Vinn nätagg från Seasonic

Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Är det synvilla eller är det lite V-formation på stringhyllan? Ser ut som där alla "DVD-fodralen" står är bredare än där skärmen står

Annars, bra lösning! String-system är riktigt bra för att kompromissa med men tyvärr väldigt dyrt

Det är bara en synvilla Ja prisvärt är det kanske inte direkt, men kände att kvällarna var rätt tråkiga framför tvn. Sen behövde jag kunna jobba hemifrån med så fick tyvärr bli att lägga lite pengar på det!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Blev ett pytte litet tillskott till pysselhörnan

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Rekordmedlem

Jag skaffade lite tillbehör till cykeln, besökte Julahuset så det blev lite billiga kläder från deras outlet, några tröjor och halsvärmare och så handskar och skor från Sportringen, 2 par vattentäta hösthandskar och ett par varmare vinterhandskar och ett par kängor som skulle vara vattentäta och som såg ut att funka att cykla med.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ny oljeplugg. Saaben läckte lite olja, när jag tog bort pluggen förstod jag varför. Får se hur WD-40 penetrant fungerar. finns massor av rost så den kommer nog väl till pass på bultar hoppas jag.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ny oljeplugg. Saaben läckte lite olja, när jag tog bort pluggen förstod jag varför. Får se hur WD-40 penetrant fungerar. finns massor av rost så den kommer nog väl till pass på bultar hoppas jag.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Funkar även bra som startgas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Funkar även bra som startgas

Visste jag inte, tack för tipset

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte ett uppgraderings paket från Komplett och blev lite fundersam när jag öppnade kartongen. Detta är kartongen som Ryzen 5 7600x kom levererad i. Är detta vanligt förekommande? Att man inte får orginalkortingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ILLx:

Köpte ett uppgraderings paket från Komplett och blev lite fundersam när jag öppnade kartongen. Detta är kartongen som Ryzen 5 7600x kom levererad i. Är detta vanligt förekommande? Att man inte får orginalkortingen.
<Uppladdad bildlänk>

Tray vs box antar jag

Permalänk
Medlem

Blev en liten julklapp till mig själv

Passade fint i Star Wars skåpet

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av UniMatrixZ:

Blev en liten julklapp till mig själv
https://i.imgur.com/VQI2lVx.jpg

Passade fint i Star Wars skåpet

https://i.imgur.com/TawOmDh.jpg

Mycket trevligt! Fick hem min Dark Trooper igår som jag och sonen bygger ihop nu under julen tänlte jag. Försöker hitta min Tie fighter pilot också men säljs för dyrt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem

Filmer från japanska Amazon. Beställdes måndag eftermiddag, kom fram vid lunchtid idag!

Visa signatur

R7 9800X3D - Asrock X870E Nova Wifi - RTX 5080 - 64 GB DDR5

Permalänk
Medlem

Dags att testa Woolpower

Permalänk
Medlem

Pixel 6a. Jävlar vilken go telefon

Visa signatur

|Chassi Deepcool CH160 |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Tomten kom tidigare i år.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Tomten kom tidigare i år.

<Uppladdad bildlänk>

Det var verkligen på tiden att du unnade dig en 5800X3D! Vet att du gjorde en tråd för längesedan att du ville byta från din 3700X.

Det kommer bli en märkbar skillnad, större än vad man tror, bara att gratulera!

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Det var verkligen på tiden att du unnade dig en 5800X3D! Vet att du gjorde en tråd för längesedan att du ville byta från din 3700X.

Det kommer bli en märkbar skillnad, större än vad man tror, bara att gratulera!

Mvh

Haha ja! Jag har velat länge 😂 men nu fick det bli en iallafall! Ja, vi får se vad skillnaden blir. Men det blir nog bättre iallafall. Vad jag har fattat det som så bottleneckar 3700x ett 3080

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Haha ja! Jag har velat länge 😂 men nu fick det bli en iallafall! Ja, vi får se vad skillnaden blir. Men det blir nog bättre iallafall. Vad jag har fattat det som så bottleneckar 3700x ett 3080

Kommer bli stör skillnad uppgradera själv från en 3600 till 5600x med mitt RX 6700XT och märkte stor skillnad i FPSen så skillnad på 3700x och 5800X3D med 3080 kommer definitivt göra en väldig stor skillnad i spel.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Kommer bli stör skillnad uppgradera själv från en 3600 till 5600x med mitt RX 6700XT och märkte stor skillnad i FPSen så skillnad på 3700x och 5800X3D med 3080 kommer definitivt göra en väldig stor skillnad i spel.

Härligt! Ja de ska bli spännande att se 😁👌🏻

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

<Uppladdad bildlänk>

Dags att testa Woolpower

Köpte snäppet värre 800g.
Dyra, men värt pengarna skulle jag säga!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Köpte snäppet värre 800g.
Dyra, men värt pengarna skulle jag säga!

Ja dom här kostade 250kr för 2st på Naturkompaniet så kändes prisvärt.

Tänkte ha dom här som vardagssockar, när det är kallt har jag oftast försvarets vita tjocksockar utanpå men 800g kanske kan ersätta dom.

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Joqqe:

Filmer från japanska Amazon. Beställdes måndag eftermiddag, kom fram vid lunchtid idag!

Bra köp! Jag har också den där utgåvan av Akira och den är riktigt häftig med sin HDR. En stor uppgradering mot gamla Blu-rayen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Bra köp! Jag har också den där utgåvan av Akira och den är riktigt häftig med sin HDR. En stor uppgradering mot gamla Blu-rayen.

Betryggande att höra! HDR kan ju tillföra en del till upplevelsen Ser även fram emot Dolby TrueHD-ljudspåret med sina 192 kHz/24 bit.

Visa signatur

R7 9800X3D - Asrock X870E Nova Wifi - RTX 5080 - 64 GB DDR5

Permalänk
Medlem

En tidig julklapp till mig själv.
Fanatec ClubSport Steering Wheel RS

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Jobbar nästan uteslutande hemifrån så fick bli ett höj- och sänkbart bord på 200 x 80 i valnöt med svart stativ, och en ny Malmstolen 4000 så man får lite bättre ergonomi i arbetet

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Jag måste se fel men det ser ut som att någon dragit i pluggen så jävla hårt så flänsdelen har böjts/tryckts ut?!

Det ser ut som det men det kan ju inte stämma för gängorna i sumpen borde ha gett upp innan bulten blev deformerad.

Helt OT men ett tips är att värma (glödga, dvs så den glöder) kopparbrickan. Då kan man använda den igen.
Bäst är ju helt klart att byta den (speciellt i ditt fall) men det finns ju tillfällen där man av olika anledningar står utan en ny kopparbricka, då fungerar det som sagt att glödga den så den blir mjuk och deformerbar igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Jobbar nästan uteslutande hemifrån så fick bli ett höj- och sänkbart bord på 200 x 80 i valnöt med svart stativ, och en ny Malmstolen 4000 så man får lite bättre ergonomi i arbetet

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt! Vad är de för bord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Snyggt! Vad är de för bord?

Det är ett sånt här, https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/14710-185777-di...

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NZXT H9 Flow - Strix 1000w - MSI B650 Tomahawk - 32GB Ram DDR5 - 9800x3d - Rog Ryujin II 240 - Red Devil 7900XTX - LG Flex

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Jag måste se fel men det ser ut som att någon dragit i pluggen så jävla hårt så flänsdelen har böjts/tryckts ut?!

Det ser ut som det men det kan ju inte stämma för gängorna i sumpen borde ha gett upp innan bulten blev deformerad.

Helt OT men ett tips är att värma (glödga, dvs så den glöder) kopparbrickan. Då kan man använda den igen.
Bäst är ju helt klart att byta den (speciellt i ditt fall) men det finns ju tillfällen där man av olika anledningar står utan en ny kopparbricka, då fungerar det som sagt att glödga den så den blir mjuk och deformerbar igen.

Frågan är om det där ens är orginal pluggen? Får hjälp på ett saab forum och enligt dom är gängorna rätt tåliga och det som oftast händer är att oljetråget spricker så det kan vara ett problem. Får hoppas det hållt ihop.

Ja glödga funkar. Använde nog en koppar bricka 10 gånger med glödgning men det blir aldrig lika bra som en ny.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Köpt: Plugg - 6.35 mm till 3.5 mm

Kallades inte 6.35 mm utgångarna för "phono kontakt" på typ 80-talet?
(Klaviaturen) är en Yamaha PSR-S750)