Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gustenrocks:

Proshop har öppnat dörrarna till deras Gaming Week-rea men hemsidan är kanske t.o.m sämre än amazon så det är svårt att se om det finns något av värde.

https://www.proshop.se/Gaming-Week

Fint att Hue var med i Gaming-Week. Inte för att priserna var så mycket att hurra för dock.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med länken på 100 kr rabatt hos amazon som länkas till i senaste inlägget i fyndtråden? Står bara "failed to apply".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Någon annan som har problem med länken på 100 kr rabatt hos amazon som länkas till i senaste inlägget i fyndtråden? Står bara "failed to apply".

Jag fick också det problemet några gånger men sedan fungerade bara helt plötsligt. Testa chatta med dem annars om du inte får det att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Amazon har kampanj nu om man handlar över 400kr så får man 100kr rabatt, så hörlurarna kan landa på 1065kr
https://www.amazon.se/b/?_encoding=UTF8&node=27132644031&pf_r...

"You are not eligible for the offer. See below terms and conditions."

Verkar bara gälla utvalda konton

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

"You are not eligible for the offer. See below terms and conditions."

Verkar bara gälla utvalda konton

Yep. :/

• This Offer is by invitation only. Customers may be invited to benefit from this Offer by Amazon by email, push notification or banner on Amazon.se.

• Customers can confirm whether they are eligible for this Offer by visiting the landing page www.amazon.se/b?node=27109007031 and log in with their Amazon account details. At the top of the page they will see a message that shows if they are eligible or not.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Pratade med kundtjänst hos Amazon och fick hjälp med problemet, det var att mitt språk var inställt på engelska under "account". Ändra till svenska där så fungerar koden.

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Pratade med kundtjänst hos Amazon och fick hjälp med problemet, det var att mitt språk var inställt på engelska under "account". Ändra till svenska där så fungerar koden.

Tack, hjälpte även mej att ändra

Permalänk

Du är inte berättigad till erbjudandet.

Permalänk
Medlem

Tycker att det varit dåligt med kampanjer på mobiltelefoner senaste månaderna. Är det ett säsongsfenomen? Är det den svaga svenska kronan? Är operatörerna eller återförsäljarna sparsamma med marginalerna?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Tycker att det varit dåligt med kampanjer på mobiltelefoner senaste månaderna. Är det ett säsongsfenomen? Är det den svaga svenska kronan? Är operatörerna eller återförsäljarna sparsamma med marginalerna?

2500 kr rabatt vid inbyte av valfri telefon var ju ett bra erbjudande. Vissa perioder är det sämre med kampanjer helt enkelt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Tycker att det varit dåligt med kampanjer på mobiltelefoner senaste månaderna. Är det ett säsongsfenomen? Är det den svaga svenska kronan? Är operatörerna eller återförsäljarna sparsamma med marginalerna?

Svag krona är väl det viktigaste. Sen har det ju varit problem med nedstängningar i Kina, så att produktionen har varit lägre än normalt.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Visste inte att Komplett skulle uppdatera sin rea under dagen. Letade specifikt efter ett 5800X3D och det kom men sålde slut lika fort.

Attans

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Tycker att det varit dåligt med kampanjer på mobiltelefoner senaste månaderna. Är det ett säsongsfenomen? Är det den svaga svenska kronan? Är operatörerna eller återförsäljarna sparsamma med marginalerna?

Comviq brukar ha rätt så bra deals runt november-december perioden men nu i början av året brukar det vara ganska dåligt med erbjudanden.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

2500 kr rabatt vid inbyte av valfri telefon var ju ett bra erbjudande. Vissa perioder är det sämre med kampanjer helt enkelt.

Vilken ÅF/Operatör kör det erbjudandet?

Men ja, vissa perioder verkar helt klart sämre.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Samsung var väll först sedan körde Elgiganten en också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Vilken ÅF/Operatör kör det erbjudandet?

Men ja, vissa perioder verkar helt klart sämre.

Elgiganten körde det, verkar som det har upphört.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Produkt: KFA2 GeForce RTX 4080 ST (1-Click OC) 16GB
Länk: https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7127250
Pris: 10790kr medlemskod
Ordinarie: 13990kr

Såld, men kanske nån vet hur kan man få 'medkemskod'? Jag är redan medlem i NoN kundklub...

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Du är inte berättigad till erbjudandet.

Då har du förmodligen - liksom jag - redan utnyttjat ett sådant erbjudande för ett tag sedan.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Då har du förmodligen - liksom jag - redan utnyttjat ett sådant erbjudande för ett tag sedan.

Nej, ni är antagligen bara inte tillräckligt väsentliga kunder.
Alla andra har redan fått inbjudan.

Permalänk
Medlem

Fick också att jag inte är berättigad till erbjudandet, chattade med kundtjänst och de la in 1 månad fri Prime, lika bra så slipper man lägga ut för en hundring i rabatt 😁

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Inte en chans att Netonnet skulle använda Rabattkoder på Fyndvaror. Deras fyndpris är dessutom 13990 kr.

Allokerat innebär inte att det faktiskt används. Mitt 4070ti drar <8GB i Warzone 2 1440p

Sant men 4K är 2.2 gånger antalet pixlar kontra 1440P om jag inte räknar fel.
Och därmed blir texturerna också större.
Så ta dina 8GB*2,2 så ser du att du är i 16GB området och härjar.
12GB är dumt att köpa idag om man tänker AAA i 4K

Visa signatur

Blank

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lasseTM:

Sant men 4K är 2.2 gånger antalet pixlar kontra 1440P om jag inte räknar fel.
Och därmed blir texturerna också större.
Så ta dina 8GB*2,2 så ser du att du är i 16GB området och härjar.
12GB är dumt att köpa idag om man tänker AAA i 4K

Tur att 4070ti är ett 1440p kort då

Permalänk
Medlem

Amazonlänken funkade för mig. Tack för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Visste inte att Komplett skulle uppdatera sin rea under dagen. Letade specifikt efter ett 5800X3D och det kom men sålde slut lika fort.

Attans

Ja vad var det för sneaky flash sale de körde på 5800X3D från ingenstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Ja vad var det för sneaky flash sale de körde på 5800X3D från ingenstans?

De hintade i tråden att speciella deals skulle tillkomma 13:37

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Tur att 4070ti är ett 1440p kort då

För mig är det ett 4k kort... Det fungerar utmärkt att köra alla senaste spel i 4k (som i en Blocket annons 😁)!

Jag märker inte att Vram skulle slå i taket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Sant men 4K är 2.2 gånger antalet pixlar kontra 1440P om jag inte räknar fel.
Och därmed blir texturerna också större.
Så ta dina 8GB*2,2 så ser du att du är i 16GB området och härjar.
12GB är dumt att köpa idag om man tänker AAA i 4K

Nej, hela ramförbrukningen går inte upp spikrakt linjärt med upplösningen på det där viset. Kör du redan ultra på texturerna så används rimligen största texturerna redan. Det som ökar i första hand är framebuffern.
(Kanske inte bara den, men allt ökar inte)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaxed:

Produkt: XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319

Länk: https://www.komplett.se/product/1221527/datorutrustning/dator...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7278935
Pris: 8799

Har väl legat på det priset i drygt 3 veckor... Men kanske värt att påminna om det
#19916436

Permalänk
Medlem

Lägger tipset här då jag inte vet om någon annan kan ha nytta av det.

Mitt lokala Ica maxi (Torslanda) hade Philips hue lightstrip plus extension 1m för 10 kr styck. Fanns bara 4st och jag tog alla.

Handla först, tänk sen. Jag har ju inte ens ett startkit...

Permalänk
Viking
Skrivet av delta76:

Produkt: Gainward GeForce RTX 3060 Pegasus HDMI 3xDP 8GB

Link: https://www.amazon.se/dp/B0BK59SXST/ref=asc_df_B0BK59SXST/
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7194470
Pris: SEK 3405

Observera att det endast har 8GB minne vilket innebär en mindre minnesbandbredd jämfört med den vanliga 12GB-versionen. Därmed är den också drygt 15% långsammare än ett 3060 12GB.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz