Spela in samtal, utan smartphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är väl egentligen ganska ointressant om du sliter ut kabelhanen för den är lätt och billig att ersätta

Det delar vi inte åsikt om.

Citat:

den kommer att sitta på adapterkabeln om du ska spela in

Nej, kabelhanen på headsetet/avlyssningsapparaten kommer slitas ut, långt mer än den på adapterkabeln. Det blir ju långt mer och långt mer kraftig rörelse, mellan kabeln och kabelhanen.
Det är det jag menade, när jag sa att det bara leder till att den slits ut snabbare.
Varför 3,5mm görs med så ömtålig kontakt, och det aldrig fixats eller byts ut, är något jag nog aldrig kommer förstå.

Visa signatur

/A-lan

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-lan:

Jag vill inte använda smartphone, men istället en "dumtelefon", för samtal, men vill kunna spela in telefonsamtal på mobilen...
Hur gör jag det, utan någon app?
(för den som undrar: Nej, det är inte i det minsta olagligt, att spela in samtal man själv deltar i, i Sverige, även om man inte ens meddelar att man gör det. I vissa andra länder är det olagligt, om man inte har alla parters samtycke ...men även då, ändå fullt lagligt, så fort man har det samtycket)

Har du en SonyEricsson av modell 2005-2009 så finns ju funktionen inbyggd i systemet.
Påbörja ett samtal, tryck på menyknappen [brukar stå "mer" eller "alternativ"] och tryck sedan på spela in.
Samtalet liras in som filtypen AMR om jag inte minns fel.
Beroende på modell så låter det också olika "bra".

Har väldigt många roliga inspelade samtal kvar ifrån gymnasietiden.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av A-lan:

Det delar vi inte åsikt om.
Nej, kabelhanen på headsetet/avlyssningsapparaten kommer slitas ut, långt mer än den på adapterkabeln. Det blir ju långt mer och långt mer kraftig rörelse, mellan kabeln och kabelhanen.
Det är det jag menade, när jag sa att det bara leder till att den slits ut snabbare.
Varför 3,5mm görs med så ömtålig kontakt, och det aldrig fixats eller byts ut, är något jag nog aldrig kommer förstå.

Jag förstår inte hur du resonerar, gör du en adapterkabel så kan du till och med ha en lätt utbytbar kabelstump du sätter i telefonen, den kan ha kontakter i båda ändarna så kan man byta på nån sekund.
Kopplar du det via ett BT-headset så behöver du inte heller använda en 3,5mm tele om du verkligen ogillar kontakten så mycket, koppla via skruvlåsta xlr eller nått ännu kraftiga om du känner för det.
Kontakten på kabeln är inget problem. Hade du klagat på kontakten i telefonen hade jag kunnat förstå dig för den kan vara ett problem eller åtminstone vara dyr att byta men en kontakt på en egenbyggd adapter går att lösa så det är väldigt enkelt billigt och går snabbt att byta den om det nu skulle vara ett önskemål.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-lan:

Det enda det skulle göra, vore att slita mer på kontakten, och därmed korta ner dess livslängd, samt göra det väldigt otympligt.
Bifogar bild, på var den slits ut.<Uppladdad bildlänk>

Så, kontakten till inspelningsutrustningen slits mer om du inte behöver röra den? Mm. Jag tänker mig att är adaptern som blir hanterad och därmed slits. Inspelningsutrustningens kontakt kommer, i allafall i min värld, att mest hänga och slänga. Risken för skada ser jag då mest i att klämma den i en byrålåda, motsvarande.

Men, otymplig, ja. Men det var lösning du efterfrågade
.
Men okej, om det är i själva övergången mellan sladd/kontakt skadan uppstår (antar att det är pga böjningar), lösningen kan då vara att motverka böjningarna.

Vulktejp, funkar som en tejp. Vid montage, så sträcker man ut den och lindar. De olika lagren kommer att vulkas ihop till en gummiklump som kommer att förhindra att kontakten bryts på den utpekade platsen.
Otympligt, ja. Men då är ytterligare ett felkälla eliminerad. Kanske kan kombineras med att man hoppar över tidigare nämnd adapter.

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Har du en SonyEricsson av modell 2005-2009 så finns ju funktionen inbyggd i systemet.
Påbörja ett samtal, tryck på menyknappen [brukar stå "mer" eller "alternativ"] och tryck sedan på spela in.

...vilket helt går emot åsikterna, om att det är helt omöjligt att få till, eller inte är snorenkelt.
Dock så är det ju problemet att de mobilerna helt klart inte har 4G, och därmed snart kommer vara oanvändbara, när 2G+3G nu snart helt fasas ut.

Visa signatur

/A-lan

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kopplar du det via ett BT-headset så behöver du inte heller använda en 3,5mm

Känner du till ett BT-headset, med inspelningsfunktion, som garanterat funkar på dumtelefon? (dumtelefon som har BT, alltså, vilket finns) ...eller nåt sätt att fixa till, så att man kan spela in med ett, som inte har det?

Visa signatur

/A-lan

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Så, kontakten till inspelningsutrustningen slits mer om du inte behöver röra den? Mm. Jag tänker mig att är adaptern som blir hanterad och därmed slits. Inspelningsutrustningens kontakt kommer, i allafall i min värld, att mest hänga och slänga. Risken för skada ser jag då mest i att klämma den i en byrålåda, motsvarande.

Eftersom inspelningsutrustningens sladd kan vara statisk så kan man till- och med fästa den i något, tex på bordet så att den inte rör sig och därmed minskar på slitage.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Sötast
Skrivet av nu1mlock:

Nu får du faktiskt skärpa till dig lite grann. Vilket sätt.

Du gjorde ditt absolut bästa, mer än de flesta hade orkat. Trots att du kämpade i motvind med att vara hjälpsam så föll du till slut.

Ibland är det jäkligt otacksamt att ens försöka
Vi läsare uppskattar dina uppoffringrar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Så, kontakten till inspelningsutrustningen slits mer om du inte behöver röra den?

Tvärtom. Om man kopplar med adapter, så leder det till att den rör sig mer, och mer kraftigt, vilket därmed sliter mer på den.
Att koppla till adaptern, får inte kontakten till apparaten att bara försvinna. Den är kopplad till adaptern. I allra bästa fall, så rör den sig bara lika mycket, som om man inte använde adaptern

Citat:

Inspelningsutrustningens kontakt kommer, i allafall i min värld, att mest hänga och slänga.

...vilket leder till slitage.
Och nej, det kommer mest vara i fickan.

Citat:

Risken för skada ser jag då mest i att klämma den i en byrålåda, motsvarande.

Hur skulle det någonsin, hamna i närheten av en byrålåda?

Citat:

Men, otymplig, ja. Men det var lösning du efterfrågade

...vilket ditt förslag, inte ens kommer i närheten utav att vara.

Citat:

Men okej, om det är i själva övergången mellan sladd/kontakt skadan uppstår (antar att det är pga böjningar)

...
Om du aldrig använder 3,5mm-kontakter, varför tror du då att du vet lösningen?
Det är ju självklart där, som problemen sker. Det vet ju vem som helst, som är bekant med 3,5mm!

Citat:

Vulktejp, funkar som en tejp. Vid montage, så sträcker man ut den och lindar. De olika lagren kommer att vulkas ihop till en gummiklump som kommer att förhindra att kontakten bryts på den utpekade platsen.

Ja, det kanske kan hjälpa mot slitage. Hur mycket, samt huruvida det är en rimlig lösning, oavsett, är dock mindre säkert.

Visa signatur

/A-lan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Du gjorde ditt absolut bästa, mer än de flesta hade orkat.

Så att ständigt komma med nedlåtande förolämpningar, är att göra sitt absolut bästa?

Visa signatur

/A-lan

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Eftersom inspelningsutrustningens sladd kan vara statisk så kan man till- och med fästa den i något, tex på bordet så att den inte rör sig och därmed minskar på slitage.

Kan vara statisk? Kan fästas på bordet?
Du inser att det här är inspelning av en mobil det handlar om? Inte en fast telefon. (inspelning av fast telefon, är snorenkelt ...men vem använder fast telefon, nuförtiden?)

Visa signatur

/A-lan

Permalänk
Medlem

Tror genuint inte att den produkten du söker finns. Däremot verkar det efter en snabb googling som att de flesta android telefoner går att spela in på utan att ladda ner någon app. Varför kan du inte bara köpa en billig android telefon i sådanfall?

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-lan:

...vilket helt går emot åsikterna, om att det är helt omöjligt att få till, eller inte är snorenkelt.
Dock så är det ju problemet att de mobilerna helt klart inte har 4G, och därmed snart kommer vara oanvändbara, när 2G+3G nu snart helt fasas ut.

Har inte följt tråden, utan läste enbart OP.
Trodde du skulle ha det tillfälligt, men du planerar att göra frekventa inspelningar?
Isåfall lämnar jag dig åt "experterna" som huserar här. 😛

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

Tror genuint inte att den produkten du söker finns. Däremot verkar det efter en snabb googling som att de flesta android telefoner går att spela in på utan att ladda ner någon app. Varför kan du inte bara köpa en billig android telefon i sådanfall?

Det finns femtioelva miljoner skäl, till varför jag absolut inte vill göra så.
Om jag absolut måste, så kanske jag tvingas ta till en smartphone (men dock inte android eller iphone) ...men bara som ett absolut sista desperat val.

Fast det är ju iaf trevligt att det ju iaf finns vissa, som dig, som kan uttrycka att de inte tror det finns, utan att vara grovt förolämpande, i processen.

Visa signatur

/A-lan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Trodde du skulle ha det tillfälligt, men du planerar att göra frekventa inspelningar?

Vad fick dig att tro det?

Visa signatur

/A-lan

Permalänk
Medlem

Istället för att fortsätta hetsa upp sig och diskutera saker som inte har någon betydelse för frågan, har du kollat nedan än?

Skrivet av Petterk:

Gå till Amazon eller AliExpress och köp ett bluetooth-headset med inspelningsfunktion som garanterat inte lever i tio år. Gör inte ett problem av ett icke-problem.

Sidorna har sökfunktion, det är bara att söka på engelska.

Permalänk
Medlem

https://m.aliexpress.com/i/1005001626126640.html

Bra? Vet inte. Funkar med "dumbphone"? Troligen.

Finns säkert fler varianter på ebay, amazon etc.

Testa vetja och återkom.

Annars, som du märkt, är nog detta en situation där behovet redan är täckt i och med smartphones och därför saknas andra alternativ i större omfattning.

Lycka till!

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-lan:

Vad fick dig att tro det?

Ja, det framgår ju inte direkt av ditt första inlägg.
Det är inte som att det stod "jag ska använda det för att spela in alla mina samtal framöver av X anledning".

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-lan:

Vad fick dig att tro det?

Du måste väl förstå att dina otydliga inlägg och trådstart gör det lite otydligt för folk vad du menar?

En "dumtelefon" i dagsläget är ju främst en fast telefon, alternativt en bärbar hemtelefon. Termen smartphone används knappt nå mer, det är bara telefoner. Hela vägen från 300kr till 30000kr så är de mer eller mindre samma, nästan alla kör Android i grunden (Nokia har kvar några utan men även t.ex Doro kör Android).

Även om du köper en Nokia 3310 (går knappt hitta en mer "dum" telefon) så har den inbyggd funktion för att spela in samtal.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av A-lan:

Jag vill inte använda smartphone, men istället en "dumtelefon", för samtal, men vill kunna spela in telefonsamtal på mobilen...
Hur gör jag det, utan någon app?
(för den som undrar: Nej, det är inte i det minsta olagligt, att spela in samtal man själv deltar i, i Sverige, även om man inte ens meddelar att man gör det. I vissa andra länder är det olagligt, om man inte har alla parters samtycke ...men även då, ändå fullt lagligt, så fort man har det samtycket)

Menar du en fast hemtelefon? Eller vad menar du med dum telefon? På Android finns fungerande lösningar, kräver oftast rootåtkomst. På iPhone finns det appar som gör trepartskonferans. Det som ger bäst ljudkvalitet och fungerar med alla telefoner är just trepartskonferens.

Sedan finns det Bluetoothheadset med inspelningsanslutning. Jag brukar gräva i detta lite då och då eftersom jag vill ha den funktionen.

Med IP-telefoni går det att lösa om man sätter upp en egen Asteriskserver, sedan finns det operatörer som säljer inspelning som tilläggstjänst, bla Tele2 företagsväxel finns det till.

Råkar vara mitt specialintresse då jag utvecklade Sveriges första storskaliga inspelningsutrustning som användes för att spela in muntliga avtal för telefoniabonnemang. Intentionerna var goda men jösses vad det har missbrukats. Tekniken var just trepartsamtal, men en speciell form mha API i växeln, sk CTI (Computer Telephony Integration) så att inspelning kunde startas av tredje part (vilket i sig inte är lagligt i sverige) men det användas för att kunna bygga ett nätverksapi som bara vår part i samtalet kunde styra.

Personligen vill jag fortfarande ha en enkel lösning som spelar in alla mina samtal automatiskt, då krävs det att operatören har det och mig veterligen erbjuder ingen operatör detta till privatpersoner.

Sedan finns det massa integritetspoliser som missförstår hela konceptet. För mig skulle det vara ett skydd mot just telemarketing av mindre seriösa operatörer. Jag skulle vilja kunna spela upp samtalen för uppdragsgivarna så dessa bolag sägs upp och går i putten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-lan:

Tvärtom. Om man kopplar med adapter, så leder det till att den rör sig mer, och mer kraftigt, vilket därmed sliter mer på den.
Att koppla till adaptern, får inte kontakten till apparaten att bara försvinna. Den är kopplad till adaptern. I allra bästa fall, så rör den sig bara lika mycket, som om man inte använde adaptern
...vilket leder till slitage.
Och nej, det kommer mest vara i fickan.
Hur skulle det någonsin, hamna i närheten av en byrålåda?
...vilket ditt förslag, inte ens kommer i närheten utav att vara.
...
Om du aldrig använder 3,5mm-kontakter, varför tror du då att du vet lösningen?
Det är ju självklart där, som problemen sker. Det vet ju vem som helst, som är bekant med 3,5mm!
Ja, det kanske kan hjälpa mot slitage. Hur mycket, samt huruvida det är en rimlig lösning, oavsett, är dock mindre säkert.

Jag är inte expert på citat på detta ställe, så jag tar i punkt-form, om det går bra.

1. Har tyvärr svårt att se framför mig scenariot där en 10cm adapter kan så kraftigt påverka livslängd på en gjuten övergång mellan sladd/kontaktstycke.

2. Om den är mest i fickan, är då problemställningen till ovanstående punkt ett problem? Kopplat (omedvetet skämt) till det, kan man då anta att utrustningen kommer att bäras med sig, och inte användas för varje samtal, men önskas finnas tillgängligt? (Min tolkning, baserat på en ovan nämnda frågeställningar om hur ofta utrustningen kommer att användas.)

3. Byrålåda kan lika gärna antas vara en dörren till en tunnelbanevagn eller kanske en bildörr. I mitt fall, om jag letade liknade saker, så är nog en byrålåda det närmsta hotet, skulle jag säga. Menat mer som ett exempel på riskscenarion där en kontakt kan bli skadad. För att fortsätta punkt 2, så kanske största riskscenariot är att kontakten blir klämd mellan ficka och kropp?

4. Jag är i skrivande stund 45 år gammal. Uppvuxen med freestyle (med fräck musik), uppspelat trådbundet (till 100% med 3,5mm kontakt), ytterst sällan upplevt beskrivet problem med förkortad livslängd. Inte uteslutet såklart, men jag efter bedämning av risk och konsekvens (i form av förkortad livslängd med ekonomisk konsekvens i form av utbyte av utrustning), anser att frågan tangerar till att vara ett icke-problem.

5. Kopplat till ovan punkt, kan inte påstå att förkortad livslängd på en 3,5mm kontakt har varit vanligt. Mina senaste 5 år som musiklyssnare på gående fot har dock varit Bluetooth, men hörlurar till datorn är allt jämt trådbundet, 3,5mm. Så nej, vem som helst vet inte att detta är ett problem. Utan att förhäva mig, så vill jag påstå att jag ingår i den "vem-som-helst"-gruppen som använder 3,5-mm kontakter.

6. Och till sist. Vulktejpen... Hur mycket? Tja, tillräckligt. Vad är tillräckligt? Så mycket så att kontakten i fråga icke kan böjas, ens genom att fastna i en tunnelbanevagns-dörr, eller klämmas mellan skinkor och en hård träsits? Jag hade en läckande toalett, bokstavligen. Det droppade från vattenintaget. Så, jag drog åt muttrarna. Gick inte bra, har en Fluidmaster flottör-anordning i min toalett, med plast-gänga för inkommande vatten. Denna plastgänga gick så klart sönder, kan dock inte klaga då den har (i min ägo) funkat i 15 år, plus ett antal år före det. Så, lösningen, jag köpte en ny Fluidmaster, med metallgänga (koppar, tror jag). Jag ska montera ihop det, ligger ihopböjd som en makaron över toaletten, försöker få på Gängtejp på gängorna. Går så där, rullen är större än utrymmet, så jag drar bara på ett-par-tre varv. Och det läcker. Igen. Och igen. Till sist gör jag det där gåggle och söker på nätet. Visar sig att en del föreslår så pass mycket gängtejp att man knappt ska kunna se gängen, kändes dock lite överdrivet, jag tog något mindre. Men ändock minst 5-6-7 varv. Nu är det tätt. Där kom mängden, tillräckligt för att fenomenet inte ska uppstå.

Som avslutning. Hur vet man att det inte funkar, om man inte har provat? Om man tror att det inte funkar, ska man då inte ens prova för att vara säker? Om det inte i alla fall funkar, hur vet man om man har gjort rätt?
Bara en filosofisk tanke.

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-lan:

Känner du till ett BT-headset, med inspelningsfunktion, som garanterat funkar på dumtelefon? (dumtelefon som har BT, alltså, vilket finns) ...eller nåt sätt att fixa till, så att man kan spela in med ett, som inte har det?

https://www.amazon.com/RecorderGear-PR200-Bluetooth-Recording...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Istället för att fortsätta hetsa upp sig och diskutera saker som inte har någon betydelse för frågan, har du kollat nedan än?

Sidorna har sökfunktion, det är bara att söka på engelska.

...som jag redan använt, innan jag postade här.

Visa signatur

/A-lan

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Funkar med "dumbphone"? Troligen.

"für iPhone und Android", låter knappast lovande.

Visa signatur

/A-lan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Ja, det framgår ju inte direkt av ditt första inlägg.
Det är inte som att det stod "jag ska använda det för att spela in alla mina samtal framöver av X anledning".

Det stod inte att det skulle vara för temporärt bruk. Därmed är det mest rimliga antagandet, att det inte är temporärt. Om man antar, alls.

Visa signatur

/A-lan

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Du måste väl förstå att dina otydliga inlägg och trådstart gör det lite otydligt för folk vad du menar?

Otydliga? Hur då?

Citat:

En "dumtelefon" i dagsläget är ju främst en fast telefon, alternativt en bärbar hemtelefon.

En dumtelefon är, per definition, en mobil som inte är en smartphone.

Citat:

men även t.ex Doro kör Android).

Nej, det gör de inte.
Under telefoner, så har de kategorierna:
Smartphones
Mobiltelefoner
Hemtelefoner
...där "mobiltelefoner"-kategorin är dumtelefoner (eller nja, vissa är snarare smartphone-light, egentligen, men de flesta är rätt "dumma"), där ingen av de kör med Android

Citat:

Även om du köper en Nokia 3310 (går knappt hitta en mer "dum" telefon) så har den inbyggd funktion för att spela in samtal.

Det där är inte en Nokia 3310, och har heller inga likheter med en.

...och den telefonen har inte 4G, och kommer alltså väldigt snart bli oanvändbar, samtidigt som min (riktiga) 3310.

Visa signatur

/A-lan

Permalänk
Medlem

Tänker köpa nåt sånt, för att spela in vissa IRL-möten, men...
Hur är det meningen, att jag ska spela in mina telefonsamtal, med den där?
Om det finns någon diktafon, som också kan koppla till dumtelefon, för att spela in, så vore det dock utmärkt.

Visa signatur

/A-lan

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-lan:

Det där är inte en Nokia 3310, och har heller inga likheter med en.https://www.91-img.com/pictures/nokia-3310-mobile-phone-medium-2.jpg
...och den telefonen har inte 4G, och kommer alltså väldigt snart bli oanvändbar, samtidigt som min (riktiga) 3310.

Du anser alltså att Nokia har fel om sin egen modell?
https://www.nokia.com/phones/sv_se/nokia-3310?sku=A00028090

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Menar du en fast hemtelefon? Eller vad menar du med dum telefon?

...
En dumtelefon är, per definition, en mobil som inte är en smartphone.
Termen kommer av smarttelefon, men med "dum", för att indikera att det saknar "smart"-biten.
Hur man skulle få för sig, att det skulle referera till en fast telefon, som ju helt saknar koppling till mobiler, och därmed gör att ovanstående koppling är helt frånvarande, är helt och hållet bortom mitt förstånd.

https://en.wiktionary.org/wiki/dumbphone
https://no.wikipedia.org/wiki/Dumtelefon
https://www.merriam-webster.com/dictionary/dumbphone
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/dumbphone
https://www.wordnik.com/words/dumbphone
https://www.reddit.com/r/dumbphones/
(eller bara gör en simpel internetsökning, på termen ...och se att alla träffar, talar om icke-smarta mobiler)
Kan tillägga att jag var noga med att min TV skulle vara en dumTV. (smartTV är ju bara klumpigt och buggigt, som jag erfarit av såna, hos andra ...och de kan inte göra något, som inte görs långt bättre, genom dator kopplad till TVn)

Citat:

På Android finns fungerande lösningar

I första kommentaren, så står det specifikt att jag inte vill använda smartphone, så...
Varför det skulle kräva rootning, eller på något vis leda till sämre kvalitet än man har i samtalet, har jag ingen som helst förståelse för. Telefonen hanterar ljudet som den skickar till ens högtalare, samt ljudet som kommer in i ens mikrofon
...och samtalsinspelning, är ju inspelning av exakt dem signalerna, så...

Citat:

Sedan finns det Bluetoothheadset med inspelningsanslutning.

Mm, men problemet är ifall de funkar med en dumtelefon. (finns gott om dumtelefoner med Bluetooth, så den punkten är inte ett problem)

Citat:

Med IP-telefoni/.../

...vilket kräver fast telefon, dator, eller smartphone.

Citat:

Personligen vill jag fortfarande ha en enkel lösning som spelar in alla mina samtal automatiskt, då krävs det att operatören har det och mig veterligen erbjuder ingen operatör detta till privatpersoner.

Nej, det kan göras i telefonen
...men att hitta en dumtelefon som stödjer det, går att få tag på i Sverige, kan användas i Sverige, och har 4G...

Citat:

Sedan finns det massa integritetspoliser som missförstår hela konceptet. För mig skulle det vara ett skydd mot just telemarketing av mindre seriösa operatörer. Jag skulle vilja kunna spela upp samtalen för uppdragsgivarna så dessa bolag sägs upp och går i putten.

I mitt fall, så är det samtal med myndigheter och vård, för att skydda sig mot att folk förnekar vad som skett/sagts och ljuger om samtalen. (när det står ord mot ord så blir man ju, som privat individ, bara avfärdad)
Samt också bara för att kunna ha koll på vad som sas, då man ju inte har ett perfekt minne. (och det är ju viktigt, när det kommer till samtal med myndigheter/vård)

Visa signatur

/A-lan