RMAH, det var riktigt roligt att flippa items. Jag följde en kille på youtube, kommer inte ihåg namnet på han men tror han var ifrån Österrike och hade skön dialekt, iaf han lärde mig det mesta om flippa items.

Jag hittade han:

Här en AH guide:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Visar ju bara att du har dålig smak.
Se MrLamaMC om du vill se varför han tycker Diablo 3 är skit! En av de mest kända Diablo spelarna där ute.

Skrivet av Dinkefing:

Vi riktiga hardcore Diablo spelare har nog mer erfarenhet om Diablo än vad du och gemene man har. Hade inte Blizzard axat Blizzard North hade vi haft riktiga Diablospel värda namnet.

Elitist javisst? Jäkligt tråkig attityd du har måste jag säga.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Förbeställer gör jag inte, men trailern, och lite andra gameplay videos jag sett än så länge, så blir det säkert ett köp efter att de första reviews släpps.

Jag hoppas i alla fall att det kommer bli så bra som det ser ut att bli.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

” Vi riktiga hardcore Diablo spelare ”
Något stör mig så jäkligt när folk skriver likt detta. Du placerar sig själv på en piedestal.

Kan ju inte bli lika dålig som releasen av d3? 😅
Vi får hålla tummarna för att det går att spela när det släpps. Åh jag har fina minnen av RMAH, det var riktigt roligt att flippa items. Jag följde en kille på youtube, kommer inte ihåg namnet på han men tror han var ifrån Österrike och hade skön dialekt, iaf han lärde mig det mesta om flippa items.

Jag hittade han:
https://youtu.be/9m-L5InQZvM

Här en AH guide:
https://youtu.be/rrmsr7aEW-U

Ja, Moldran! Honom hade jag glömt haha, kul med lite flashbacks :). On topic så hoppas jag verkligen på D4! Är uppväxt med D1 och D2. Körde en hel del D3 när det kom och hade roligt med det när det kom, men inget jag går tillbaka till för så intressant är det inte :p.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vi riktiga hardcore Diablo spelare har nog mer erfarenhet om Diablo än vad du och gemene man har. Hade inte Blizzard axat Blizzard North hade vi haft riktiga Diablospel värda namnet.

Okej, herr elitist.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Är försiktigt optimistisk men man vet ju aldrig….
Battlepasses, olika editions etc spyr man ju på men branschen har ju tyvärr gått åt det här hållet….

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Många har nog glömt hur katastrofal releasen av Diablo 3 var vid det här laget, men jag och väldigt många andra kunde inte ens logga in första 7-10 dagarna, och efter det var det ju bara nätt och jämnt spelbart under en längre tid. Det får vi ju tacka förhandsbokarna för ändå.

Haha, ja, och då var ändå D3:s release rena drömmen jämför med D2:s. Vill minnas att det senare var i princip ospelbart online betydligt längre tid än första veckan. Gav upp och körde TCP/IP-games, återgick till bnet i samband med att 1.03 släpptes.

Spelhusen blir kort sagt bättre och bättre på att hantera bl a den initiala anstormningen

Man kan väl också fråga sig om inte såntdär också kommer köras på VDS istället för egen hårdvara på sikt? Blir ju mycket lättare att skala upp tillfälligt när man förväntar sig anstormning på så vis.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Pay2”Progress faster than others”

Permalänk
Medlem

Läste nånstans där dom intervjuvat anställda som säger att dom inte kommer hinna så det blir en rejäl patch efter releasen

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Spelet är väl helt digitalt, fysisk utgåva är nog inte längre möjligt

Men en nyckel borde helt klart ingå

Nä själva spelet får du köpa separat läste jag i stora D4 tråden