Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Jag försöker hitta någon som min son kan spela med

Permalänk

Jag försöker hitta någon som min son kan spela med

Hej
min son spelar är 11 och spelar Roblox Minecraft och Stormworks och Warthunder men har även tillgång till mina spel som DayZ, company of heroes 2, och kan väl skaffa andra om det behövs. Han är ganka intresserad och lär sig fort.
Kan steam, discord eller telefon för att prata när man spelar.
Han behöver någon i liknande ålder att spela multiplayer med och du kanske känner till någon eller har tips hur jag ska göra.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Spontant kanske kolla läget på Geeks discord (Geeks är modermodemet över SweC och FZ): https://discord.geeks.se/
Finns en textkanal under FZ som heter #sökerspelare

Hade gärna kopplat ihop min dotter med din son för att spela men tyvärr är hon lite väl ung... 10 månader

Hoppas verkligen att din son hittar ett bra community att utforska spelens världar med. Finns så många toxic communities som rent av både hotar, mobbar mm. :/

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av GreyWilk:

Spontant kanske kolla läget på Geeks discord (Geeks är modermodemet över SweC och FZ): https://discord.geeks.se/
Finns en textkanal under FZ som heter #sökerspelare

Hade gärna kopplat ihop min dotter med din son för att spela men tyvärr är hon lite väl ung... 10 månader

Hoppas verkligen att din son hittar ett bra community att utforska spelens världar med. Finns så många toxic communities som rent av både hotar, mobbar mm. :/

Modermodemet *host* Good one1

10 månader? Min syrra fick spela CS1.6 första gånger när hon var runt 4, dagens generation borde ha en PS-kontroll i handen när de föds;)

Permalänk
Skrivet av GreyWilk:

Spontant kanske kolla läget på Geeks discord (Geeks är modermodemet över SweC och FZ): https://discord.geeks.se/
Finns en textkanal under FZ som heter #sökerspelare

Hade gärna kopplat ihop min dotter med din son för att spela men tyvärr är hon lite väl ung... 10 månader

Hoppas verkligen att din son hittar ett bra community att utforska spelens världar med. Finns så många toxic communities som rent av både hotar, mobbar mm. :/

Skrivet av tcntad:

Modermodemet *host* Good one1

10 månader? Min syrra fick spela CS1.6 första gånger när hon var runt 4, dagens generation borde ha en PS-kontroll i handen när de föds;)

Hej behöver lite eli5 med discordlänken, har skickat meddelande till geeks.se men inget svar, sorry Discordnoob.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Förälder:

Hej behöver lite eli5 med discordlänken, har skickat meddelande till geeks.se men inget svar, sorry Discordnoob.

Finns Discord installerat bör det starta automatiskt genom att klicka på länken.
Länken bör öppna en ny sida hos Discord. I sin tur, om Discord är installerat och inloggat, öppna Discord appen.

Dock värt att fråga: vad är det som är problemet med länken? Händer inget alls? Händer något och isf vadå?
Beskriv gärna så kan vi nog hjälpa till

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk

Discord har väl 14-års gräns?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Skrivet av GreyWilk:

Finns Discord installerat bör det starta automatiskt genom att klicka på länken.
Länken bör öppna en ny sida hos Discord. I sin tur, om Discord är installerat och inloggat, öppna Discord appen.

Dock värt att fråga: vad är det som är problemet med länken? Händer inget alls? Händer något och isf vadå?
Beskriv gärna så kan vi nog hjälpa till

Har discord öppet och är inloggad, kör opera och skriver in länken i sökfältet i Opera, står och snurrar, sen kommer:
This site can’t be reached
discord.geeks.se took to long to respond

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Förälder:

Har discord öppet och är inloggad, kör opera och skriver in länken i sökfältet i Opera, står och snurrar, sen kommer:
This site can’t be reached
discord.geeks.se took to long to respond

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Intressant nog fick jag också samma vid ett tillfälle.

Se om följande länk fungerar istället: https://discord.com/invite/fSSEWKk

Du kan också använda samma länk för att lägga till inne i Discord (appen).
Se guide här (på eng): Länk

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Skrivet av GreyWilk:

Intressant nog fick jag också samma vid ett tillfälle.

Se om följande länk fungerar istället: https://discord.com/invite/fSSEWKk

Du kan också använda samma länk för att lägga till inne i Discord (appen).
Se guide här (på eng): Länk

Funkar,tack!

Öppen för fler tips och idéer också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Förälder:

Funkar,tack!

Öppen för fler tips och idéer också.

Hej,

Min son fyller 10 år i februari och spelar mycket roblox, fortnite, minecraft, raft, muck etc och är väldigt duktig .

Han är hos mig varannan helg udda veckor om det skulle vara intressant. Han spelar gärna via telefon eller discord och han behöver lite fler kompisar. Han har lite svårt med talet men det brukar lösa sig utan problem sådär som bara barn kan.

Skicka PM så kan vi säkert styra upp något om ni vill.

Permalänk
Skrivet av Eerieness:

Hej,

Min son fyller 10 år i februari och spelar mycket roblox, fortnite, minecraft, raft, muck etc och är väldigt duktig .

Han är hos mig varannan helg udda veckor om det skulle vara intressant. Han spelar gärna via telefon eller discord och han behöver lite fler kompisar. Han har lite svårt med talet men det brukar lösa sig utan problem sådär som bara barn kan.

Skicka PM så kan vi säkert styra upp något om ni vill.

PM skickat!

Öppen för fler tips och idéer också.