Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur sköts återbetalning om man betalat med kryptovalutor och ångrar sitt köp?

Permalänk
Medlem

Hur sköts återbetalning om man betalat med kryptovalutor och ångrar sitt köp?

Är det återbetalning till samma börs i samma valuta eller är det vanliga svenska riksdaler?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Om jag bara får gissa och anta: Inet använder en tredjepart för att växla krypto, och får indirekt SEK av dig. Du får SEK tillbaka.

Permalänk
Medlem

Har för mig att en polare köpte med crypto på Webhallen och han fick tillbaka SEK på sitt kort.
Så med störst sannolikhet samma sak på Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Om jag bara får gissa och anta: Inet använder en tredjepart för att växla krypto, och får indirekt SEK av dig. Du får SEK tillbaka.

Skrivet av Slapinator:

Har för mig att en polare köpte med crypto på Webhallen och han fick tillbaka SEK på sitt kort.
Så med störst sannolikhet samma sak på Inet.

Okej, men hur gör dom då när man inte använt sitt kort för köpet?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Okej, men hur gör dom då när man inte använt sitt kort för köpet?

I dessa fall så får man ibland tillgodo/presentkort.

Bäst är dock att fråga @Inet själva hur dom valt att göra.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Om det är samma som resterande regler (dvs jag går in i en butik och köper en produkt på sambons kort så kan jag ändå returnera den vid senare tillfälle och få tillbaks fullständig summa på mitt kort) så är det upp till varje enskild butik att ta ställning till huruvid återbetalningar skall göras. Finns alltså inget krav på butikerna utan deras egna policys gäller

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Skulle tro att du får tillbaka pengarna genom en banköverföring.

Permalänk
Inet
Skrivet av Kladdpapper:

Är det återbetalning till samma börs i samma valuta eller är det vanliga svenska riksdaler?

Tjenare!

När vi utför återbetalningen går den tillbaka samma väg som du betalade.
Med andra ord, om du går genom BitPay får du en återbetalningslänk där du sen får samma mängd krypto som du betalade.
Betalar inte tillbaka med SEK.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Inet:

Tjenare!

När vi utför återbetalningen går den tillbaka samma väg som du betalade.
Med andra ord, om du går genom BitPay får du en återbetalningslänk där du sen får samma mängd krypto som du betalade.
Betalar inte tillbaka med SEK.

Det kan väl omöjligen vara "samma mängd Krypto" utan snarare "Krypto motsvarande samma mängd SEK som produkten kostade vid köptillfället"? Annars sitter ju ni eller BitPay med en brutal valutarisk på tiotalsprocentenheter, om inte hundratalsprocentenheter.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Om det är samma som resterande regler (dvs jag går in i en butik och köper en produkt på sambons kort så kan jag ändå returnera den vid senare tillfälle och få tillbaks fullständig summa på mitt kort)

Tror inte man får göra så längre p.g.a. penningtvättslagar. Tror att det numera måste betalas tillbaka till samma kort.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Inet
Skrivet av DavidtheDoom:

Det kan väl omöjligen vara "samma mängd Krypto" utan snarare "Krypto motsvarande samma mängd SEK som produkten kostade vid köptillfället"? Annars sitter ju ni eller BitPay med en brutal valutarisk på tiotalsprocentenheter, om inte hundratalsprocentenheter.

Ja det stämmer, vart lite otydlig.
Rent tekniskt betalar vi tillbaka Bitpay i SEK som räknas om till EUR som i sin tur omvandlas till kryptovaluta.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram