Ketchup på menyn när tyskt forum kyler grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Ketchup på menyn när tyskt forum kyler grafikkort

Varken ostskivor, potatis eller hudsalva gör någon större succé när en forummedlem hos Computerbase testar okonventionella kylmedel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gött!

Permalänk
Medlem

Tandkräm var en gammal klasiker men då det torkade så vart det kontrapruduktivt. Lite mer socker i ketshupp så kanske blir någon fin krystakisering. Men för mycket vatten skulle jag gissa på. Kul med sådana här tester.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Tomatketchup... Alla de gånger jag bränt mig på varm tomat, bode detta inte vara förvånande...

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem

Är det bara Team Röds grejer man kan kyla med ketchup? Eller kommer det en Guacamole för Nvidia?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Inte för att det skulle fungera eller vara bra men som svensk är jag nyfiken på Kaviar :>

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Nästan så man tror att @Kenneth har flyttat till tyskland

Permalänk
Skrivet av Misandri:

Inte för att det skulle fungera eller vara bra men som svensk är jag nyfiken på Kaviar :>

har för mig det redan har testats i någon video minns bara inte var jag sett den.

vill minnas att den va ganska dass dock

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Vad skulle du byta kylpasta mot om du bara fick välja något ur ditt kylskåp?

Får man lägga kylpasta i kylskåpet innan man väljer? Det känns som ett rätt smart drag...

(Men ja, denna typ av listor dyker ju upp ibland och är helt klart lite underhållande. Känner ju t.ex. igen det där med tandkräm sedan gammalt. Det största problemet brukar vara att de här alternativa lösningarna som fungerar hyggligt inte tål värme under lång tid.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad skulle du byta kylpasta mot om du bara fick välja något ur ditt kylskåp?

Pasta, givetvis. Kyld pasta. Kanske en lasagneplatta?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

En av de bästa "kylpastorna" är faktiskt vatten. Tyvärr torkar det ut ganska snabbt...

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Ointressanta fakta: Penaten creme är en mycket tjock hudsalva. Lite tjockare konsistens än vaselin och känns "torrare". För jävlig att torka bort om man smort in något, så kan tänka mig att det var måttligt roligt att torka av processorn efteråt.

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Får man lägga kylpasta i kylskåpet innan man väljer? Det känns som ett rätt smart drag...

(Men ja, denna typ av listor dyker ju upp ibland och är helt klart lite underhållande. Känner ju t.ex. igen det där med tandkräm sedan gammalt. Det största problemet brukar vara att de här alternativa lösningarna som fungerar hyggligt inte tål värme under lång tid.)

är ju där man alltid förvarar den?

har den mellan burken med inlagd gurka och ketchupflaskan i dörren

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Klassikern är ju annars Vegemite...

http://www.dansdata.com/goop.htm

(Ja, länken är 20 år gammal.)

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Är det bara Team Röds grejer man kan kyla med ketchup? Eller kommer det en Guacamole för Nvidia?

Tomater finns i rätt mycket olika färger bland annat grön. Du kan säkert hitta grön ketchup om du är noga med färgmatchning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Klassikern är ju annars Vegemite...

http://www.dansdata.com/goop.htm

(Ja, länken är 20 år gammal.)

Intressant att se att arctic silver fortfarande var relevant då, bara någon siffra lägre

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av evil penguin:

Får man lägga kylpasta i kylskåpet innan man väljer? Det känns som ett rätt smart drag...

(Men ja, denna typ av listor dyker ju upp ibland och är helt klart lite underhållande. Känner ju t.ex. igen det där med tandkräm sedan gammalt. Det största problemet brukar vara att de här alternativa lösningarna som fungerar hyggligt inte tål värme under lång tid.)

Nej det är fusk, men du kan få lägga tandkräm/babysalva/deodorant eller annan hygienartikel där om du vill.

Skrivet av Klarspråkarn:

Ointressanta fakta: Penaten creme är en mycket tjock hudsalva. Lite tjockare konsistens än vaselin och känns "torrare". För jävlig att torka bort om man smort in något, så kan tänka mig att det var måttligt roligt att torka av processorn efteråt.

Högst intressant fakta vill jag nog ändå påstå! Jag tänkte att det skulle vara typ som Bepanthen, men där ser man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Nej det är fusk, men du kan få lägga tandkräm/babysalva/deodorant eller annan hygienartikel där om du vill.

Typiskt...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Kul med lite "tvärvetenskap"!
Bra att veta om man skulle stå där utan kylpasta

Hoppas ni har delat med er av era erfarenheter med användande av energidrycker som kylningsmedel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misandri:

Inte för att det skulle fungera eller vara bra men som svensk är jag nyfiken på Kaviar :>

Skrivet av Rouge of Darkness:

vill minnas att den va ganska dass dock

Ha! Då är det bekräftat! Dyrast är inte bäst!

Permalänk
Medlem

Att ketchup leder värme bra är föga förvånande, om man har ätit varma mackor med ketchup på.
Kanske jag skulle testa chilisås om jag stod utan kylpasta, men tveksamt.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Majonäs har jag hört ska komplettera kylpasta bra

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Olja borde ju vara relativt bra värmeledare, men kanske svårt att applicera p.g.a. viskositeten?

Permalänk
Skrivet av FreddeY2K:

Olja borde ju vara relativt bra värmeledare, men kanske svårt att applicera p.g.a. viskositeten?

olja är en väldigt dålig värmeledare generellt.

att det används i element är just för att det leder värme dåligt dvs tar långt tid att värma upp och lång tid att svalna om det var oljeradiatorer du tänkte på.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det här är intressant forskning som jag stödjer till 100%. Lite förvånande dock att man som tysk inte testat öl eller kryddig sprit.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det här är intressant forskning som jag stödjer till 100%. Lite förvånande dock att man som tysk inte testat öl eller kryddig sprit.

Kanske en skiva bratwurst?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Undrar om tigerbalsam skulle fungera?...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Kanske en skiva bratwurst?

Öl och salta pinnar? :>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Recept på bra kylpasta: 1 chill-i, 2 msk Kall-es kaviar och is-bergssallad. Mixa till en sörja och applicera!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av coolerfreak:

Majonäs har jag hört ska komplettera kylpasta bra

Majonäs i sockeln är ju en klassiker.