Meshnätverk och Homekit, strul efter strömavbrott

Permalänk
Medlem

Meshnätverk och Homekit, strul efter strömavbrott

Hej,

Har ett meshnätverk (Deco S4) där jag kör Apple Homekit, har idag ett gäng smarta pluggar som tänder och släcker.

Att installera pluggarna gick smärtfritt, bara att scanna in QR-kod och vänta en kort stund.

Vid strömavbrott däremot kan det krångla. Ibland så kan det ta en himla tid för pluggarna att ansluta igen, vissa gånger ansluter nån plugg inte alls (har iofs bara väntat ca 10min) och ibland ansluter dom fort som tusan

Vad kan det vara som gör att det blir svårt för saker o ting att återansluta? Är det meshnätverket som spökar? Nån inställning man bör se över?

Hittills har jag löst problemet genom att rycka ur den smarta pluggen och låta den söka igen.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

vad är det för smart-pluggar du har? Det kan vara så att du tex har 802.11r igång på wifit och att pluggarna inte är helt kompatibla med det tex.

Permalänk
Medlem

Hej,

Tack för svar. Har smarta pluggar från Meross.

https://shop.meross.com/products/meross-smart-wi-fi-plug-mini...

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers