Permalänk
Medlem

Skruv för M.2 disk

Hej,

jag hittar inte vilken skruv man ska använda för att skruva fast M2 disken. *bort/mod* Jag antar det är samma typ av skruv på alla moderkort?

Permalänk
Viking
Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Börja med o kolla i kartongen till moderkortet om det ligger någon där i. Ofta kan dom sitta monterade på kortet redan så kolla om du kan hitta någon som inte används på kortet. Sitter det redan en "standoff" för M.2 disken?

Jag tror de flesta M.2 skruvarna (ej "standoff") är M2 3-4mm långa. Du kan hitta satser med en drös skruvar och standoffs for under hundringen på Amazon.

Permalänk
Hedersmedlem

@Znille Vilket moderkort har du och ssd har du? Är dock ofta standardstorlek på sådana skruv med mindre det är något obskyrt moderkort.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag hittade ett paket på amazon som innehöll ett flertal olika skruvar när jag inte hittade något som passa. Tillexempel:

https://www.amazon.se/Akuoly-M-2-SSD-skruvset-moderkortsskruv...

Permalänk
Medlem

Tack för svar, köpte från amazon, kollade Inet först men de var slut, vet inte varför jag inte tänkte på att kolla fler ställen ;D