Tjena!
Har tidigare haft en gaming-laptop med extra skärm, men är nu sugen på att uppdatera till en smidig ITX-build.
Funderar antingen på denna värsting-varianten (ROG Strix B650E-I, Ryzen 5 7600, 32 GB DDR5 RAM och RTX 3080) men köpa ett begagnat 3080 för att spara lite pengar:
Då blir det väl ett rätt kraftigt system som har potential att hålla några år samt eventuellt uppgradera i framtiden? Denna är väl i och för sig overkill för de spel jag främst spelar (CS:GO, LoL, Squad och diverse strategispel), men jag gillar möjligheten att köra mer krävande games också.
Alternativ 2 som jag funderar på är om man ska gå lite billigare, köpa en AM4 motherboard (Gigabyte B550I Auros Pro AX), Ryzen 5 5600, 16 GB DDR4 RAM och ett 3060ti istället, då sparar man en hel del pengar. Se tex:
Alternativ 2 känns kanske mer value for money, men som att man kommer behöva uppgradera inom några år.
Vad tycker ni, tankar och förslag välkomnas!
EDIT: Alla kanske inte vet att detta chassi kommer med 750W PSU, 140mm AIO liquid cooling för processor och fläktar, så det finns med i båda byggena.