Samsung Tab S8 Black Friday 2022 diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube:

Är du säker på detta? Står likadant för mig på Klarna att jag betalat 2700 kr själv och att telefonen är värd 200 kr.

Men på Swedbank har de dragit 2900 kr vid köptillfället, alltså jag ska få tillbaka 200 kr för telefonen de fått av mig. Vilket jag inte fått ännu.

Jag valde Klarna faktura. Försöker undvika att beställa saker och betala innan man fått dem

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Have maybe experienced any issues when using the pen together with this screen protector?

Just did a quick test and it feels fine to me.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Och där vart surfplattan stulen

Åkte i morse från Turkiet till Sverige och någon passade på att norpa den ur handbagaget på flygplanet under flygningen efter att jag kollat klart sista avsnittet av Wednesday och lagt tillbaka den.

Du kan låsa den så att den blir oanvändbar för tjuven

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Du kan låsa den så att den blir oanvändbar för tjuven

Har försökt göra det genom Samsungs find my device sida men får ingen kontakt med den eftersom den inte är uppkopplad mot något nät. Om tjuven gör en hard reset så är det väl fritt fram att göra vad som helst med plattan?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Har försökt göra det genom Samsungs find my device sida men får ingen kontakt med den eftersom den inte är uppkopplad mot något nät. Om tjuven gör en hard reset så är det väl fritt fram att göra vad som helst med plattan?

sadly yes. I hope you will be covered by insurance somewhat (isn't it included in samsung care+ ?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Har försökt göra det genom Samsungs find my device sida men får ingen kontakt med den eftersom den inte är uppkopplad mot något nät. Om tjuven gör en hard reset så är det väl fritt fram att göra vad som helst med plattan?

nope, den kommer vara utlåst från google services. Det är som och sno en iPhone. Den blir oanvändbar. Visst kan man plocka delar från den eller så får man gå in på hårdvarunivå och härja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

sadly yes. I hope you will be covered by insurance somewhat (isn't it included in samsung care+ ?)

Det var tråkigt men som jag nästan misstänkte, borde gå att bricka enheten vid stöld så ingen kan använda den.

Fick besked nyligen av försäkringsbolaget att dem ersätter en ny surfplatta så det är avklarat men man kan inte låta bli att vara förbannad på att folk inte kan skilja på mitt och ditt, plus allt som var på den från resan som inte hade backup..

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

nope, den kommer vara utlåst från google services. Det är som och sno en iPhone. Den blir oanvändbar. Visst kan man plocka delar från den eller så får man gå in på hårdvarunivå och härja.

Ok, bra det i så fall. Tryckte på lås men trodde det skulle låsa enheten ifall den var olåst (utan pinkod alltså).

Men då innebär det att enheten nu kommer att vara oanvändbar så fort den ansluts till nätet även om den skulle bli återställd innan dess?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Ok, bra det i så fall. Tryckte på lås men trodde det skulle låsa enheten ifall den var olåst (utan pinkod alltså).

Men då innebär det att enheten nu kommer att vara oanvändbar så fort den ansluts till nätet även om den skulle bli återställd innan dess?

Så har det varit med android-telefoner. Den blir oanvändbar och du kommer inte förbi inloggningsrutan, även om du har wipe:at enheten.

Permalänk
Medlem

Ni som beställde den här plattan med trade in erbjudandet fick ni rabatten avdragen på ordern innan ni klickade på beställ? För försöker göra en trade in idag med en gammal iphone 4 men får bara rabatten för själva enheten på ordern? Pratade med samsung supporten då som skrev " Extra inbytesrabatten hamnar som ett reserverat belopp på klarna som släpps till dig när vi har mottagit din inskickade enhet" känns ju sådär att det inte står med i kassan när man ska checka ut direkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Ni som beställde den här plattan med trade in erbjudandet fick ni rabatten avdragen på ordern innan ni klickade på beställ? För försöker göra en trade in idag med en gammal iphone 4 men får bara rabatten för själva enheten på ordern? Pratade med samsung supporten då som skrev " Extra inbytesrabatten hamnar som ett reserverat belopp på klarna som släpps till dig när vi har mottagit din inskickade enhet" känns ju sådär att det inte står med i kassan när man ska checka ut direkt..

Det var en bugg där det inte visades om enheten tog slut och sedan fylldes på. Men det visade 2800-nånting när jag beställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Du får nog kontakta Samsung direkt. Du har alltid chatten på deras hemsida. Verkar vara extremt mycket problem med dessa. En av våra skickades till frugans namn på vår ICA butik som hemadress. Kontaktade Samsung och fick typ svaret "ok, då sätter vi upp er på listan också...."

Hej, Har du fått någon ny fraktsedel? jag har ej fått någon trots supporten lovat att skicka en ny och detta var flera veckor sedan. Tänkte betala frakten själv och skicka in men på lappen man fick med så står det att de vet vilken enhet man skickar in baserat på "shipping label ID" vilket blir ett annat om man fixar en egen fraktsedel....

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande ingen annan som har fått pengarna för telefonen de skickade in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calania:

Är det fortfarande ingen annan som har fått pengarna för telefonen de skickade in?

Nope, hör av mig till Samsung snart.

Permalänk
Medlem

Min telefon hade inget värde, kanske fick en 50 lapp eller så, kan leva utan den, om det blir så.

jag väntar mer på en bekräftelse på att telefonen är mottagen och godkänd och att affären är klar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Nope, hör av mig till Samsung snart.

Samma här, uppdatera gärna här om du kontaktar chatten och jag gör desamma

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått någon inbetalning ännu. Frågade i chatten förra veckan och fick svaret att det tar upp till 60 dagar från att dom har erhållit telefonen, men snart har den gränsen passerat så får kanske ta och kontakta dem igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeb_112:

Jag har inte heller fått någon inbetalning ännu. Frågade i chatten förra veckan och fick svaret att det tar upp till 60 dagar från att dom har erhållit telefonen, men snart har den gränsen passerat så får kanske ta och kontakta dem igen.

Fick också svar om att det kunde ta upp emot 60 dagar, glömde dock fråga om de bara räknar arbetsdagar, då kommer det ta ett tag Har inte fått några pengar ännu iaf...

Permalänk
Medlem

Idag fick jag 183 kr Swishat för min Pixel 1.

Permalänk
Medlem

Så totalt betalade jag 2543,45 kr för min Tab S8 efter allt. Genom 10% rabattkod plus 416,55 kr i cash-back via Refunder (som inte skulle gälla surfplattor enligt villkor), men som ändå blivit godkänt. Rätt sjuk deal när nypris idag ligger på 7990 kr.

Permalänk
Medlem

Se där, fick in 184 kronor för min HTC One insatt på mitt Refunderpay-kort.

Permalänk
Medlem

Fick pengar insatt på mitt kort nu också 🙂

Permalänk
Medlem

Ser ut som många har fått sina pengar nu men jag skickade in min gamla telefon i december och har fortfarande inte fått några pengar ännu. Är det fler som fortfarande inte fått betalt ännu?

Permalänk
Medlem

Nej, väntar på mina 67 kr fortfarande...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem

Är dom lika sega som Asus så lär ni få vänta.
Finns historier här på forumet om folk som väntat i nära ett år på utbetalningar från Asus.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag fick precis en faktura på Klarna på värdet min mobil hade, den är ju också skoj! Klarna skickar mig bara vidare till Samsung som kan ha den sämsta kundsupporten som finns.

Aldrig mer Samsung, det här var droppen.

Edit: Samsung ska kontakta Foxway och återkomma. Får se hur det går!

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk

varför gör klarna det? beloppet drogs väl först av när allt var verifierat hos foxway?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

varför gör klarna det? beloppet drogs väl först av när allt var verifierat hos foxway?

Ja, jag vet ingenting om vad som händer. Och det verkar inte Klarna eller Samsung göra heller...

Tog det på tre månaders delbetalning och när allt var klart och 100% betalt dök en ny faktura upp i Klarna-appen på det värde som mobilen hade.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99