Netflix blockerar enheter i jakt på lösenordsdelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Förstår fortfarande inte problemet. Tillåt endast en aktiv streaming per profil. Aktiverar någon profilen så slutar det fungera för andra som använder profilen. Och så betalar kunderna endast för de antal profiler dom kan tänkas behöva. Kvalitet kan ju köpas efter profilens önskemål om man så vill.

Varför klydda med platser?

Det är den lätta lösningen och fungerar ganska bra för hushåll som endast behöver en stream åt gången.

För den splittrade familjen som vill ha 3-4 streams igång samtidigt för alla har olika smak så blir antingen abonnemanget väldigt dyrt eller så måste man ge rabatt på extra streams. Det senare skapar problematiken vi idag befinner oss i nu.

Jag tror inte Netflix vill straffa hushåll för hårt som tittar på flera streams samtidigt. Jag misstänker att det ändå är så pass många som gör det. Det är väl detta de försöker pussla ihop en bättre lösning för?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Men det är är ju inte antal användare.
Det som togs upp var att användarna lämnar - och så verkar det ju inte se ut riktigt utan användarantalet ökar.

Du kommer aldrig se att användare lämnar eftersom användarantalet fortfarande växer - Men bara för att du inte kan se det vid första anblick innebär det inte att det inte sker - Om du får 2000 nya användare medans 400st lämnar så ökar du fortfarande med 1600 användare.

Jag ser det som såhär;
- Netflix har gravt minskad tillväxt - Tyder på mindre användare som signar upp för tjänsten jämfört med tidigare.
- Inkomsten stiger inte längre i samma takt - Den har börjat slå i ett tak, vilket tyder på att användarantalet inte växer utan snarare är påväg neråt (Notera påväg, ge det ett år eller två innan det syns)
- Netflix har minskat det man spenderar på content (17,7B$ till 16,8B$)
-- Om det är så att användarantalet växer så gäller det att fortsätta spendera, något som inte verkar ske utan tvärtom har man börjat spara. Om användarantalet ökade i samma takt som tidigare, varför sparar man i så fall?

Jag tror inte det blir en sänkning á la Blockbuster, men de är inte längre ensamma på spelplanen (Tack alla för segmenteringen, har saknat kabeltv-vibbarna) och andra aktörer plockar marknadsandelar snabbare än vad Netflix gör.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Det är den lätta lösningen och fungerar ganska bra för hushåll som endast behöver en stream åt gången.

För den splittrade familjen som vill ha 3-4 streams igång samtidigt för alla har olika smak så blir antingen abonnemanget väldigt dyrt eller så måste man ge rabatt på extra streams. Det senare skapar problematiken vi idag befinner oss i nu.

Jag tror inte Netflix vill straffa hushåll för hårt som tittar på flera streams samtidigt. Jag misstänker att det ändå är så pass många som gör det. Det är väl detta de försöker pussla ihop en bättre lösning för?

Tror ändå att fler är villiga att acceptera en prisfråga än en för många konstig teknisk begränsning? Sätter man olika priser per profil (1080 kanske duger fint åt barnen men inte profilen till 4K tvn) så får man valfrihet istället för låsning.

Permalänk
Medlem

Aahhhh äntligen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SuperSverker:

Du kommer aldrig se att användare lämnar eftersom användarantalet fortfarande växer - Men bara för att du inte kan se det vid första anblick innebär det inte att det inte sker - Om du får 2000 nya användare medans 400st lämnar så ökar du fortfarande med 1600 användare.

Jag ser det som såhär;
- Netflix har gravt minskad tillväxt - Tyder på mindre användare som signar upp för tjänsten jämfört med tidigare.
- Inkomsten stiger inte längre i samma takt - Den har börjat slå i ett tak, vilket tyder på att användarantalet inte växer utan snarare är påväg neråt (Notera påväg, ge det ett år eller två innan det syns)
- Netflix har minskat det man spenderar på content (17,7B$ till 16,8B$)
-- Om det är så att användarantalet växer så gäller det att fortsätta spendera, något som inte verkar ske utan tvärtom har man börjat spara. Om användarantalet ökade i samma takt som tidigare, varför sparar man i så fall?

Jag tror inte det blir en sänkning á la Blockbuster, men de är inte längre ensamma på spelplanen (Tack alla för segmenteringen, har saknat kabeltv-vibbarna) och andra aktörer plockar marknadsandelar snabbare än vad Netflix gör.

Ja alltså jag har lämnat netflix så jag förstår vad ni säger.

Men jag lämnade också facebook 2009 - och de slog precis rekord i användare 14 år senare. Över 2 miljoner aktiva användare nu. Så vad jag och de i min omgivning gjort gav inte ett bra estimat för facebooks utveckling riktigt ;).

Läget för användarskaran som helhet är svår att estimera utifrån sig själv eller sina närmsta. Här blir väl statistik över helheten bättre hjälpmedel.
Som det ser ut i nuläget verkar netflix växa. Kanske kommer det ett trendbrott längre fram - who knows. Jag tror själv att de kommer få det svårare framöver med mer konkurrens. Yss.
Men just nu ser de faktiskt ut att växa i användarskara.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Problemet med TVn i sommarstugan och Netflix löses med att casta från telefonen.

Flyttar redan runt en Chromecast mellan enheterna som inte får köra Netflix idag. Kanske borde göra detsamma i sommarstugan, vinterstugan och fiskestugan också?

Kanske även går att lösa det hela med eget VPN på en Raspberry Pi, så att Netflix tror att man alltid är på samma plats.

Väljer dock hellre Prime Video, HBO Max eller Disney+ som inte är lika fientliga mot sina kunder. Där är inte heller apparna blockerade i enheterna ovan och VPN-tjänster fungerar fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Flyttar redan runt en Chromecast mellan enheterna som inte får köra Netflix idag. Kanske borde göra detsamma i sommarstugan, vinterstugan och fiskestugan också?

Kanske även går att lösa det hela med eget VPN på en Raspberry Pi, så att Netflix tror att man alltid är på samma plats.

Väljer dock hellre Prime Video, HBO Max eller Disney+ som inte är lika fientliga mot sina kunder. Där är inte heller apparna blockerade i enheterna ovan och VPN-tjänster fungerar fint!

Varför ska du behöva flytta runt chromecasten.
Den är väll så pass billig så du kan ha en i varje stuga om du ny har flera 😂

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Oj oj oj, tänk om de klagande ungdomarna hade upplevt kabel TV. "Va? Ska jag betala för TV i det huset också??!" Lol

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av griffen:

Tycker ändå att det bli onödigt krångligt och känns fel. Om barnen spelar innebandy då? Ska jag betala en avgift och deras mamma en till? Om dom vill prenumerera på Kalle Anka, ska jag ha en prenumeration och deras mamma en till? Och i Netflix-avtalet står att man får dela kontot med personer i sitt hushåll och så vitt jag vet hör mina barn dit oavsett var dom befinner sig. Och jag älskar att klaga

Man vill ju dessutom kunna fortsätta kolla där man var senast och då behöver man ha samma konto och profil med sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Tror ändå att fler är villiga att acceptera en prisfråga än en för många konstig teknisk begränsning? Sätter man olika priser per profil (1080 kanske duger fint åt barnen men inte profilen till 4K tvn) så får man valfrihet istället för låsning.

Ja, fullt möjligt att det är en bättre lösning.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vad har de för abonnemangstyp, kolla om de kan uppgradera istället för fler konton. Låter mycket smidigare - om de vill ha kvar Netflix såklart
Jag fick precis mail om att de höjer från 4 till 6 enheter som du kan använda.

Ojdu, inte vad det finns för olika typer av abonnemang allvarligt talat. Men 4K varianten vet jag att de ska ha, är väl en av de högsta nivåerna om inte den högsta antar jag?

Reglerna är kanske annorlunda för den typen av abonnemang då jämfört med billigare? För problematiken är att de har ju en smart TV i sommarstugan och en annan hemma i stan. Och det är ju helt olika abonnemang för internet och allt. Därför jag utgick från att de ev kan stöta på problem.

Nu går det ju som det tagits upp köra det från mobiler osv men det känns ju som en nödlösning som inte ska behövas för att nyttja sitt eget Netflixkonto på olika orter på detta vis. Då har ju Netflix tagit det ett steg för långt på något vis kan jag tycka.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Som det är nu verkar de ju lagra enheten i cookie-format. Eftersom jag raderar alla mina cookies när jag stänger ner tabs så lär jag ju då tillslut inte kunna titta alls, inte ens med enheter jag använder ofta?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ojdu, inte vad det finns för olika typer av abonnemang allvarligt talat. Men 4K varianten vet jag att de ska ha, är väl en av de högsta nivåerna om inte den högsta antar jag?

Reglerna är kanske annorlunda för den typen av abonnemang då jämfört med billigare? För problematiken är att de har ju en smart TV i sommarstugan och en annan hemma i stan. Och det är ju helt olika abonnemang för internet och allt. Därför jag utgick från att de ev kan stöta på problem.

Nu går det ju som det tagits upp köra det från mobiler osv men det känns ju som en nödlösning som inte ska behövas för att nyttja sitt eget Netflixkonto på olika orter på detta vis. Då har ju Netflix tagit det ett steg för långt på något vis kan jag tycka.

Nej, men har de 4K-abonnemanget kan de använda upp till 6 enheter att vara inloggade emot.
Svårt att se vad så många ogillar. Det är bra att de gör något åt saken liksom.
Kontodelning är en administrativ mardröm.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Lär gå att kringgå med att använda samma SSID och MAC adress på sitt WiFi som den riktiga användaren. De lär inte gå på IP som är dynamiskt.

Blir dock krångel om man delar fler än 1 tjänst med olika personer.

Jag betalar inte för skräpet, men buhu att folk inte längre får använda en tjänst man inte betalar för. Först dyra grafikkort och nu inget gratis netflix. Hur ska gen Y överleva detta?

Permalänk
Medlem

Om de inte fixar 4K för EN bildskärm tänker jag inte behålla tjänsten. 179/4 är typ 45 spänn. Vad jag personligen tycker det är värt för att inte skaffa en extra hårddisk istället.

Har ändå sett allt värt att se, sitter bara och bläddrar innan jag ger upp.

Polar var en av de bästa filmerna de gjort. Men inte mycket i den genren görs nu. När underhållning blir uppläxning tröttnar man ganska fort.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av first:

Lär gå att kringgå med att använda samma SSID och MAC adress på sitt WiFi som den riktiga användaren. De lär inte gå på IP som är dynamiskt.

Blir dock krångel om man delar fler än 1 tjänst med olika personer.

Jag betalar inte för skräpet, men buhu att folk inte längre får använda en tjänst man inte betalar för. Först dyra grafikkort och nu inget gratis netflix. Hur ska gen Y överleva detta?

Problemet är ju att det påverkar även oss som bara använder abonnemanget inom samma hushåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Hur menar du?
Vilka siffror där pekar på att antalet användare minskar?

Dom hade ett tapp efter pandemin men fortsätter växa efter det: https://edition.cnn.com/2022/10/18/media/netflix-earnings/ind...

https://www.cnbc.com/2023/01/19/netflix-rivals-fight-slow-gro...

Skrivet av SuperSverker:

Netflix added 7.7 million streaming subscribers in the fourth quarter, blowing out analyst estimates, which were closer to 5 million. Netflix’s shares rose more than 6% after hours.

Så jag vet inte vilka "faktiska siffror" du syftar på.

Permalänk
Medlem

Jag avlägger löfte nu att om detta förekommer i Sverige så slutar jag med netflix. Lycka till att försöka pressa era användare till sånt i denna konkurrensutsatta marknad.

*YARRRRRRR*
*hissar jolly roger*

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Kan jag få ett 4K-abonnemang för 1 enhet tack? Nej? FU Netflix

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Fast det här gör precis raka motsatsen. Fler och fler lämnar, det kan man se överallt.
Fler lämnar = mindre pengar in = mindre vinst.
De skjuter sig själva i foten.

Vad de borde göra är att se över de filmer / serier som ska spelas in om de verkligen är något att ha.
Mycket skit som knappt är sevärt.
Satsas på fel grejer osv.
Vem kom på den idiotiska iden om att ha spel i Netflix, vad kostar inte det Netflix att ha programmerare, designers osv till det.

Sen förresten är de sjukt att man ska behöva välja det dyraste abonnemanget, premium för 179 kr /mån för att kunna se 4K med 4 st enheter. När man bor själv men ändå vill kunna se lite 4K content på sin 4K TV.
Så för mig antingen downgrada eller ta kontot helt, antagligen de sistnämnda. Och själv har man haft kontot sedan 2016.

Jag hade inte varit så säker på det, det kan lika bra bli fler aboneneter. Säg att vi har en snåljåp släkt på 4 familjer som delar på 1 netflix konto. När Netflix säger stop och kräver att de ska ha varsitt konto så är din första tanke att de slutar med tjänsten, jag tror att det är minst lika många som kommer välja att betala per familj. Nu är vi på ett teknikforum och de flest här vet hur man får tag på alternativ media men många andra har antingen inget direkt alternativ eller så har de bestämt sig för att priset är värt för att hålla sig på den lagliga sidan.

Övertygad om att netflix har stenkoll på sin ekonomi och de parametrar som styr den.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har redan mentalt förberett mig på att köpa lite extra diskutrymme till NASen och säga upp netflix.

Det är ju en "bra" tillfällig lösning för dig men är det högre kvalité man vill ha så är det generellt dåligt att inte betala för sig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av griffen:

Usch! Mina barn bor varannan vecka hos mig och sin mamma. Vi betalar Netflix ÅT BARNEN. Så nu ska dom inte kunna se det på båda våra TV med Neflixappen beroende på vart dom är... blir nog till att avsluta det då - tänker inte betala mer. Vägrar investera i mer teknik typ Chromecast för att det ska funka via nån kass mobil eller padda. Fattar att dom måste tjäna pengar men detta blir ju löjligt.

Sitter i samma sits fast det är den andra som betalar. Jag tittar aldrig på Netflix så barnet får börja casta från telefonen om hon ska kolla på Netflix här.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

När ska Netflix komma med dessa underkonton som det skrivs om i artikeln ?

Har redan HBO och innehållet är OK men om priserna blir för höga på streaming-tjänsterna är det inte lika intressant, det finns inte tillräckligt intressant innehåll för mig som motiverar att jag betalar extra. Antingen underkonto om det är billigt, eller konto mer reklam duger för mig. Man kan inte betala för något man inte använder ofta, det är pengar i sjön.

För inte tala om problemet med att det finns så många streaming-tjänster numera och alla vill behålla sitt unika innehåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Hur menar du?
Vilka siffror där pekar på att antalet användare minskar?

Dom hade ett tapp efter pandemin men fortsätter växa efter det: https://edition.cnn.com/2022/10/18/media/netflix-earnings/ind...

https://www.cnbc.com/2023/01/19/netflix-rivals-fight-slow-gro...

Så jag vet inte vilka "faktiska siffror" du syftar på.

Jag tror absolut deras antal ökar, men det har nog mer att göra med "basic with ads" abonnemang, vilket inte alls behöver innebära att de får in mer pengar då ett vanligt konto är ca 1.5-2x så dyrt och ett 4k konto är ännu dyrare. Så beroende på hur många "vanliga/4k" abonnemang man tappar blir det i slutändan en ev. förlustaffär trots fler användare.

Att just "basic with ads" säkerligen blivit mer populärt inom vissa regioner kan nog förklaras med de ekonomiska förutsättningarna i de länderna samt att även de kontona delas där.

Sedan är det mycket möjligt att Netflix anser att "basic with ads" är den väg de vill gå för att generera reklamintäkter och tror det kommer överstiga tappet de kommer att få bland vanliga abonnemang/4k. Eller/och att de som delar är villiga att betala dessa 30-35kr extra varje månad för att använda enheter utanför hemmet.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av first:

Lär gå att kringgå med att använda samma SSID och MAC adress på sitt WiFi som den riktiga användaren. De lär inte gå på IP som är dynamiskt.

Blir dock krångel om man delar fler än 1 tjänst med olika personer.

Jag betalar inte för skräpet, men buhu att folk inte längre får använda en tjänst man inte betalar för. Först dyra grafikkort och nu inget gratis netflix. Hur ska gen Y överleva detta?

How Netflix detects devices within a primary location
We use information such as IP addresses, device IDs, and account activity to determine whether a device signed into your account is connected to your primary location.

Sen håller jag med om att det är konstigt att folk klagar på att de inte får använda ett i konto i fler än 1 hushåll.
Om man ska bryta mot användaravtalet genom att dela konton och använda VPN så kan man väl lika gärna torrenta? Går att streama torrents osv.

Permalänk
Medlem

@Necrophor det kan ju också bero på konkurrensen. Har hört folk som pratat om att det finns för många streaming-tjänster numera och att det kommer påverka marknaden. Att vi får se uppköp och bolag som lägger ner sina streaming-tjänster för att det inte gick bra. Det påverkar också andra bolag som vill köpa in serier och sända eller lägga ut på sina egna plattformar. Rättigheter och allt det där.

Det är mycket mer komplicerat än att folk gormar om att priserna ökar och hur dåligt det är. Netflix har nog bra mycket mer koll på marknaden än vad folk tror.

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Det är den lätta lösningen och fungerar ganska bra för hushåll som endast behöver en stream åt gången.

För den splittrade familjen som vill ha 3-4 streams igång samtidigt för alla har olika smak så blir antingen abonnemanget väldigt dyrt eller så måste man ge rabatt på extra streams. Det senare skapar problematiken vi idag befinner oss i nu.

Och jag har svårt att se logiken att en person som enbart tittar lite själv på en filmtjänst ska betala lika mycket som en hel familj som har igång väldigt många streams samtidigt.
Det är inte konstigt att denna ensamboende ville dela kostnaden med andra för att få samma kostnad per användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Nej, men har de 4K-abonnemanget kan de använda upp till 6 enheter att vara inloggade emot.
Svårt att se vad så många ogillar. Det är bra att de gör något åt saken liksom.
Kontodelning är en administrativ mardröm.

Ok, ja men dåså. Tolkade nyheten som att det kvittade, enheten var tvungen att anslutas till ett "korrekt" nätverk och eftersom de har helt olika hemma kontra sommarstugan tänkte jag att det skulle bli problem. Men då är det lugnt då verkar det som, falskt alarm xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Hur menar du?
Vilka siffror där pekar på att antalet användare minskar?

Dom hade ett tapp efter pandemin men fortsätter växa efter det: https://edition.cnn.com/2022/10/18/media/netflix-earnings/ind...

https://www.cnbc.com/2023/01/19/netflix-rivals-fight-slow-gro...

Så jag vet inte vilka "faktiska siffror" du syftar på.

Resonnemanget fanns ovan men jag hittade inget specifikt om användare, så det var inget annat än "forumlogik" bakom det
Utgick från att de haft samma fall som tidigare men visste inte det kommit ut nya siffror
(Dvs - Denna )

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Det kommer inte komma till västvärlden så som det beskrivs här. Det hade inte fungerat såklart. Tror det är helt annan utbreddning av problemet i sydamerika (*killgissar).

PS. Detta fick verkligen fart på olyckskorparna här inne haha

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Netflix känns inte särskilt prisvärt längre och ska dom dessutom börja jäklas med folk och krångla till tittandet tror jag att det kommer att slå tillbaka.

Den som gapar över mycket mister ofta hela stycket.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W