Permalänk
Medlem

I lager 2/1 2023

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Ja, man undrar ju varför lanseringar forceras så att det inte finns tillräckligt med kort. Det kan ju knappast vara för att sondera marknaden, de vet ju att efterfrågan är stor. Därför kan det inte vara för att få gång försäljningen innan jul, i det här fallet. De hade sålt slut lika fort oavsett tiden på året.

Edit. Fast för konkurrenten verkar det inte vara lika illa. RTX 4080 finns i butikerna och det var inte så länge sedan de lanserades. De är inte så mycket dyrare än RT 7900 XTX så det kan inte bara bero på priset.

Det handlar inte om priset utan hur prisvärda dom är. 7900XTX är det prisvärdaste kortet och är slutsålt, 4090 är det bästa och är slutsålt. 4080 och 7900XT är det ingen som vill ha och endast dom som inte orkar vänta köper så där finns det mycket i lager.

Permalänk
Medlem

Proshop har i lager ASUS Radeon RX 7900 XTX AMD Reference - 12990 kr.
https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-Radeon-RX-7900-XTX-AMD...

Permalänk
Medlem

AMD la precis till XTX i deras egna shop. Hemsidan verkar vara lite överbelastad dock. https://www.amd.com/en/direct-buy/se

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikaelbb:

AMD la precis till XTX i deras egna shop. Hemsidan verkar vara lite överbelastad dock. https://www.amd.com/en/direct-buy/se

Synd att man blev utslängd varje gång man tryckte på ”gå till betalning”.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

15000 för ett XT känns lite väl mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

15000 för ett XT känns lite väl mycket.

Det är ett OK pris då det är en av de bästa, om inte den bästa eftermarknadskylaren för dessa kort just nu

Jag tror priserna sakta kommer krypa uppåt ett tag både för XT och XTX varianten.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

15000 för ett XT känns lite väl mycket.

Jag är benägen att hålla med. Själv är jag inte villig att betala den summan för det kortet. Dock så finns det folk som kan vilja göra det, så jag passade på att flagga upp det, precis som jag gjorde med Red Devil - Limited Edition.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Skrivet av qwertylol1:

För mig står det bara meddela mig, och har gjort den sen igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuskeke:

För mig står det bara meddela mig, och har gjort den sen igår.

Står det för mig nu med, men gick att lägga till i varukorgen när jag skrev här.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av rasmuskeke:

För mig står det bara meddela mig, och har gjort den sen igår.

Citat:

Leverantör, 2-3 vardagar leveranstid (ETA eget lager 2022-12-28)

Det er først i morgen den 28 desember du kan regne med ev. å kunne legge en bestilling.

Permalänk
Medlem

9st PowerColor Radeon RX 7900 XT 20GB Red Devil OC finns på Inet!

Pris: 14299:-

https://www.inet.se/produkt/5413152/powercolor-radeon-rx-7900...

Visa signatur

i7-14700KF | TUF B660+ WiFi D4 | RTX 4080 | 64GB @3400MHz | CM TD500 Mesh | CM ML240L V2 | 1TB Kingston KC3000 + 1TB Kingston NV1 | 35" Curved 3440x1440p 120Hz

Permalänk
Medlem

Finns många olika 7900 XTX kort på inet nu.
Inet

Edit:Slut

Inga kort kvar
Permalänk
Medlem

Var det någon som hann notera hur många Red Devil OC Limited Edition Inet hade i lager?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Var det någon som hann notera hur många Red Devil OC Limited Edition Inet hade i lager?

Mvh

Det var 10st i lager på 7900 XTX.

Förtydligade
Permalänk
Medlem

Jag avbeställde precis ett Gigabyte 7900xtx som bör dyka upp igen snart på Inet för den som är intresserad

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Var det någon som hann notera hur många Red Devil OC Limited Edition Inet hade i lager?

Mvh

Det var 10st i lager då jag kikade.

Permalänk
Medlem

Angående TUF-korten. Är inte det Asus "billigare" kort? Alltså inte lika hög kvalitet som t.ex. Strix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Angående TUF-korten. Är inte det Asus "billigare" kort? Alltså inte lika hög kvalitet som t.ex. Strix.

Asus billigaste heter asus/dual
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/x...
Mellansteget är tuf och på senare år varit en av de mest prisvärda kontra pris/kylning
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/a...
Strix är värstingen men har väl inte släppts ännu i XT iaf

(samma fenomen finns hos xtx)

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Det er først i morgen den 28 desember du kan regne med ev. å kunne legge en bestilling.

De hade två i lager som gick åt innan man hann blinka

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/dp/B0BNLSW23M?ref_=cm_sw_r_apan_dp_NY7B...

Klippte ett och höll för ögonen när jag såg prislappen.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Jag köper inte av Amazon. Punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Jag köper inte av Amazon. Punkt.

Mycket bra av dig, ger oss dödliga en chans att få handla där isåfall
Tack ska du ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Mycket bra av dig, ger oss dödliga en chans att få handla där isåfall
Tack ska du ha!

Det är inte för något slags övertygelse över att de inte ska få komma in att ta över marknaden. Jag litar helt enkelt inte på dem-

Permalänk
Medlem

Jag köpte just nya rakhuvuden därifrån. När de kom var de helt klart piratkopior som inte alls fungerade som de skulle. Tillbaka på ruta ett efter tre veckors frakt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Jag köpte just nya rakhuvuden därifrån. När de kom var de helt klart piratkopior som inte alls fungerade som de skulle. Tillbaka på ruta ett efter tre veckors frakt...

Reklamera? Få pengar tillbaka
Sen är det stor skillnad att köpa direkt av amazon eller butiker via amazon

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25