ATX 3.0 Nätaggregat för PCIe 5.0 GPU:er

Permalänk
Skrivet av leadc4ge:

Tjena, 3490kr gick 1000w på. Har även sett att bequiet pure power 12m börjat dyka upp hos återförsäljare

Hur låter ditt? Läst på forum att vissa klagar på ett skorrande ljud från fläkten. Får mitt agg imorn, hoppas det är tyst. Annars sätter jag in ett noctua i den, en som gjort det.

Permalänk
Medlem

Juses!!
Förbokat MSI MPG A1000 PCIE5 på Inet
Ska jag tar detta istället?
Vilka kommer först?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Hur låter ditt? Läst på forum att vissa klagar på ett skorrande ljud från fläkten. Får mitt agg imorn, hoppas det är tyst. Annars sätter jag in ett noctua i den, en som gjort det.

Det är inga problem alls, tyst och bra!

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Juses!!
Förbokat MSI MPG A1000 PCIE5 på Inet
Ska jag tar detta istället?
Vilka kommer först?

Vet inte men jag ändrade mig faktiskt, lutar mer åt MSI MPG A1000G PCIE5 1000W för mig med..

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Vet inte men jag ändrade mig faktiskt, lutar mer åt MSI MPG A1000G PCIE5 1000W för mig med..

Jag nyss på andra hållet, ställde in MSI och förbockat BeQuiet 1000w på inet. Känns mer som en gediget produkt. BeQuiet 1000w skulle finnas inne nu hos Computersalg men väldigt tvivelaktigt beskrivning. Osäkert på det

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Skrivet av leadc4ge:

Det är inga problem alls, tyst och bra!

Mitt hade lite brummande ljud i idle som flera andra klagat på men jag löste det genom att
lägga ett par bitar suddegummi under PSU scrouden som trycker på PSU chassit. Då blev det knäpptyst.
Det är alltså resonans i PSU chassit. Kanske vissa exemplar har mer än andra därav ditt kanske inte har det.

Orkade inte skicka in för en annan hade bytt 3ggr utan att det blev bättre så löste det själv istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Jag nyss på andra hållet, ställde in MSI och förbockat BeQuiet 1000w på inet. Känns mer som en gediget produkt. BeQuiet 1000w skulle finnas inne nu hos Computersalg men väldigt tvivelaktigt beskrivning. Osäkert på det

Jag ändrade mig också nyss från MSI Ai1000p till BeQuiet Dark Power 13 1000w. Från Inet med.

Permalänk
Medlem

väntar på Seasonic men verkar inte finnas datum någonstans när de kommer in, någon som vet?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

väntar på Seasonic men verkar inte finnas datum någonstans när de kommer in, någon som vet?

Största sannolikt försenad av vad jag läst på olika forum, exakt varför är bara rykten än så länge.
Är det hårdvaruproblem som någon skrev lär den inte komma på ett tag men inget officiellt sagt så vem vet. Kanske dyker den upp helt plötsligt.

Permalänk
Medlem

Nzxt c1200 tycker jag ser trevlig ut. Rimligt pris, 12VHPWR, ATX 3.0, 10 års garanti

https://cultists.network/140/psu-tier-list/ listar tidigare c modell som a-tier. Mycket talar för det samma på denna.

Tier A - required to be based on ZVS primary topology (LLC or phase shift resonant), have ripple below 50mV under all load situations up-to 110% overload, <=3% transient response on 12V rail, <=3% 12v voltage deviation from nominal. Fan with =>30k hours MTBF at 40°C (generally non-plain-sleeve bearing) or be fanless. All capacitors rated for 105°C. Minimum 18AWG gauge wires for hot 12V leads on GPU/EPS/ATX cables, on pig-tail cables - at least to the first connector, 20AWG to the second or for ground leads.
Requires reviews with transient response and protection tests (OCP, OPP, OTP) either on the unit directly for normal priority or other unit using the same platform in similiar configuration which is confirmed by a teardown for speculative position subtier.

A-tier
Permalänk

Dykt upp ett till ATX 3.0 agg hos Inet bl.a. Dock skumt märke? och inga recensioner. Montech Titan Gold 1200W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Dykt upp ett till ATX 3.0 agg hos Inet bl.a. Dock skumt märke? och inga recensioner. Montech Titan Gold 1200W.

Kan inte få fram någon info på 1200W versionen men 850W och 1000W versionen är tillverkad av CWT, så det bör vara rätt okej prylar ändå.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Montech är ett taiwanesiskt företag som började sälja komponenter för några år sedan. De fokuserar främst på kvalité per krona, de erbjuder schyssta produkter till rimliga priser Deras chassin är utmärkta för vad de kostar.

Dessa nätdelar tillverkas av CWT som bland annat Corsair har använt i många år, så det är nog ett hyfsat säkert köp. De ligger bra till i pris också.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Varför är Corsair så sega?

Permalänk
Skrivet av esafesa:

Varför är Corsair så sega?

På vilket sätt? Deras Shift serie finns i lager i flera butiker.

Antar du menar när deras vanliga serier kommer i
med ATX 3.0. Det lär nog dröja dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

På vilket sätt? Deras Shift serie finns i lager i flera butiker.

Antar du menar när deras vanliga serier kommer i
med ATX 3.0. Det lär nog dröja dessvärre.

Ja exakt. Om man vill ha en PSU i vanlig storlek.

Permalänk
Skrivet av Aeig:

Montech är ett taiwanesiskt företag som började sälja komponenter för några år sedan. De fokuserar främst på kvalité per krona, de erbjuder schyssta produkter till rimliga priser Deras chassin är utmärkta för vad de kostar.

Dessa nätdelar tillverkas av CWT som bland annat Corsair har använt i många år, så det är nog ett hyfsat säkert köp. De ligger bra till i pris också.

Mvh

Kommit en recension där den får bra betyg. Samma plattform som Thermaltake men bättre värden för lägre pris. https://hwbusters.com/psus/montech-titan-gold-1000w-psu-revie...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Kommit en recension där den får bra betyg. Samma plattform som Thermaltake men bättre värden för lägre pris. https://hwbusters.com/psus/montech-titan-gold-1000w-psu-revie...

Ja, jag gillade verkligen att de också fick certifiering från Cybenetics

Detta nätagg är ett kap för priset det kommer in på. Min gissning är att det endast är så lågt för att de är nya och vill slå sig in på marknaden, hade det varit Corsair, EVGA eller Seasonic hade det kostat 500-1500 kr mer.

Är man ute efter ett modernt framtidssäkert nätagg är det ett klokt val.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Idag skickade Inet: be quiet! Dark Power 13 1000W till mig.
Står också att dem har fler i lager på Tisdag (2023-02-21)

Permalänk
Skrivet av Afra:

Idag skickade Inet: be quiet! Dark Power 13 1000W till mig.
Står också att dem har fler i lager på Tisdag (2023-02-21)

Trevligt, bra agg!
Återkom gärna med hur det låter. Vissa har haft skorrande fläkt-ljud vid idle/låg rpm. Kan vara intressant att veta om dom fixat detta i senare batchar.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

väntar på Seasonic men verkar inte finnas datum någonstans när de kommer in, någon som vet?

En Seasonic representant säger i Mars (till EU, vet inte Sverige specifikt).

"Hello,

In Europe, VERTEX GX will start to be shipped to some of our partners this week. So an early March release in part of Europe seems accurate.

Thank you.
Best regards,"

https://hardforum.com/threads/seasonic-vertex-series.2024286/...

Permalänk
Medlem

Så underligt att det inte går att hitta några vettiga recensioner på vertex fast de funnits sen dec/jan i usa om än i liten mängd. Nyfiken hur platformen står sig mot corsairs och asus nya. Lutar definitivt mot asus för egen del då jag inte sett något bättre i tester om man väger in ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Snubblade över Cybenetics test rapport för FSP Hydro Ti Pro 1000W och det är typ Seasonic Prime TX siffror (något hög vamp i sammanhanget kanske) på 230v.

Vad har FSP för rykte rent allmänt, eller någon som har erfarenhet av deras produkter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyroz:

Snubblade över Cybenetics test rapport för FSP Hydro Ti Pro 1000W och det är typ Seasonic Prime TX siffror (något hög vamp i sammanhanget kanske) på 230v.

Vad har FSP för rykte rent allmänt, eller någon som har erfarenhet av deras produkter?

Fsp gör cooler master, zalman, evga, antec bla och har funnits sedan 1993.
Kvalitén på psu har varit hög, de hade dock problem med fläktar runt 2010 i deras budget serie

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyroz:

Snubblade över Cybenetics test rapport för FSP Hydro Ti Pro 1000W och det är typ Seasonic Prime TX siffror (något hög vamp i sammanhanget kanske) på 230v.

Vad har FSP för rykte rent allmänt, eller någon som har erfarenhet av deras produkter?

FSP gör riktigt bra nätdelar

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Dykt upp ett till ATX 3.0 agg hos Inet bl.a. Dock skumt märke? och inga recensioner. Montech Titan Gold 1200W.

Recension på Anandtech här:
https://www.anandtech.com/show/18736/the-montech-titan-gold-1...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kizmoz:

Nzxt c1200 tycker jag ser trevlig ut. Rimligt pris, 12VHPWR, ATX 3.0, 10 års garanti

https://cultists.network/140/psu-tier-list/ listar tidigare c modell som a-tier. Mycket talar för det samma på denna.

Tier A - required to be based on ZVS primary topology (LLC or phase shift resonant), have ripple below 50mV under all load situations up-to 110% overload, <=3% transient response on 12V rail, <=3% 12v voltage deviation from nominal. Fan with =>30k hours MTBF at 40°C (generally non-plain-sleeve bearing) or be fanless. All capacitors rated for 105°C. Minimum 18AWG gauge wires for hot 12V leads on GPU/EPS/ATX cables, on pig-tail cables - at least to the first connector, 20AWG to the second or for ground leads.
Requires reviews with transient response and protection tests (OCP, OPP, OTP) either on the unit directly for normal priority or other unit using the same platform in similiar configuration which is confirmed by a teardown for speculative position subtier.

A-tier

Köpte du den? Har också varit lite nyfiken på NZXT´s agg nämligen

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoBBanG:

Köpte du den? Har också varit lite nyfiken på NZXT´s agg nämligen

Än har jag inte tryckt på knappen! Blev lite delad om jag ska gå upp till 1200w eller stanna på 1000w. Kommer man behöva mer än 450w till ett framtida grafikkort om man håller sig undan absoluta toppskiktet?

Montech titan gold dök även upp på radarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kizmoz:

Än har jag inte tryckt på knappen! Blev lite delad om jag ska gå upp till 1200w eller stanna på 1000w. Kommer man behöva mer än 450w till ett framtida grafikkort om man håller sig undan absoluta toppskiktet?

Montech titan gold dök även upp på radarn.

Ja jag har också varit inne på 1000w men såg nu att just NZXT´s 1200w har ATX 3.0... Velar lite mellan just C1200 och Dark Power 13 1000w

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |