Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Har blivit några inköp senaste veckan.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuss:

Snabb fråga, glaset för kameraön blir det lätt fingeravtryck på den?
Sen om du har skal på den, blir det repor och märken på bakstycket ovanför kameraön?

Jag har Pixel 6, och det blir flötigt och fingeravtryck skit enkelt på glaset så det blir dassiga bilder.
Sen från när jag använde Googles egna skal som jag fick med telefonen (bytt nu för det gick sönder) så har de blivit jätte fula märken ovanför ön samt repat bort färg från chassit/kanten på ovansidan av telefonen.

Ja som vanligt blir det fingeravtryck ganska lätt där om man råkar komma med fingret där, men jag försöker medvetet att inte ta med fingret där när jag ska ta upp mobilen ur fickan. Men jag har en vana att putsa kameralinsen med t-shirten lite då och då, oftast innan jag ska ta bilder också.

Dock är ju hela bakstycket på 6a i plast, så det kommer att bli repor lätt, men jag kör med skal. Men jag räknar med repor med åren.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

<Uppladdad bildlänk>

Det blev AoE IV! Steam ha rea så why not

Väldigt bra spel, jag spelar det på game pass. Jag kommer dock inte ge upp AoE2😉

Här är mitt senaste Steamköp:

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Ja som vanligt blir det fingeravtryck ganska lätt där om man råkar komma med fingret där, men jag försöker medvetet att inte ta med fingret där när jag ska ta upp mobilen ur fickan. Men jag har en vana att putsa kameralinsen med t-shirten lite då och då, oftast innan jag ska ta bilder också.

Dock är ju hela bakstycket på 6a i plast, så det kommer att bli repor lätt, men jag kör med skal. Men jag räknar med repor med åren.

Aha okej, min har blivit såhär efter Googles officiella skal. Kolla ovanför ön.

Permalänk
Medlem

Blev en klocka samt en CTEK MXS 5.0 för att bilbatteriet ska må lite bättre vintertid.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Unnade mig en sen julklapp.

Dock missade komplett att montera de extra diskarna jag la till. Och de är inte skickade heller.
Så misstänker de sitter i nån annans i240 😭
Återkommer hur de hanterar ärendet

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

<Uppladdad bildlänk>

Unnade mig en sen julklapp.

Dock missade komplett att montera de extra diskarna jag la till. Och de är inte skickade heller.
Så misstänker de sitter i nån annans i240 😭
Återkommer hur de hanterar ärendet

Haha. Efter vidare undersökning konstaterqr jag att jag fått fel burk.
7950x och 4090..(jag skulle ha 13900 och 4080...)

Nån mer än jag är väääldigt lessen ikväll...
Denna burken är 14.000 dyrare än den jag beställde.

Nåja. Bara packa ihop.... Sopor 😂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AppendixSE:

Haha. Efter vidare undersökning konstaterqr jag att jag fått fel burk.
7950x och 4090..(jag skulle ha 13900 och 4080...)

Nån mer än jag är väääldigt lessen ikväll...

Nåja. Bara packa ihop.... Sopor 😂

Hade nog hellre tagit den med 4090

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Hade nog hellre tagit den med 4090

Haha. Jag med 😂
Men har inte samvete att dölja nått så har mailat kundtjänst.... Fabriksåterställer nu..

Sjukt deppigt att göra plats för ny burk och rensa gamla och så..

Antiklimax

Får se om de vill kompensera mig. Då jag ändå varit snäll.

Är inte superglad dock. La ner en tinme på hämta den två mil bort... Sen tre timmar på fixa igång den. Och nu en fabriksåterställning... Sen måste den skickas via företagscenter då den är skrymmande så det är två mil bort och en timme till av min tid. Jaaay.

Jag som bara ville gejma i helgen 😭

Uppdaterat läget
Permalänk
Medlem

Som tröst efter att @komplett fuckat upp min gejminghelg får jag väl leka med en annan leksak köpt på rea

Permalänk
Medlem

Senaste inköp: Ny kompis!

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk

Blev datorn jag köpte i delar i början på januari.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Övervakningskamera till stallet så man kan ha mer koll på hästarna mm

Samt ett nytt chassi NZXT H510 FLOW

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Lite blandad junk. Bl.a. nya smart elpluggar. Det var, verkligen, hög tid att göra sig av med de gamla 433 MHz pluggarna från Telldus jag använt i alla år. Dessa är klart bättre med tvåvägskommunikation plus att de är så smärta. Mindre än hälften av de gamla, plus att jag inte längre är beroende av Telldus Live för att det ska fungera.

Köpte även några eluttag för jag saknade över diskbänken. Finns bild under om ni undrar hur det blev.

Dold text
Permalänk
Skrivet av Lord_Moridin:

Nu kan man krascha med stil i FlightSimulator 2020

<Uppladdad bildlänk>

Coolt. Vad fick man ge för ett sådant paket? Är själv på jakt på något till MFS2020.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Peak Design Travel 45L för 2500kr, väldigt nöjd. Beställde även Tech Pouch.

Permalänk
Medlem

Det fick bli en uppgradering på grafikfronten. Fantastiskt kort!

Permalänk
Medlem

Återkopplar om min felleverans från @komplett

Stor eloge till dem som har löst allt på ett enormt bra sätt.

Jag var lite (väldigt) frustrerad när jag upptäckte felet.
Men det är inte att göra fel som avgör ett företags styrka. Det är hur de hjälper kunden sen.

You go, Komplett ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Blev en klocka samt en CTEK MXS 5.0 för att bilbatteriet ska må lite bättre vintertid.

https://i.imgur.com/GmoVjxL.jpg
https://i.imgur.com/f4PsOoN.jpg

Dom har blivit så sjukt bra dagens batteriladdarna, minns när nästan alla var stora metallådor man fick bära runt på!

Permalänk
Medlem

Gjorde ni några trevliga fynd i mellandagarna?

Jag köpte på mig Advance Acoustic Air 50 aktiva högtalare för 1455kr samt en OnePlus 10T 5G 16+256GB (moonstone black) för 6295kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Blev en klocka samt en CTEK MXS 5.0 för att bilbatteriet ska må lite bättre vintertid.

https://i.imgur.com/GmoVjxL.jpg
https://i.imgur.com/f4PsOoN.jpg

Har precis köpt exakt samma laddare då jag fått batteritorsk två ggr de senaste månaderna. Har dock inte testat den ännu då det bara strular när bilen står still några dagar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Dom har blivit så sjukt bra dagens batteriladdarna, minns när nästan alla var stora metallådor man fick bära runt på!

Extra kul med ett svenskt företag dessutom!

Skrivet av Perrablerra:

Har precis köpt exakt samma laddare då jag fått batteritorsk två ggr de senaste månaderna. Har dock inte testat den ännu då det bara strular när bilen står still några dagar.

Nu hade nog mitt batteri bara gått precis under tröskelvärdet för att börja varna, men den gick från mode 3 -> mode 7 på bara 2 timmar. Tolkade det som att den även har polaritets-skydd inbyggt om man skulle råka se fel på färgerna i farten. Pluspoäng att dom skickar med ett kit för "fast" installation dessutom 👌

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av AppendixSE:

Återkopplar om min felleverans från @komplett

Stor eloge till dem som har löst allt på ett enormt bra sätt.

Jag var lite (väldigt) frustrerad när jag upptäckte felet.
Men det är inte att göra fel som avgör ett företags styrka. Det är hur de hjälper kunden sen.

You go, Komplett ❤️

Vi är glada att vi kunde hitta en bra lösning innan helgen. Hoppas nu att du får mycket nöje med den fetare datorn och att du nu får en härlig gaminghelg

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Glasögon från Oliver Peoples, en preamp från Cambridge Audio och högtalare i valnöt från Dynavoice.

Jag har drömt om Cambridge Audio och Oliver Peoples i över tio år, så jag är tillfreds.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Glasögon från Oliver Peoples, en preamp från Cambridge Audio och högtalare i valnöt från Dynavoice.

Jag har drömt om Cambridge Audio och Oliver Peoples i över tio år, så jag är tillfreds.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

@Dreijer

Ser gott ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Återkopplar om min felleverans från @komplett

Stor eloge till dem som har löst allt på ett enormt bra sätt.

Jag var lite (väldigt) frustrerad när jag upptäckte felet.
Men det är inte att göra fel som avgör ett företags styrka. Det är hur de hjälper kunden sen.

You go, Komplett ❤️

Så kontentan är att du fick behålla den dyrare burken, eller vadå? Skickar de nytt grafikkort och ssd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Återkopplar om min felleverans från @komplett

Stor eloge till dem som har löst allt på ett enormt bra sätt.

Jag var lite (väldigt) frustrerad när jag upptäckte felet.
Men det är inte att göra fel som avgör ett företags styrka. Det är hur de hjälper kunden sen.

You go, Komplett ❤️

Jag undrar också! Hur löstes detta?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Jag valde att uppgradera min dator. Hade min förra i nästan 10 år så nu var det dags. Gick från i5 2700k och 1070 (tror jag?) till detta 33 000 kr gick det på iaf, aldrig ägt en riktigt bra dator så detta blir intressant.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Nya fina däck till projekt bilen så jag vågar ut och göra testkörningar för att testa hur den fungerar mellan ändringarna, de gamla var man rädd att de skulle smälla för att de var så spruckna så de körde man max 5km/h med. 4040kr med montering och balansering vilket är rätt ok. Bilen är en gammal Saab 900 turbo från -91

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Två till delar till mitt kommande bygge dök upp i slutet av veckan.