Elden Ring byggs ut med Shadow of the Erdtree

Permalänk
Melding Plague

Elden Ring byggs ut med Shadow of the Erdtree

From Software har avtäckt första expansionen till Elden Ring, som utöver antydan om ledset träd är fortsatt höljd i dunkel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske kan bli årets spel igen då \m/

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Ja tack!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk

damn !

Visa signatur

CPU| Ryzen 9 5900x MoBo| ASUS ROG STRIX B550-F Ram| Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) Ryzen GPU| 2080Ti Strix OC Storage| 2x M.2 ssd samsung 960 1x 500gb 1x 250gb 1x500gb samsung 750 evo 1x6tb hdd baracuda Cooler| Kraken x62 PSU| Corsair RM750X 750W v2
Display|Asus ROG Swift PG278QR ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Grymt, har nyligen börjat spela det på riktigt.. fastnade inte riktigt första omgången. Men nu har jag väldigt kul.
Underlättar ju också nu när spelet inte fryser i otid hela tiden..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Grymt, har nyligen börjat spela det på riktigt.. fastnade inte riktigt första omgången. Men nu har jag väldigt kul.
Underlättar ju också nu när spelet inte fryser i otid hela tiden..

Gjorde samma, fastnade inte alls i början men med lite mods så det går att spela ordentligt på widescreen och ett stadigare gameplay så är det riktigt riktigt grymt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Grymt, har nyligen börjat spela det på riktigt.. fastnade inte riktigt första omgången. Men nu har jag väldigt kul.
Underlättar ju också nu när spelet inte fryser i otid hela tiden..

Samma här. Riktigt roligt när man kommer in i spelet.
Det är dock riktigt tråkigt att de låst FPSen till 60 utan att man går "omvägar" så att säga.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eagleeyeogge:

Gjorde samma, fastnade inte alls i början men med lite mods så det går att spela ordentligt på widescreen och ett stadigare gameplay så är det riktigt riktigt grymt!

Mod till widescreen får du gärna dela med dig !
Min funkar en stund sen gör det över till det vanliga..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

FromSoftware* was his name-o.

Permalänk

Tänkte försöka spela något annat än Elden Ring framöver, men det verkar som att ödet ville annat... Tack Miyazaki-senpai.

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

och varför det gudomliga trädet mår dåligt är oklart

Kan ha något att göra med att man brände ner det va? Ssssspoiler.. men visst man kanske hade valet att inte göra det. Antar att de valt ett slut åt en och byggt på det.

Gillade Elden Ring skarpt, men det ska nog mycket till för att jag ska orka bry mig om en expansion pack. Två stora områden jag aldrig utforskade var den östra halvan av underjorden och vad det nu var långt norr ut bortom allt det snöiga.. Klarade spelet och tröttnade snabbt därefter. Så en expansion pack behöver locka med mer än lite nya områden menar jag.. för min del.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eagleeyeogge:

Gjorde samma, fastnade inte alls i början men med lite mods så det går att spela ordentligt på widescreen och ett stadigare gameplay så är det riktigt riktigt grymt!

Spelet stöder inte 16:9, 16:10????

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zidious G:

Spelet stöder inte 16:9, 16:10????

Ultrawide menar de nog.

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Mod till widescreen får du gärna dela med dig !
Min funkar en stund sen gör det över till det vanliga..

Jag kör med följande för att ultrawide ska fungera:

Elden ring mod loader (laddar automatiskt dina mods till spelet) - https://www.nexusmods.com/eldenring/mods/117

Remove black bars (för ultrawide) - https://www.nexusmods.com/eldenring/mods/175

Remove vignette (kan behövas om man stör sig på att det är väldigt mörkt vid kanterna) - https://www.nexusmods.com/eldenring/mods/177

Skrivet av Zidious G:

Spelet stöder inte 16:9, 16:10????

Som svaret nedan sa så menade jag ultrawide

Skrivet av Nozomi:

Ultrawide menar de nog.

Korrekt!

Permalänk
Medlem

Som svaret nedan sa så menade jag ultrawide

Korrekt!
[/quote]

Phuh, jag tänkte väl det. Jag minns att jag provade Dark Souls på PC en gång och jag har för mig 720p var max upplösning. Gillar generellt inte dessa spel men ska prova Elden Ring vad det lider och eftersom From Software alltid är på efterkälken med det tekniska trodde jag seriöst det var ett 4:3-spel när jag läste ditt inlägg. 🤣

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Som svaret nedan sa så menade jag ultrawide

Korrekt!
[/quote]

Phuh, jag tänkte väl det. Jag minns att jag provade Dark Souls på PC en gång och jag har för mig 720p var max upplösning. Gillar generellt inte dessa spel men ska prova Elden Ring vad lider och eftersom From Software alltid är på efterkälken med det tekniska trodde jag seriöst det var ett 4:3-spel när jag läste ditt inlägg. 🤣

Man tog väl bort stöd för ultrawide pga övertag mot andra spelare om jag minns rätt?
Var det även något med AI?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Shadow of the nErdtree

Förlåt.

Erd betyder jord på tyska, samband kanske?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

VaatiVidya har släppt sina tankar och förhoppningar kring expansionen. Hoppas verkligen det blir episkt!

Permalänk
Medlem

Så jävla gött

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Som svaret nedan sa så menade jag ultrawide

Korrekt!
[/quote]

Phuh, jag tänkte väl det. Jag minns att jag provade Dark Souls på PC en gång och jag har för mig 720p var max upplösning. Gillar generellt inte dessa spel men ska prova Elden Ring vad lider och eftersom From Software alltid är på efterkälken med det tekniska trodde jag seriöst det var ett 4:3-spel när jag läste ditt inlägg. 🤣

720p@60Hz ought to be enough for anybody. 😉

Permalänk
Medlem

Har ALDRIG spelat elden ring men ser otroligt lockande ut, dock har jag inga vänner som spelar det. Värt att skaffa solo ändå? Är det story-mode aktigt?

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Har ALDRIG spelat elden ring men ser otroligt lockande ut, dock har jag inga vänner som spelar det. Värt att skaffa solo ändå? Är det story-mode aktigt?

Elden Ring är ju ett enspelaräventyr med lite multiplayer-stöd, även om man kan få ett annat intryck vid en snabb anblick. Så ja, är väl svaret. Det är nog snarare tvärtom så att det är ovärt att skaffa om man är ute efter att spela med kompisar.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Har ALDRIG spelat elden ring men ser otroligt lockande ut, dock har jag inga vänner som spelar det. Värt att skaffa solo ändå? Är det story-mode aktigt?

Har du spelat några andra souls-spel? Jag spelade Elden Ring själv nyligen och jag tycker det var ett riktigt bra spel, men då tycker jag också om andra souls-spel. Vet man inte vad man ger sig in på så är väl det kanske bra att nämna att det har en väldigt "spartansk" story som man direkt möter som spelare - det handlar om att pussla ihop storyn till stor del själv från olika lore-element, anteckningar på vapen och saker, sidoquests och liknande. Men man får inte så mycket story serverad på en tallrik som man följer...

Men jag tror man kan njuta av att antingen upptäcka storyn på detta sätt, men även njuta av spelet för dess andra kvaliteter. Har man aldrig spelat ett souls-spel så kan det säkert vara hit/miss men absolut värt att prova tycker jag :).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av CreativeX:

Har ALDRIG spelat elden ring men ser otroligt lockande ut, dock har jag inga vänner som spelar det. Värt att skaffa solo ändå? Är det story-mode aktigt?

Absolut! Det är gjort som ett solospel i första hand så det är ingen fara.
Story är där maaaassor av men det skadar inte att ha penna och papper till hands då du inte har någon questlog eller liknande som traditionella spel

Oooooh, inlägg #6000
Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Otroligt bra spel. Om det är som tidigare spel i soulsborne så brukar DLC vara höjdpunkterna i spelen.
Speciellt Dark Souls 2 vars DLC gjorde ett rejält kliv uppåt mot basspelet som var lite av en besvikelse.

Är det Miquella man ser på bilden månne? 😁

Permalänk
Medlem

Går det ändra svårighetsgrad när som helst?

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Mod till widescreen får du gärna dela med dig !
Min funkar en stund sen gör det över till det vanliga..

Samma för mig! Mitt mod slutade fungera efter en stund och vill inte starta igen nu! Man förlorar mycket av spelet när black bars uppträder på sidorna!

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Skärm: Predator X38S

Vad är en dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Går det ändra svårighetsgrad när som helst?

Finns ingen svårighetsgrad i Fromsoftwarespel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Finns ingen svårighetsgrad i Fromsoftwarespel

Damnit, jag som hade tänkt köra igenom det på lättaste. Nu kommer jag komma halvvägs och sen tvingas ge upp.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Går det ändra svårighetsgrad när som helst?

Elden ring är ett Sandbox RPG spel med en enda svårighetsnivå. Men du kan själv bestämma svårigheten genom att lvl upp och helt enkelt bli OP och typ skjuta ihjäl det mesta i världen på ett skott!

Spelet lämnar väldigt mycket till spelaren och dess egna fantasi och uppfinningsrikedom! Elden ring är det perfekta FromSoftware spelet att börja med i serien då det är mycket mer förlåtande än tidigare spel från studion!

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Skärm: Predator X38S

Vad är en dator?