Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

OCZ Agility 3 120gig 10 år review

Permalänk
Medlem

OCZ Agility 3 120gig 10 år review

Såg en annan tråd om hårddisk hälsa och blev nyfiken så tankade crystaldiskinfo direkt och började kika eftersom att min datorn fyllde nyligen 10 år som är helt sjukt haha. Ser att min OCZ har rätt så roliga stats.

Så nu jag innehar inte någon större kunskap av det som står under men datorn samt disken var inköpt 03/09/2012 23:45 och disken har varit i gång i 7 år 104 dagar och 19 timmar och har en hälsa på 99% som är galet eller?

Min intel dock inte lika bra.

Coolt eller hade rent av tråkigt men om som sagt någon kan upplysa kanske roliga stats i bilderna gärna skriv. Följdfråga är vid formatering av Windows försvinner vissa stats?

Synd att OCZ gick i konkurs också, dom kanske bara gjorde för bra diskar rent av

Min tredje disk är en Crucial på 480 gig och har 86% hälsa efter typ lika många timmar som Intel disken. Aja min nya burk kommer imorgon så statsen kommer nog droppa av tyvärr.

Om du har nå sköna stats dela! God fortsättning SweC

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem

2 diskar är såklart för lite data för att kunna dra slutsatser på. Själv har jag haft 1 OCZ och nåt tiotal Samsung. alla Samsung funkar bra fortfarande medan OCZ höll i ca 3 år. Också detta naturligtvis för få datapunkter.

Permalänk
Medlem

Min OCZ revodrive 3 X2 har 97% hälsa (den är 240GB men rapporteras fel i Crystaldiskmark). Bör vara typ 11 år gammal nu. Köpt begagnad 2013, Användes som systemdisk i några år, så länge den var snabbare än SSD. Har sedan används som ett sekundärt systemdisk och har blivit kvar trots fyra modekortsbyte. Samma windowsinstall som har uppgraderats från WindowsXP, till Windows 7, Windows 8, Windows 10.