Permalänk
Medlem

Tips på hörlurar

Halloj, har kört mina HD599 nu i 3 år och skulle vilja kika på att byta dom då dom börjar bli lite sletna. Vad rekomenderas? Dom får kosta upp till 5k, är helst ute efter något som inte är i gaming stil såsom razer, corsair etc, lurarna används varje dag då jag jobbar hemifrån så något som går att ha på sig under längre tid skulle vart nice. Har kollat på beyerdynamics lurar och även på HD600/HD650. Kört på modmic hitills så spelar ingen större roll om det är en inbyggd mikrofon eller ej.

Edit: Glömde att lägga till men dom används för gaming/musik etc via datorn så inge mobil lyssnande.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Avstängd

Sennheiser hd560s eller fidelio x3 kan vara värda att provlyssna.
Ena hd600, vet ej om det ör 600 eller 650, har ju deras typiska Sennheiser Veil på sångröster vilket inte alls låter bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Sennheiser hd560s eller fidelio x3 kan vara värda att provlyssna.
Ena hd600, vet ej om det ör 600 eller 650, har ju deras typiska Sennheiser Veil på sångröster vilket inte alls låter bra.

Hm, får kika på det, inte hört om Sennheiser veil förut så får googla kring det.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

HD660s, Hifiman Sundara, DT1990 är tre alternativ jag skulle kolla på i den prisklassen. Beror lite på vad man gillar, är man ute efter neutralitet tror jag HD660s eller DT1990 är trevliga, gillar man att det händer lite mer är Sundara riktigt fina speciellt om man pillar lite med Equalizer APO i windows, tycker dom blir sjukt härliga att lyssna på.

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av kheldan:

HD660s, Hifiman Sundara, DT1990 är tre alternativ jag skulle kolla på i den prisklassen. Beror lite på vad man gillar, är man ute efter neutralitet tror jag HD660s eller DT1990 är trevliga, gillar man att det händer lite mer är Sundara riktigt fina speciellt om man pillar lite med Equalizer APO i windows, tycker dom blir sjukt härliga att lyssna på.

Skulle man behöva en amp till någon av dom isåfall?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av kheldan:

Går även att få HD560s (troligen 660 också) att ha tryck med EQ APO. Ett tips är att följa Oratorys inställningar för HD560s eller 660s, i Peace, och tweaka lite själv under 500hz om man vill ha varmare eller mer tryck i basen.

Skrivet av adillboy:

Skulle man behöva en amp till någon av dom isåfall?

Extern DAC/AMP rekommenderas nog oavsett lurar då interna alltid låter unket och saknar djup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Går även att få HD560s (troligen 660 också) att ha tryck med EQ APO. Ett tips är att följa Oratorys inställningar för HD560s eller 660s, i Peace, och tweaka lite själv under 500hz om man vill ha varmare eller mer tryck i basen.

Extern DAC/AMP rekommenderas nog oavsett lurar då interna alltid låter unket och saknar djup.

Någon specifik DAC/AMP för som du rekomenderar för någon som aldrig har pysslat med det förrut?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jävligt nöjd med mina HiFiMAN Edition XS.
Dock kostar dom mycket just nu som allt annat, köpte mina på amazon.se i somras för 4.5k.
Så om du inte har bråttom och kan vänta på att priset kommer ner igen så skulle jag starkt rekommendera dom.

Har kört med ett par DT770 Pro förut, och har ett par Philips X2HR (som är mycket bra för det priset) som extra lur.

Men oavsett lurar så gör som @Nozomi skrev, utgå Oratorys guide och tweaka ut från det.

Visa signatur

Stuff and things!