Permalänk

danielmott.de.vu - kk önskas!

Håller på med en ny hemsida, den gamla var lite för kladdig och rörig. Med denna ska jag försöka göra en ren och strikt design med få färger och tre typsnitt som återkommer genom hemsidan. Jag har bara gjort framsidan hittills, eftersom jag vill veta om det är något att fortsätta på, innan jag fortsätter. Siffrorna känns kanske onödiga, men längre fram kommer man att kunna skriva t.ex. http://www.danielmott.de.vu/03 för att komma till "Tankar".

Vad tror ni? KK!

http://www.danielmott.de.vu

Visa signatur

No time for the old in-out, love. I've just come to read the meter.

Permalänk
Hedersmedlem

Siffrorna framför menyalternativen pajar ordbilden (försämrar läsförståelsen) - gör dem åtminstone ljusgrå om du prompt ska ha dem. Lite för klar rödfärg, iaf på min Powerbook-skärm. Känns inte så motiverat att ha den vänsteralignad, det känns som att lite mer luft skulle vara skönt. Annars okej. Lite tråkig kanske.

Permalänk
Medlem

känns väldig död.. skulle du själva surfa in på den?

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Daniel ! nog kan du bättre.....eller?

Visa signatur

Autodidakt PC-pulare

Permalänk

Tack för kritiken!

Kanske ska ta bort sifforna då och centrera den.

Ser den död ut? Kan jag bättre? Kom gärna med förslag på hur den ska förbättras, alltså konstruktiv kritik, inte bara kritik.

Visa signatur

No time for the old in-out, love. I've just come to read the meter.

Permalänk
Legendarisk

Lite blandade tankar i den ordningen jag kommer på det:
#1: Sidan är lite för bred så man får en scroll där nere som helt onödig.
#2: "Hej!" är fult, passar inte in alls i resten.
#3: Onödigt att ha din url som titel, eller hoppas du bara på besökare som inte vet vart de ska?
#4: Ganska jobbigt med title för tex grå, känns som att du bara stylar med att du har hittat en ny tag, alla vet ju vad grå är.

Bilden på dig är inte helt smickrande, designen känns rätt död och opersonlig i stort sett, men det kanske ska vara så.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Vitt/rött/svart är världens mest uttjatade färgkombination. Grått är inte mycket att heja för heller. Ett färgbyte vore trevligt.

Skuggan till "mp3" är väldigt WordArt...

Gillar inte popuptexterna... känns inte passande.

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem

bara jag som reagerar på topicen? "KK önskas"

Va jag vet såp betyder KK knull kompis, men listade ut att det även kan vara kritk

Visa signatur

bit av en kaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel___Mottt
Tack för kritiken!

Kanske ska ta bort sifforna då och centrera den.

Ser den död ut? Kan jag bättre? Kom gärna med förslag på hur den ska förbättras, alltså konstruktiv kritik, inte bara kritik.

Den röda gör ont i ögonen, gör en mörkare röd eller mindre.
Sidan är för tom, ser inte ut att ha nåt innehåll, jag skulle inte orka leta igenom den efter info om jag hittade den på Google.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zth
bara jag som reagerar på topicen? "KK önskas"

Va jag vet såp betyder KK knull kompis, men listade ut att det även kan vara kritk

Näh, du är inte ensam. Var tvungen att kolla igenom tråden innan jag hittade ditt inlägg och förklaringen.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i