Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

En smart WiFi elplugg. Ett dubbelt uttag. Man kan styra uttagen separat eller ihop beroende på vad man vill. Funkar ihop med Google Home och Alexa. Den har också inbyggd effektmätning. Det har inte singelpluggarna jag köpte för några dagar sedan.

Hatar kaffe, så det här betyder att mitt liv är officiellt över.

Permalänk
Skrivet av SplendidPerformance:

Coolt. Vad fick man ge för ett sådant paket? Är själv på jakt på något till MFS2020.

Köpte allting på amazon.se och betalade strax över 5000 kr.

https://www.amazon.se/dp/B086J6KWTZ?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_...
https://www.amazon.se/dp/B08BKNBYLP?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_...
https://www.amazon.se/dp/B01649IVI8?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_...

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Musikälskare

Har monterat klart den nya datorn efter ca ett års utspridda inköp, väldigt nöjd! Se sign för information om den

Den gamla datorn får numera agera server så jag köpte en skohylla från MIO så den kommer upp lite

Köpte också en hylla från IKEA för att samla routern, Raspberry Pi (Pi-hole) samt Phillips HUE hubben

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Har monterat klart den nya datorn efter ca ett års utspridda inköp, väldigt nöjd! Se sign för information om den

https://i.imgur.com/Bu8a8o6.jpg

Den gamla datorn får numera agera server så jag köpte en skohylla från MIO så den kommer upp lite

https://i.imgur.com/3f87HzY.jpg

Köpte också en hylla från IKEA för att samla routern, Raspberry Pi (Pi-hole) samt Phillips HUE hubben

https://i.imgur.com/GOPDuP5.jpg

Schysst rigg, gillar det nya chassit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Har monterat klart den nya datorn efter ca ett års utspridda inköp, väldigt nöjd! Se sign för information om den

https://i.imgur.com/Bu8a8o6.jpg

Den gamla datorn får numera agera server så jag köpte en skohylla från MIO så den kommer upp lite

https://i.imgur.com/3f87HzY.jpg

Köpte också en hylla från IKEA för att samla routern, Raspberry Pi (Pi-hole) samt Phillips HUE hubben

https://i.imgur.com/GOPDuP5.jpg

Vilket chassi är det?

Permalänk
Medlem

Ett par nya kängor (Timberland premium warm-lined 6 inch) samt snöstopp/gaiters/damasker och reflexväst för att göra hundpromenader och snöskottande lite mer uthärdligt och säkert i vinterrusket.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av CooingPendulum:

Schysst rigg, gillar det nya chassit!

Tack så mycket det blev bra till slut

Skrivet av Fulgano:

Vilket chassi är det?

Corsair 7000X

Vet inte om det är direkt prisvärt, men snyggt är det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Tack så mycket det blev bra till slut

Corsair 7000X

Vet inte om det är direkt prisvärt, men snyggt är det

Ruggigt pris, men som sagt.. snyggt!

Permalänk
Medlem

På förekommen anledning, ny snöslunga. Inte gratis men det går köra riktigt tung blötsnö med denna och den kastar långt. Modellen heter ST 430T. Den har handtagsvärme, hydrostatisk drivning, elektronisk insprutning och finesser. Fattas bara in-flight entertainment.

Extra tack till Göran på Skog och Trädgård i Umeå för mycket bra och positivt kundbemötande, tog sig verkligen tid att visa och förklara för mig i butiken trots att det var mycket kunder och stressigt i fredags då jag var in och tittade på lunchen. Så gör man affärer.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Så kontentan är att du fick behålla den dyrare burken, eller vadå? Skickar de nytt grafikkort och ssd?

Skrivet av Mattiiss:

Jag undrar också! Hur löstes detta?

Precis så blev det. jag fick behålla den. 😱😍

Enormt bra hanterat av Komplett. Jag har köpt en av deras PC:ar tidigare och byggkvalitet och kabeldragning är verkligen grym. har även alltid jämfört deras byggen med att köpa lösa delar och det har framstått som prisvärt.

Och ja. Prestandan med 4090 och 7950X är galen. Har finetunat fläktarna så att burken i princip är tyst vid vanligt bruk med.
Det är enorma pengar för en ny dator. Men man får vad man betalar för.

(och jag älskar att man både kan ha ett tivoli inne i datorn eller köra med avstängda LED och ha en väldigt diskret design)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Kompletterade samlingen av boxsets från Fantagraphics The Complete Carl Barks Disney Library, då de jag inte tidigare hade hade fått nytryck samt att en till hunnit släppas.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Precis så blev det. jag fick behålla den. 😱😍

Enormt bra hanterat av Komplett. Jag har köpt en av deras PC:ar tidigare och byggkvalitet och kabeldragning är verkligen grym. har även alltid jämfört deras byggen med att köpa lösa delar och det har framstått som prisvärt.

Och ja. Prestandan med 4090 och 7950X är galen. Har finetunat fläktarna så att burken i princip är tyst vid vanligt bruk med.
Det är enorma pengar för en ny dator. Men man får vad man betalar för.

(och jag älskar att man både kan ha ett tivoli inne i datorn eller köra med avstängda LED och ha en väldigt diskret design)

Kanske årets fynd? Kul för dig och en snygg lösning av @Komplett

Kul att det går bra även när det går fel ibland

Permalänk
Medlem

2 nya muggar till samlingen:

Slängde även med en termos då jag det facto inte äger en, förräns nu då:

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

2 nya muggar till samlingen: <Uppladdad bildlänk>Slängde även med en termos då jag det facto inte äger en, förräns nu då:
<Uppladdad bildlänk>

Har du en stor samling?
Är deras kaffe värt att testa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Har du en stor samling?
Är deras kaffe värt att testa?

Uppe i totalt 7st, så ingen enorm. Har 2st till på g dock.
Kaffet är ju lite av en skröna, finns egentligen inget som heter världens starkaste kaffe, James Hoffman har en bra video i ämnet:

Jag köper enbart för muggarna.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Uppe i totalt 7st, så ingen enorm. Har 2st till på g dock.
Kaffet är ju lite av en skröna, finns egentligen inget som heter världens starkaste kaffe, James Hoffman har en bra video i ämnet: https://m.youtube.com/watch?v=8jAMOAmYCJI

Jag köper enbart för muggarna.

Okej intressant klipp.
Blev riktigt sugen på en mugg.
Köper du ifrån detas egna sida eller nån annan?

Permalänk
Medlem

Peak Design Tech Pouch

Sista leveransen från en lyckad black friday/mellandags shopping när allt summerats

Permalänk
Medlem

Hittade en LG C1 65” på outlet, otroligt bra pris om jag får säga det själv, 1299€.

Otroligt skön tv, blir aldrig mer annat än OLED.

Lite skoj dock att varjen Elgiganten eller den kund som köpt den och returnerat sen tänkt på att fabriksåterställa den, fanns mycket inloggade konton och till och med en app där man kunde se kortuppgifter från föregående ägare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

<Uppladdad bildlänk>

Hittade en LG C1 65” på outlet, otroligt bra pris om jag får säga det själv, 1299€.

Otroligt skön tv, blir aldrig mer annat än OLED.

Lite skoj dock att varjen Elgiganten eller den kund som köpt den och returnerat sen tänkt på att fabriksåterställa den, fanns mycket inloggade konton och till och med en app där man kunde se kortuppgifter från föregående ägare.

Riktigt dåligt skött av Elgiganten.
Inom GDPRs ramar?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Peak Design Tech Pouch

<Uppladdad bildlänk>

Sista leveransen från en lyckad black friday/mellandags shopping när allt summerats

<Uppladdad bildlänk>

Vilken valuta betalade du denna i.. priserna som står är ju 10-tusentals "enheter".

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Vilken valuta betalade du denna i.. priserna som står är ju 10-tusentals "enheter".

Kronor men rabatten i procent är ju densamma oavsett.

Fick hem den här också, haft en del tankar på ATX 3 nätagg men hoppas den här ska funka också. Tänker 4090 och någon matchande cpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Vilken valuta betalade du denna i.. priserna som står är ju 10-tusentals "enheter".

Enligt skärmskottet så är ordinarie pris 76596, och du säger kronor.. Det var därför jag undrade om den verkligen var så dyr på ordinarie pris..

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Enligt skärmskottet så är ordinarie pris 76596, och du säger kronor.. Det var därför jag undrade om den verkligen var så dyr på ordinarie pris..

Ja alltså summan av allt från Black Friday, inte bara Tech Pouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Ja alltså summan av allt från Black Friday, inte bara Tech Pouch

Då vill vi ju se en samlingsbild på allt du köpte

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

När man minst anar det…

FedEx dyker upp med en Mjolnir och tillhörande Borg, typ 18mån efter beställning!
(katten ingick inte)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord, switchar och keycaps

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

LG C2 65 tum

Permalänk
Medlem

En Elite Series 2 Core hk från Xbox Design Labs.

Permalänk
Medlem

Så glad bilen ska bli nu, ny termostat, ny kylare och givetvis nya slang klämmor, de gamla ser lite...trötta ut
Krympslangen är för att jag äntligen fixat...eller ska fixa lite elfel, slipper köra bensinpumpen manuellt längre.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.