Om säkringen löste ut så har du en kraftig kortslutning på någon "Power rail". Ingen bra ide att prova med ett annat grafikkort. Risken att du förstör mer komponenter är rätt stor så länge du har en kortslutning någonstans.
Om det var mina grejor så hade jag börjat med att skruva isär nätdelen och kollat att det verkligen inte finns några tecken på fukt i den.
Sen skulle jag montera bort alla kyllflänsar och fästena för CPU kylaren från moderkortet och tvätta av moderkortet grundligt med vatten och diskmedel och borsta försiktigt med en tandborste (jäklig försiktigt runt CPU och minnes sockel) under rinnande vatten.
Sen låta det torka under värme, själv skulle jag sätta in det i min varmluft ugn på lägsta värmen (70C i min ugn) tills det är 100% tort.
Sen prova att starta bara med moderkortet,CPU,PSU inkopplat. Kommer självklart inte att bota men det kommer inte att stänga av sig själv heller, om inte nått av dom delarna är trasiga.
Sen samma sak med grafikkortet osv..
Har råkat ut för samma sak själv. Detta var det som räddade min dator. Dock så dog en av displayport kontakterna på min dåvarande 980ti pga att jag slarvade med rengörningen.