SweClockers stora medlemsundersökning – hjälp oss bli bättre!

Permalänk
Melding Plague

SweClockers stora medlemsundersökning – hjälp oss bli bättre!

Dags för en ny och och uppdaterad medlemsundersökning och denna gång blir den både enklare och roligare än förut. Var med och berätta vad som är viktigt för just dig.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Orkade inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Orkade inte

Då vet vi.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Orkade inte

*Noterar*

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Rätt svårt att gissa på quizfrågorna med antal när svaren skilljer sig marginellt

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Kul grej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

*Noterar*

Kändes mer som en marknadsundersökning för annonser än en medlemsundersökning? Jag gjorde den i alla fall, och tänkte t.ex. på moderkort som DFI och Abit, datortillverkare som Atari och Sinclair....

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Nej, den var fan tradig. Och märkligt utformad.
Många av de märken man kommer först att tänka på, är ju av typen 'vad som helst utom X'.
De flesta märken är ju rätt bra, så om det är nåt man kommer ihåg, är det ofta p.g.a. att man har nån dålig erfarenhet.
Speciellt när man börjar bli litet till åren - dels för att man haft tid att prova runt, dels för att man börjar bli litet grinig.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Låt mig komplettera för medlemsdelen av undersökningen.

Fråga: Ordna ett Dark Mode till Sweclockers?
Svar: Ja

Ironiskt att undersökningen var mörk (och såg bra ut) men Swec sidan saknar det

Permalänk
Medlem

Tröttande vid del3 Hårdvarutillverkare, men jag skulle inte ta det som ett "betyg" för undersökningen i sig, mer så att jag börjar bli till åren, mindre intresserad, mer luttrad.

Permalänk
Medlem

Tröttnade tyvärr, kändes inte som att frågorna var ställda på ett bra vis.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Tröttnade också. Var inte många som alls kändes relevanta och kom till hårdvarubiten med tillverkare, där gav jag upp. Dom tidigare undersökningarna var betydligt mer lätta att genomföra

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Hur tusan kunde jag få 80% rätt när jag gissade på alla frågor.

Permalänk
Medlem

Ge oss mörtk tema...

Första man tänker på så blev det många "negativa" svar pga dålig erfarenhet/produkter (brinnande chassi, explosiva nätaggregat mm)

Permalänk
Medlem

En dold kundundersökning för sponsorerna?
Verkar ha väldigt lite med Sweclockers att göra

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Nej, den här avbröt jag också

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av mats42:

En dold kundundersökning för sponsorerna?
Verkar ha väldigt lite med Sweclockers att göra

Undersökningen är ju till för både oss själva och för att vi ska kunna förklara för sponsorer vad som är viktigt för medlemmar och besökare, till exempel när vi drar igång nya projekt eller väljer vilka vi ska arbeta med framåt. Alltid bra med ett ordentligt underlag så att vi inte behöver gissa oss fram.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

En dold kundundersökning för sponsorerna?
Verkar ha väldigt lite med Sweclockers att göra

Inte särskilt dold, i artikeln står det uttryckligen:
"Resultatet av undersökningen kommer att sammanställas och även användas i dialog med våra annonsörer och samarbetspartner, för att dessa ska få förståelse för SweClockers och vad medlemmarna uppskattar mest."

Fyllde i formuläret för att Sweclockers som sajt har ett värde för mig, inte för att jag förväntar mig något intressant av det.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

En dold kundundersökning för sponsorerna?
Verkar ha väldigt lite med Sweclockers att göra

Har ju allt att göra med finansieringen av sidan så att vi fortfarande har något vettigt att besöka

Blir inte många bra recensioner utan reklam.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Hade lite svårt att nämna 3 tillverkare på vissa av kategorierna, hade nästan god lust att skriva samma på alla tre på några av dem (fick verkligen tänka till).

Men gjort i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Kändes mer som en marknadsundersökning för annonser än en medlemsundersökning? Jag gjorde den i alla fall, och tänkte t.ex. på moderkort som DFI och Abit, datortillverkare som Atari och Sinclair....

Ja..det ...den lär ju ha mindre att göra för att göra Sweclockers bättre för medlemmarna och snarare hur medlemmarna kan bli bättre för annonsörerna, men i redig "trickle down economics"-anda hoppas jag nya sponsoravtal med Elbit, VIA eller 3dfx Interactive resulterar i ett dark mode och mindre clickbaitga artiklar

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ha ha. "nämn tre"...Finns ju oftast bara 3-4 av det mesta...om man inte ska nämna nichtilverkare...
Bra undersökning...men lite favoriter blir det ju...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Klart man hjälper till!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Ja..det ...den lär ju ha mindre att göra för att göra Sweclockers bättre för medlemmarna och snarare hur medlemmarna kan bli bättre för annonsörerna, men i redig "trickle down economics"-anda hoppas jag nya sponsoravtal med Elbit, VIA eller 3dfx Interactive resulterar i ett dark mode och mindre clickbaitga artiklar

Jag tror mer på ett avtal med Ace of Sweden om man vill att det ska bli mörkt på skärmen.

"man" föll bort
Permalänk
Medlem

Jag satte bara frågan om @Da_Bear, det enda värt att veta.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Skrivet av superapan:

Jag satte bara frågan om @Da_Bear, det enda värt att veta.

Samma här x)

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem

Jag gav upp efter del3. Gör gärna kortare undersökningar

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Document Expired

This document is no longer available.

The requested document is not available in Firefox’s cache.

As a security precaution, Firefox does not automatically re-request sensitive documents.
Click Try Again to re-request the document from the website.

TRYCK INTE BAKÅT!

Permalänk
Bildexpert

Jag skäms lite då den första tillverkaren av PSU:er jag kommer att tänka på är konstant Ace of Sweden. Ska fler nämnas får jag tänka efter rejält...

Permalänk
Medlem

Tycker inte undersökningen var särskilt lång, så svarade på alla frågorna.

Det enda frågan jag saknade var "Ska vi fortsätta med rörliga annonser"

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact