Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Slutsåld!

Beställde vid 13, då fanns den i lager men fick nyss mail om att beställningen är avbokad. Extremt störigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Tack för info. Menar du att man måste slå på dessa reflektionsfilter i TV:n? Är det någon inställning? För mig är ytan nästan som en spegel.

det är ingen inställning, som man kan påverka. LG har ganska blanka reflexfilter i allmänhet. äger sen B1.
behöver säkert inte nämnas här, men du har väl tagit bort skyddsplasten som satt på skärmen? min kompis hade missat det på sin LG tv, och klagade på att den verkligen var som en spegel tills jag var på besök och påpekade att han missat att ta bort skyddsplasten.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

det är ingen inställning, som man kan påverka. LG har ganska blanka reflexfilter i allmänhet. äger sen B1.
behöver säkert inte nämnas här, men du har väl tagit bort skyddsplasten som satt på skärmen? min kompis hade missat det på sin LG tv, och klagade på att den verkligen var som en spegel tills jag var på besök och påpekade att han missat att ta bort skyddsplasten.

Ja, den är borttagen. Konstigt. Men jag antar att vi alla upplever detta med reflektioner i bilden olika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Ja, den är borttagen. Konstigt. Men jag antar att vi alla upplever detta med reflektioner i bilden olika mycket.

Dina ljuskällor är nog helt enkelt starkt belysta saker i rummet som speglas i skärmen, detta går inte att få bort med reflexfilter som samtidigt behåller svärta. Matta filter sprider ut detta ljus över hela panelen så det blir grått överallt och därför minskar spegeleffekten

Möblerar man annorlunda så får man inte så mycket synliga reflexer, se till att inte ha stark belysning eller lampor. Annars kan man inte få svart svärta helt enkelt

Olika människor menar olika saker när man pratar om reflexer har jag märkt

Permalänk

Chassi med belysning

Någon som sett något fynd på chassi med schysst belysning och bra luftflöde runt tusenlappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Dina ljuskällor är nog helt enkelt starkt belysta saker i rummet som speglas i skärmen, detta går inte att få bort med reflexfilter som samtidigt behåller svärta. Matta filter sprider ut detta ljus över hela panelen så det blir grått överallt och därför minskar spegeleffekten

Möblerar man annorlunda så får man inte så mycket synliga reflexer, se till att inte ha stark belysning eller lampor. Annars kan man inte få svart svärta helt enkelt

Olika människor menar olika saker när man pratar om reflexer har jag märkt

Tack för tips!

Det som stör mest är helt klart reflektioner skapade av/från solljus på sommaren. Ljuskällor från lampor är inget problem då de inte är påslagna på sommaren.
Och även om jag har två lager med tyg (ej mörkläggande tyvärr dock) så försvinner inte problemet helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Tack för tips!

Det som stör mest är helt klart reflektioner skapade av/från solljus på sommaren. Ljuskällor från lampor är inget problem då de inte är påslagna på sommaren.
Och även om jag har två lager med tyg (ej mörkläggande tyvärr dock) så försvinner inte problemet helt.

Finns absolut en nivå av personlig preferens också. Vissa stör sig mer än andra, jag kan lätt se förbi reflektionerna, men i mörkare scener eller övergångar mellan scener så ser man sig själv ibland och tappar lite inlevelse i filmen

Jag har dock tvn långt borta från fönster (en hylla mellan TV och väst-fönster till och med), men det är för att vi möblerade om helt för att ens få plats med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ev1lHomer:

Någon som sett något fynd på chassi med schysst belysning och bra luftflöde runt tusenlappen?

https://www.inet.se/produkt/6905654/montech-sky-one-lite-vit
Verkar ganska prisvärd

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xophile:

Beställde vid 13, då fanns den i lager men fick nyss mail om att beställningen är avbokad. Extremt störigt!

Oj, jag beställde kl 13:26 och har fått bekräftelse på att den blivit skickad!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Finns det några erbjudanden på iPhone 13 mini?😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Finns absolut en nivå av personlig preferens också. Vissa stör sig mer än andra, jag kan lätt se förbi reflektionerna, men i mörkare scener eller övergångar mellan scener så ser man sig själv ibland och tappar lite inlevelse i filmen

Jag har dock tvn långt borta från fönster (en hylla mellan TV och väst-fönster till och med), men det är för att vi möblerade om helt för att ens få plats med den

Väldig skillnad mellan mörka serier/filmer/scener eller ljusa. I ljusa är problematiken långt mycket mindre. Det håller jag helt klart med om. "Tyvärr" är mycket material (som intresserar mig allefall) mörka nu för tiden. Jag ser i såfall inte mig själv i tv:n utan reflektioner från fönstret. Men det har väl med tv:ns närhet till fönstret .

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Finns det några erbjudanden på iPhone 13 mini?😃

Inte direkt men priset just nu är helt OK. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5851667

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Söker nätagg 750w/850w och ett prisvärt chassi till, gärna nedsatt. Ska man avvakta nån dag eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tobbarn1:

Söker nätagg 750w/850w och ett prisvärt chassi till, gärna nedsatt. Ska man avvakta nån dag eller?

Vet ej om den här duger för dig..?

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/nataggregat/modu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon346883:

Finns även 850//1000w nedsatt hos NoN

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbarn1:

Söker nätagg 750w/850w och ett prisvärt chassi till, gärna nedsatt. Ska man avvakta nån dag eller?

Inet ska jöra en stream i mellandagerna med drops så det kommer säkert ett bra nätagg/chassi då för en bra prislapp.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedishchef_90:

Finns även 850//1000w nedsatt hos NoN

Jag vågar inte svara på det, men jag vet att dem Corsair som sluta på "e" är de nya, de har inte fått så bra recensioner medan "x" är mer beprövat samt fått bra recensioner..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon346883:

Jag vågar inte svara på det, men jag vet att dem Corsair som sluta på "e" är de nya, de har inte fått så bra recensioner medan "x" är mer beprövat samt fått bra recensioner..

Aah missade att de var E...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphix:

Stämmer verkligen det? Har inte ens sätt 77C2 för under 25k så tveksamt på det. Enligt prisjakt har 77G2 knappt varit under 40k. Pratar vi förra årets modell absolut men inte 2022.

LG själva hade dessa priserna under BF på deras hemsida med kod från Benify. De sålde slut ganska direkt, men priserna stämmer. Vissa modeller kom tillbaka förra veckan. Då slog jag till på en 77 C2, fick levererade häromdagen och sitter fint på väggen nu.
Pris: 22.637 kr

https://www.lg.com/se/tv/lg-oled77c25lb

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Tackar! Är dock ute efter ett svart chassi, verkar vara slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLars:

Produkt: Samsung Galaxy S22 128 GB
Länk: https://www.comviq.se/mobiler/samsung-galaxy-s22
Kategori: Mobil
Prisjakt:https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5956320
Pris: 299kr

299 x 36 = 10764 kr. 24 m bindningstid.

24 x (361 - 175*) = 24 x 186 = 4464. Är det riktigt bra pris för SGS22?

* - fastpris abonnemang utan mobil

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem

Någon som hittat någon bra deal på trådlösa headset?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

24 x (361 - 175*) = 24 x 186 = 4464. Är det riktigt bra pris för SGS22?

* - fastpris abonnemang utan mobil

Jag köpte min S21 FE 256gb för 6k på en rea så jag skulle def säga det är bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

24 x (361 - 175*) = 24 x 186 = 4464. Är det riktigt bra pris för SGS22?

* - fastpris abonnemang utan mobil

Ja men inte direkt ovanlig deal comviq brukar köra ek sådan deal vid black friday vid mellandags rean fick min s21 för 4080kr förra året from dom.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Produkt: Samsung Galaxy S22 128 GB (24 mån bindningstid)
Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/shop/abonnemang/kopabonnemang.ht...
Kategori: Mobil
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5956320
Pris: 399kr/mån Fri Surf med operatören 3

399 x 24 = 9576 kr. 24 m bindningstid

OBS!! Verkar bara som MediaMarkt har denna kampanj! Välj Mycket surf!

Helt galen kampanj....

Under Black Friday hade de samma pris men med en Galaxy Fold 3, det var ett galnare erbjudande men ja, det är fortfarande ett bra erbjudande! Mobilen är "gratis"!

Permalänk
Medlem

Finns det något bra erbjudande på iPhone 14 pro eller 14 pro max versionen?
Både fullpris och abonnemang tops tas emot

Permalänk
Medlem

Någon som behöver Microsoft Office? Finns en nyckel för 2021 Pro, någon gammal hederlig offline version till kraftigt rabatterat pris.

https://stacksocial.com/sales/microsoft-office-pro-plus-2021-...

$29.99 istället för $349.00

Citat:

- Lifetime license for MS Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams, OneNote, Publisher, & Access
- One-time purchase installed on 1 Windows PC for use at home or work
- Instant Delivery & Download – access your software license keys and download links instantly
- Free customer service – only the best support!

Office Professional 2021 includes:
- Microsoft Office Word
- Microsoft Office Excel
- Microsoft Office PowerPoint
- Microsoft Office Outlook
- Microsoft Office Teams
- Microsoft Office OneNote
- Microsoft Office Publisher
- Microsoft Office Access
- Skype for Business

Nämns på CNET så borde vara en legit sida.
https://www.cnet.com/deals/microsoft-office-is-91-percent-off...

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

24 x (361 - 175*) = 24 x 186 = 4464. Är det riktigt bra pris för SGS22?

* - fastpris abonnemang utan mobil

På mediamarkt kan du köpa S22 för 399kr/mån men där abonnemanget är obegränsad surf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

På mediamarkt kan du köpa S22 för 399kr/mån men där abonnemanget är obegränsad surf.

Det är i praktiken inte obegränsat, utan Tre använder sig (som andra operatörer) av en lite flytande "fair usage"-begränsning.

Citat:

Du får inte använda Tjänsterna ... på ett sådant sätt att Tre eller Tres kunder riskerar att drabbas negativt eller genom ett användarmönster som mycket kraftigt avviker från det som anses vara ett normalt användarmönster t.ex. (i) datavirus och/eller andra skadliga program och funktioner till andra användare eller (ii) onaturligt stora datamängder och orimligt långa datasessioner jämfört med en genomsnittlig användning av Tjänsterna

https://assets.tre.se/dokument/privat/abonnemangsprislistor/a...

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det är i praktiken inte obegränsat, utan Tre använder sig (som andra operatörer) av en lite flytande "fair usage"-begränsning.

https://assets.tre.se/dokument/privat/abonnemangsprislistor/a...

Okej, tack för klargörandet.