Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Han menade att vid varje launch har en spenderat nära samma pris mellan korten genom att sälja föregående innan.
1080 7000
2080= 4000+ 1080
3080 =2080+5000

Precis, tack!

Och just nu det ser ut jag behöver vänta 1-1.5 år för köpa 4080 för priset jag är nöjd; låter ganska möjligt om 4070 Ti lanseras med nästan samma priset som "4080/12" (från 849$ dvs ~11500 Sek) för att isf 3090/3080/Ti kommer behålla nuvarande pristag på marknaden

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Skrivet av esafesa:

83 tum oled G2 gör 17990 kr .

Köpte en! Svinbra pris! Tror de gjort fel, men hoppas man får den

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/lg-83-4k-oled-tv-oled83g2...

Ojoj, nästa pris är Dustin Home för 55k. Tyvärr använder jag inte TV annars hade man varit sugen och testa. Hoppas du får den iallafall 😂🎅

Permalänk
Avstängd

Trådlös lättviktsmus med RGB, 199kr.

Skaplig rabatt, 60.12%

https://www.inet.se/produkt/6608767/taurus-gm1-w

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

83 tum oled G2 gör 17990 kr .

Köpte en! Svinbra pris! Tror de gjort fel, men hoppas man får den

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/lg-83-4k-oled-tv-oled83g2...

När beställde du? Både 83" och 77" för 24990:- var slut i lager när jag hittade dem för någon timme sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tansien:

Produkt: LG OLED 83" G2 - OLED83G26LA
Länk: https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/lg-83-4k-oled-tv-oled83g2...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6003079
Pris: 17990kr

Nominerat till årets fynd med tanke på att 9 av 10 butiker säljer den för 69.990:-

Grattis till dem som slog till

Personligen är den faktiskt för stor för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Nominerat till årets fynd med tanke på att 9 av 10 butiker säljer den för 69.990:-

Grattis till dem som slog till

Personligen är den faktiskt för stor för mig

Det priset måste ju bara vara fel...

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk

Powers 83a G2 för 17990:- är väldigt tydligt fel pris, blandat ihop 55an med 83an.
För 55a G2 ligger då av nån anledning på hutlösa 54999:- https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/lg-55-4k-oled-tv-oled55g2...
Eller 83a C2 för 44444:- som mer riktig jämförelse https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/lg-83-4k-oled-tv-oled83c2...
Så får se om de upptäcker detta och/eller är villiga att tappa dryga 30 000 per tv i goodwill.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Powers 83a G2 för 17990:- är väldigt tydligt fel pris, blandat ihop 55an med 83an.
För 55a G2 ligger då av nån anledning på hutlösa 54999:- https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/lg-55-4k-oled-tv-oled55g2...
Eller 83a C2 för 44444:- som mer riktig jämförelse https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/lg-83-4k-oled-tv-oled83c2...
Så får se om de upptäcker detta och/eller är villiga att tappa dryga 30 000 per tv i goodwill.

De avbröt ordern på felaktiga xbox tidigare i år, då handlade det om 1000+ kronor. Skulle inte vara alltför hoppfull

Permalänk
Medlem

Det som förvånar mig är att Elgiganten har tagit ut 83 tummaren ur sortimentet för att ingen ska prismatcha den.

Permalänk
Medlem

Kanske nästan bra att LG'n visar sig vara felmärkt, fick en smärre hjärtattack när jag insåg att jag missat och skulle behöva f5 lagerstatus.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk

Tror mycket av mellandagsrean kommer igång runt 28e då det gått 30 dagar sen bf och då kan butikerna åter aktivera samma kampanjpris. Så kommer nog vara ganska meh tills dess. Vart sugen på att köpa samsungs 55” qdoled i bf så hoppas den kommer till samma pris i mellandagarna!

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Har väntat dag in och dag ut på att man ska dra till med en rea på corsairs k100 rgb opx tangentbord så får se om dagen nu är kommen 😁 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5613487

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Tack för info.! Glöm inte att ha hög Hz för fröjdens skull. Även vardagsarbetet blir trevligare med högre uppdateringsfrekvens, upplever jag. 😊

(Vet inte vad du kan få ut för Hz från laptopens DP eller HDMI. Men kanske något högre iallafall?)

Ska prova, har inte hunnit med mer än att koppla in strömmen till den så att säga, men ska prova runt med olika inställningar nu när jag får lite mer tid i mellandagarna. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caoz:

De avbröt ordern på felaktiga xbox tidigare i år, då handlade det om 1000+ kronor. Skulle inte vara alltför hoppfull

Jag fick köpa en 77 G2 från power i augusti för 32k (fick 4k i cashback med så totalt 28k) vid ett liknande prisfel och det gick igenom. Men 18k för en 83G2 är sjukt. Håller tummarna 🙂

Permalänk
Medlem

Någon som hittat något bra på någon Apple Watch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphix:

Jag fick köpa en 77 G2 från power i augusti för 32k (fick 4k i cashback med så totalt 28k) vid ett liknande prisfel och det gick igenom. Men 18k för en 83G2 är sjukt. Håller tummarna 🙂

77 G2 har ju sålts hos andra, efter rabatter, flera gånger för runt 25 papp. Så inte orimligt att det finns lite marginaler där.

83 G2 för 18 papp tippar jag dock är tom. under LGs tillverkningspris.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

77 G2 har ju sålts hos andra, efter rabatter, flera gånger för runt 25 papp. Så inte orimligt att det finns lite marginaler där.

83 G2 för 18 papp tippar jag dock är tom. under LGs tillverkningspris.

it is fairly certain a price error

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphix:

Jag fick köpa en 77 G2 från power i augusti för 32k (fick 4k i cashback med så totalt 28k) vid ett liknande prisfel och det gick igenom. Men 18k för en 83G2 är sjukt. Håller tummarna 🙂

Där ser man, då verkar vara lite case-by-case. Jag fick inte xboxen men däremot presentkort på 500:- som plåster på såren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

77 G2 har ju sålts hos andra, efter rabatter, flera gånger för runt 25 papp. Så inte orimligt att det finns lite marginaler där.

Stämmer verkligen det? Har inte ens sätt 77C2 för under 25k så tveksamt på det. Enligt prisjakt har 77G2 knappt varit under 40k. Pratar vi förra årets modell absolut men inte 2022.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av PlogarN97:

Produkt: Next KD1 tangentbord för gaming
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt:
Pris: 10kr

Tackar, blev ett 10kr tangentbord, är säkert totalt skräp men det är alltid bra att ha extra liggandes

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ganska dåligt med rea på spel..

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphix:

Stämmer verkligen det? Har inte ens sätt 77C2 för under 25k så tveksamt på det. Enligt prisjakt har 77G2 knappt varit under 40k. Pratar vi förra årets modell absolut men inte 2022.

Prisjakt tar inte alltid upp deals som gäller under en mycket begränsad tid så det kan ha gått under radarn.

Ska bli kul att följa om folk som beställde 77" och 83" G2 får sina levererade. Påminner extremt mycket om förra årets fadäs av Mediamarkt som sålde 77" B1 för typ 8-9k, de blev ju faktiskt levererade!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

När beställde du? Både 83" och 77" för 24990:- var slut i lager när jag hittade dem för någon timme sen

Oled är bra tv:ar. Men jag varnar för att placera dem (åtminstone LG:s) nära ett soligt fönster! Jag gjorde det och min LG OLED C1:s yta är likt en spegel. Ljuskällor skapar extrema reflektioner.

Inte för att jag direkt är anti OLED. Men allefall LG:s är extrema reflektionsmagneter. Placera dem nära/bakom ett soligt fönster på egen risk. Du kan ha världens bästa bild, men om du får reflektioner i bilden så blir det närmast världen sämsta bild. Även om jag både har plisségardiner (dock inte mörkläggande) och även tyggardiner så ser man lite reflektioner i tv:n en solig sommardag. TV:n m sitter ca en ½ m från ett soligt sidofönster. Jag har en kompis som har sin 65" LG OLED minst 2m från sidofönstret. Han har mycket mindre problem med reflektioner än vad jag har, om än inte obefintliga.

Detta är en faktor som underligt nog inte så många talar om..

Hade jag vetat det jag vet nu så hade jag (i mitt fall, då jag var tvungen att placera tv:n nära ett soligt fönster) istället köpt Samsungs 95-serie QLED (till skillnad från OLED som är likt en spegel). Den har väldigt bra antirelflexbehandling (en kompis har den i sitt soliga rum med massa fönster bakom tv:n) och han är väldigt nöjd). Men om du kan placera tv:n på ett annat sätt, så är OLED väldigt bra! (Jag försöker inte dissa OLED generellt sett).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videonisse:

Produkt: MSI Optix MPG341CQR 34" Ultrawide Välvd
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5182099
Pris: 3790kr

Gäller t.o.m. söndag 1/1 2023 eller så långt lagret räcker

Ordinarie lägsta pris ca 7200 kr. Mycket bättre skärm än många andra som sålts vid BF för liknande pris.

Slutsåld!

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Oled är bra tv:ar. Men jag varnar för att placera dem (åtminstone LG:s) nära ett soligt fönster! Jag gjorde det och min LG OLED C1:s yta är likt en spegel. Ljuskällor skapar extrema reflektioner.

Inte för att jag direkt är anti OLED. Men allefall LG:s är extrema reflektionsmagneter. Placera dem nära/bakom ett soligt fönster på egen risk. Du kan ha världens bästa bild, men om du får reflektioner i bilden så blir det närmast världen sämsta bild. Även om jag både har plisségardiner (dock inte mörkläggande) och även tyggardiner så ser man lite reflektioner i tv:n en solig sommardag. TV:n m sitter ca en ½ m från ett soligt sidofönster. Jag har en kompis som har sin 65" LG OLED minst 2m från sidofönstret. Han har mycket mindre problem med reflektioner än vad jag har, om än inte obefintliga.

Detta är en faktor som underligt nog inte så många talar om..

Hade jag vetat det jag vet nu så hade jag (i mitt fall, då jag var tvungen att placera tv:n nära ett soligt fönster) istället köpt Samsungs 95-serie QLED (till skillnad från OLED som är likt en spegel). Den har väldigt bra antirelflexbehandling. Men om du kan placera tv:n på ett annat sätt, så är OLED väldigt bra! (Jag försöker inte dissa OLED generellt sett).

en enkel lösning annars, mörkläggande gardin eller persienner.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

en enkel lösning annars, mörkläggande gardin eller persienner.

Jag vet! Jag ångrar mig helt klart att jag inte valde mörkläggande plisségardiner! Valde dem innan jag skaffade TV:n och tänkte inte på OLED-problematiken med ljus.
Kanske kommer jag byta tids nog tyggardinerna till mörkläggande, även om det är mindre snyggt.

Säger inte att OLED är dåligt eller att folk inte ska köpa det. Bara poängtera detta med reflektioner beroende på dess placering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Oled är bra tv:ar. Men jag varnar för att placera dem (åtminstone LG:s) nära ett soligt fönster! Jag gjorde det och min LG OLED C1:s yta är likt en spegel. Ljuskällor skapar extrema reflektioner.

Inte för att jag direkt är anti OLED. Men allefall LG:s är extrema reflektionsmagneter. Placera dem nära/bakom ett soligt fönster på egen risk. Du kan ha världens bästa bild, men om du får reflektioner i bilden så blir det närmast världen sämsta bild. Även om jag både har plisségardiner (dock inte mörkläggande) och även tyggardiner så ser man lite reflektioner i tv:n en solig sommardag. TV:n m sitter ca en ½ m från ett soligt sidofönster. Jag har en kompis som har sin 65" LG OLED minst 2m från sidofönstret. Han har mycket mindre problem med reflektioner än vad jag har, om än inte obefintliga.

Detta är en faktor som underligt nog inte så många talar om..

Hade jag vetat det jag vet nu så hade jag (i mitt fall, då jag var tvungen att placera tv:n nära ett soligt fönster) istället köpt Samsungs 95-serie QLED (till skillnad från OLED som är likt en spegel). Den har väldigt bra antirelflexbehandling (en kompis har den i sitt soliga rum med massa fönster bakom tv:n) och han är väldigt nöjd). Men om du kan placera tv:n på ett annat sätt, så är OLED väldigt bra! (Jag försöker inte dissa OLED generellt sett).

LGs OLEDs har faktiskt väldigt bra reflexfilter, men om man vill ha perfekt svärta kan man inte ha de matta filtren, de gör att svart blir grått och man tappar kontrasten. Den förlusten är minimal på många LCD-paneler

Bättre att möblera och anpassa ljuskällor om man kan, annars är såklart LCD ett bra alternativ om man bara vill överrösta ljusstyrkan från övriga källor

Permalänk
Medlem

Söker 49" ultrawide.
Någon som hittat /sett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

LGs OLEDs har faktiskt väldigt bra reflexfilter, men om man vill ha perfekt svärta kan man inte ha de matta filtren, de gör att svart blir grått och man tappar kontrasten. Den förlusten är minimal på många LCD-paneler

Bättre att möblera och anpassa ljuskällor om man kan, annars är såklart LCD ett bra alternativ om man bara vill överrösta ljusstyrkan från övriga källor

Tack för info. Menar du att man måste slå på dessa reflektionsfilter i TV:n? Är det någon inställning? För mig är ytan nästan som en spegel.