Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Hur gör du det på en 48” med amd drivrutiner?
Min låter mig inte skapa en sådan custom resolution

Skrivet av ckghagen:

Något saknas i informationen. Misstänker sammanblandning av 32:9 och (21:9) föreligga. När man påstår något inte fungera så är det nog bra att ge ett specifikt exempel på specifik skärm och specifik ....x.... upplösning samt Hz och GPU

Exakt. Att bara slänga ur sig att "21:9" inte fungerar så får man förvänta sig oförståelse.

Jag antar detta gällde en 48" 4k TV? Frågan är då snarare, har TVn stöd för detta? Jag provade bara för skojs skulle skapa lite olika upplösningar och det gick bara om jag använde data som faktiskt stöds av skärmen. T.ex. en höjd på 1080 osv.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Exakt. Att bara slänga ur sig att "21:9" inte fungerar så får man förvänta sig oförståelse.

Jag antar detta gällde en 48" 4k TV? Frågan är då snarare, har TVn stöd för detta? Jag provade bara för skojs skulle skapa lite olika upplösningar och det gick bara om jag använde data som faktiskt stöds av skärmen. T.ex. en höjd på 1080 osv.

Fast jag citerar någon som frågar om en 42" eller 48" Oled från LG.
Varför ska man då diskutera andra skärmar?
Det verkar otroligt korkat att alltid referera till den skärm man pratar om.

Skärm xxx har otroligt bra svärta, samtidigt som skärm xxx har dålig betrakningsvinkel.
Men skärm xxx har bra färgåtergivning men samtidigt är skärm xxx dålig energiförbrukning.

otroligt jobbigt att läsa.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Fast jag citerar någon som frågar om en 42" eller 48" Oled från LG.
Varför ska man då diskutera andra skärmar?
Det verkar otroligt korkat att alltid referera till den skärm man pratar om.

Skärm xxx har otroligt bra svärta, samtidigt som skärm xxx har dålig betrakningsvinkel.
Men skärm xxx har bra färgåtergivning men samtidigt är skärm xxx dålig energiförbrukning.

otroligt jobbigt att läsa.

Du kan inte utgå från att andra förstår du syftar på en skärm i texten du citerar. Det känns självklart för dig, det förstår jag, men det är inte alls självklart för de som läser. Du skriver ju dessutom "Segt också att man inte kan köra 21:9 med AMD" vilket är väldigt generiskt och lätt kan tolkas som att du enbart kritiserar AMD's mjuk- och hårdvara. Hade du från början skrivit det du la till i efterhand, "på denna TV", så hade det varit en helt annan sak.

Men nog om det. Begränsningen ligger troligen i TVn och inte i grafikkort och drivrutiner.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

LG OLED CS 65" och Sony Bravia A80K 65" kostar just nu lika mycket på 15k. Vilken väljer man?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarg:

LG OLED CS 65" och Sony Bravia A80K 65" kostar just nu lika mycket på 15k. Vilken väljer man?

LG om du spelar mycket och Sony om fokus är på film

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

LG OLED CS 65" och Sony Bravia A80K 65" kostar just nu lika mycket på 15k. Vilken väljer man?

Why not c2 neo from mediamarkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Why not c2 neo from mediamarkt?

Vad är det?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Diskussioner som inte handlar om fynd tas i andra delar av forumet.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Undrar på riktigt vafan det är som händer hos Komplett.

De har haft rea på 6950XT i mer än en månad nu utan att ha fått in ett enda kort. De har ändrat leveransdatumet två gånger och antalet grafikkort tre gånger.

För någon dag sedan stod det 50+ beräknas att skickas. Tidigare idag slog det om till 45 och nu 33. Undrar på riktigt om de ens får in några kort alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bobiri:

Undrar på riktigt vafan det är som händer hos Komplett.

De har haft rea på 6950XT i mer än en månad nu utan att ha fått in ett enda kort. De har ändrat leveransdatumet två gånger och antalet grafikkort tre gånger.

För någon dag sedan stod det 50+ beräknas att skickas. Tidigare idag slog det om till 45 och nu 33. Undrar på riktigt om de ens får in några kort alls.

Vad är priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Vad är priset?

https://www.komplett.se/product/1221527/datorutrustning/dator...

8799:-

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd

Om man inte orkar vänta och klarar sig utan 500 kr så finns
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Om man inte orkar vänta och klarar sig utan 500 kr så finns
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/s...

Går dessutom att kombinera med presentkort hos Zupergift via Benify med 5% rabatt vilket blir 8825 kr, så i princip samma pris som Komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Går dessutom att kombinera med presentkort hos Zupergift via Benify med 5% rabatt vilket blir 8825 kr, så i princip samma pris som Komplett.

Kan man betala med dessa presentkort i deras butiker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Kan man betala med dessa presentkort i deras butiker?

Japp, saxat från Netonnets sida på Zupergift:
NetOnNets presentkort fungerar både på netonnet.se och i Lagershop. Presentkortet kan användas som del av din betalning eller att man använder delar av beloppet vid olika tillfällen.

Presentkortet är giltigt i ett (1) år från beställningstillfället.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bobiri:

Undrar på riktigt vafan det är som händer hos Komplett.

De har haft rea på 6950XT i mer än en månad nu utan att ha fått in ett enda kort. De har ändrat leveransdatumet två gånger och antalet grafikkort tre gånger.

För någon dag sedan stod det 50+ beräknas att skickas. Tidigare idag slog det om till 45 och nu 33. Undrar på riktigt om de ens får in några kort alls.

Det stämmer att XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 varit på kampanj sedan 2/2.
Tillgången på kort är låg och vi följer noga upp datumen för leveranserna till oss från XFX.
OBS att leveransdatumet som visss på produktsidan avser om du beställer i dag, det som visas på din ordersida kan vara ett annat då din beställning kanske täcks av en annan inköpsorder (PO). Vi har i detalj beskrivit hur datum & PO fungerar i detta inlägget.

Att antalet kort tickar ner beror på att vi får bokningar på kortet. (detta är fiktiva siffror som ett exempel). Om vi har en inköpsorder på 100 kort så visas detta som "50+". Sedan bokas 55st av dessa, då visas 45st som tillgängliga vid nästa leveransdatum, bokas ytterligare 12st så går det ner till 33. När alla 100 korten är bokade kommer ett nytt datum och antal att visas -det som då avser vår nästa inkösporder.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det stämmer att XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 varit på kampanj sedan 2/2.
Tillgången på kort är låg och vi följer noga upp datumen för leveranserna till oss från XFX.
OBS att leveransdatumet som visss på produktsidan avser om du beställer i dag, det som visas på din ordersida kan vara ett annat då din beställning kanske täcks av en annan inköpsorder (PO). Vi har i detalj beskrivit hur datum & PO fungerar i detta inlägget.

Att antalet kort tickar ner beror på att vi får bokningar på kortet. (detta är fiktiva siffror som ett exempel). Om vi har en inköpsorder på 100 kort så visas detta som "50+". Sedan bokas 55st av dessa, då visas 45st som tillgängliga vid nästa leveransdatum, bokas ytterligare 12st så går det ner till 33. När alla 100 korten är bokade kommer ett nytt datum och antal att visas -det som då avser vår nästa inkösporder.

//Erik

Då hänger jag med. Tack för informationen Erik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FantomenMjolk:

Produkt: AMD Ryzen 7 5800X3D
Länk: https://www.inet.se/produkt/x190957/amd-ryzen-7-5800x3d-3-4-g...
Kategori: Processor
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=6040557
Pris: 3990kr

OBS fyndvara med endast ett ex.

Är det verkligen lönt att tipsa om en fyndvara med öppnad förpackning för 42kr under priset som ComputerSalg tar för en ny?
Tror där är många som har tråden på RSS-bevakning och gärna undviker onödiga notiser.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Skrivet av Wikai:

Är det verkligen lönt att tipsa om en fyndvara med öppnad förpackning för 42kr under priset som ComputerSalg tar för en ny?
Tror där är många som har tråden på RSS-bevakning och gärna undviker onödiga notiser.

Mjo, kan hålla med om att det är gränsfall... Gör en bättre avvägning nästa gång....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikai:

Är det verkligen lönt att tipsa om en fyndvara med öppnad förpackning för 42kr under priset som ComputerSalg tar för en ny?
Tror där är många som har tråden på RSS-bevakning och gärna undviker onödiga notiser.

Jag tycker att det är ett lite luddigt fall, så rabatten faktiskt är 200kr på inet, som många/några/iaf jag har som primär butik att handla ifrån.. 🤷‍♂️

Då är det faktiskt en rabatt värd att nämna enligt mig, men jag har inte heller RSS bevakning så vet inte hur jobbigt det blir med småtips..

Permalänk

Logitech MX Keys Mini (grå-/vitaktig) på lokala MediaMarkt för 499 kr känns nästan som ett givet köp. Annars var det fåtal riktigt bra erbjudande. Sådant som Philips Hue hade ordinarie pris.

Om det fungerat till teven att mata in text. Då är det givet, men tyvärr ser det inte ut så. Enbart LG:s egna.

Hur har det sett ut hos er andra?

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Logitech MX Keys Mini (grå-/vitaktig) på lokala MediaMarkt för 499 kr känns nästan som ett givet köp. Annars var det fåtal riktigt bra erbjudande. Sådant som Philips Hue hade ordinarie pris.

Om det fungerat till teven att mata in text. Då är det givet, men tyvärr ser det inte ut så. Enbart LG:s egna.

Hur har det sett ut hos er andra?

På vilket MediaMarkt finns detta?

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Fick hjärthugg när jag såg 5800x3D, men det va ju inte så fyndigt! 😅

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av kniven:

På vilket MediaMarkt finns detta?

Jönköping.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

be quiet! Pure Wings 2 BL039 Fläkt, Svart 120 mm PWM
Länk: https://www.amazon.se/quiet-Wings-BL039-Fl%C3%A4kt-Svart/dp/B...
Kategori: Kylning
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3384243

Kan även köpa 10st och få 15% rabatt om du är Prime medlem. 5% om du inte är medlem.
10 x 69kr = 690kr med 15% rabatt 586.50kr
Jag hade även rabattkod på 100kr: https://www.amazon.se/gp/browse.html/ref=pe_60290651_78155245...
Lagret är snart slut men går fortfarande att beställa

Inte ofta man kommer undan så billigt som 48,5kr för dessa fläktar, hade sparat min rabatt på 100kr som du nämnde.

Märkte att de legat som lägst strax över 90kr, Hoppas bara de blir en bra uppgradering från Arctic P12 PST PWM fläktarna som jag har nu, de har börjat vibrera/göra lite onormal/konstigt/märklig ljud den senaste tiden,

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddan4:

Inte ofta man kommer undan så billigt som 48,5kr för dessa fläktar, hade sparat min rabatt på 100kr som du nämnde.

Märkte att de legat som lägst strax över 90kr, Hoppas bara de blir en bra uppgradering från Arctic P12 PST PWM fläktarna som jag har nu, de har börjat vibrera/göra lite onormal/konstigt/märklig ljud den senaste tiden,

Komiskt att du säger det. Bytte precis ut alla mina silent wings 3 mot Arctic P12 just för att de lät för mycket haha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krittez:

https://www.tomshardware.com/news/amd-offers-a-dollar125-game...

De nämner worldwide och Amazon, men är det någon som hittat den här dealen i Sverige?
Bommat alla 5800x3d deals sedan september, t.e.x senast igår

Är det detta? https://www.inet.se/kampanj/8440/amd-ryzen-combo-deals

Man sparar kanske en tusenlapp i snitt beroende på paket.
Tråkigt moderkort dock

Permalänk
Medlem

Amazon har fräscha priser på crucial ssd/ram idag.

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Ja det kanske går, ska kika på det! Laddade ned feedly men insåg fort att mycket appar saknade notifikationsmöjligheter om man inte betalade i månaden, kändes inte värt det för endast en tråd.

Edit: feeder.co hade möjligheten men endast med 2h intervall (gratis dvs)

Hmm jag använder gratisversionen och det går att ställa in 15 min intervaller av pollning som mest frekvent.

Edit: D.v.s. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nononsensea...