Söker efter en bra gaming/kontor stol under 10.000:-

Permalänk
Medlem

Söker efter en bra gaming/kontor stol under 10.000:-

Hej

Haft klassiska ''gaming'' stolar i snart 10 år som max kostat 2500:- och skulle vilja uppgradera till något bättre.
Eftersom jag sitter så mycket vid datorn så är jag villig att spendera cirka 10k.

Funderade först på Herman Miller men dom är så otroligt dyra och har svårt att se att prislappen ska vara värd comforten.
Finns det någon klassisk gamingstol som även har bra comfort? Känns som dom flesta är hårda och endast ser ''cool'' ut.

Några tips?

Permalänk

Kinnarps 8000-serie slår alla gamingstolar med hästlängder när det kommer till utseende, komfort och kvalité. Hade min Kinnarps 6000-serie i säkert 20 år innan jag bytte upp mig till en 8000-serie häromåret. Tror jag ta runt 9000-10000kr för en hos deras showroom, inklusive armstöd i skinn, montering och hemkörning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870-F | ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower |

Permalänk
Medlem

Du kan ju hitta Herman Miller begagnade i fint skick för bra under 10k om du är villig att invänta rätt läge och kolla runt lite..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 9070 XT
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Är själv sugen på att testa denna.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Har också sneglat åt Kinnarps 8000 serien.

Vad är folks uppfattning om Secret labs?

https://secretlab.eu/sv/products/titan-evo-2022-series?sku=R2...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Håller med, är snygg och skön att sitta i

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lybo:

Har också sneglat åt Kinnarps 8000 serien.

Vad är folks uppfattning om Secret labs?

Tittade på Kinnarps innan jag köpte en Secret Lab Titan Evo XL. Kinnarps var väl bra och så, men den modellen jag tittade på var med armstöd och nackstöd inkluderat mer än dubbelt så dyr som Titan-stolen, och hade ändå bara 5 års garanti. Det får du från Secret Lab också...

Skrev en recension på min stol för drygt 1.5 år sedan, utgår ifrån att några av de små barnsjukdomarna jag stötte på kanske fixats nu (lite skarpa kanter här och där, knarr i svankstödet osv.) Annars en jävligt bra stol, skön som fan att sitta i. XL-storleken är jävligt bred, man kan sitta med bena i kors på sätet utan några som helst problem om man vill det. Otroligt skön nackkudde av minnesskum dessutom.

Inte stött på några mekaniska eller andra kvalitetsproblem sedan jag köpte den, utan den har fungerat mycket väl. Skulle absolut köpa igen idag om behov fanns.