Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Någon som sett någon deal på google 6 eller 6 pro? Såg att det fanns en häromdagen? Eller en rekomendation på bra lur. typ 4-5k budget

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Någon som sett någon deal på google 6 eller 6 pro? Såg att det fanns en häromdagen? Eller en rekomendation på bra lur. typ 4-5k budget

6a kanske? Kostar 4k men kostade 3k förra veckan...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

https://www.tomshardware.com/news/amd-offers-a-dollar125-game...

De nämner worldwide och Amazon, men är det någon som hittat den här dealen i Sverige?
Bommat alla 5800x3d deals sedan september, t.e.x senast igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plektrumtrollet:

Suget efter ny gpu har funnits i typ 2 år nu men avstått köpknappen pga priserna. Får snart se mig besegrad. Frågan är om detta är rätt deal för runt 10k, som tydligen kommer vara nya normala iaf under detta året som det verkar?

Är lite osäker på hur Proshop hanterar returer om jag testar kortet och det har gräslig coil whine. Någon som har erfarenheter från retur? Vet att jag får stå för returfrakten men hur är de i övrigt att deal:a med?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Efter lite sökande i forumtrådar så avstår jag nog köp från Proshop när det kommer till dyrare grejer där måndags-ex har en tendens att slinka igenom.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krittez:

https://www.tomshardware.com/news/amd-offers-a-dollar125-game...

De nämner worldwide och Amazon, men är det någon som hittat den här dealen i Sverige?
Bommat alla 5800x3d deals sedan september, t.e.x senast igår

Låg chans

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Suget efter ny gpu har funnits i typ 2 år nu men avstått köpknappen pga priserna. Får snart se mig besegrad. Frågan är om detta är rätt deal för runt 10k, som tydligen kommer vara nya normala iaf under detta året som det verkar?

Är lite osäker på hur Proshop hanterar returer om jag testar kortet och det har gräslig coil whine. Någon som har erfarenheter från retur? Vet att jag får stå för returfrakten men hur är de i övrigt att deal:a med?

Har handlat på Proshop. Fick returnera en CPU som inte riktigt var frisk. Var inga alls konstigt.
Är det pga av ett fel så får du retursedel om jag minns rätt. Men vill du skicka tillbaka tex för högt ljud så får du stå för frakten, räknas som en ånger.

Coilwhine, vet jag inte.. det får du försöka prata med om..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Har handlat på Proshop. Fick returnera en CPU som inte riktigt var frisk. Var inga alls konstigt.
Är det pga av ett fel så får du retursedel om jag minns rätt. Men vill du skicka tillbaka tex för högt ljud så får du stå för frakten, räknas som en ånger.

Coilwhine, vet jag inte.. det får du försöka prata med om..

Är just coil whine som jag är lite nojig över. Vad jag förstår så täcks det aldrig av reklamation. Men man kan ju åberopa ångerrätten och där verkar företag som Inet och NetOnNet vara betydligt smidigare.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Är just coil whine som jag är lite nojig över. Vad jag förstår så täcks det aldrig av reklamation. Men man kan ju åberopa ångerrätten och där verkar företag som Inet och NetOnNet vara betydligt smidigare.

Netonet får du stå för frakten tillbaka om inte du har en butik i närheten, vid returer.

Inet har fria returer.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av BostonGurkan:

Är just coil whine som jag är lite nojig över. Vad jag förstår så täcks det aldrig av reklamation. Men man kan ju åberopa ångerrätten och där verkar företag som Inet och NetOnNet vara betydligt smidigare.

Distansköplagen gäller inom hela EU, så inom 14 dagar kan du skicka tillbaka varan utan att behöva motivera varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Netonet får du stå för frakten tillbaka om inte du har en butik i närheten, vid returer.

Inet har fria returer.

Har ett NetOnNet några km bort så det är smidigt.

Skrivet av Doomfarer:

Distansköplagen gäller inom hela EU, så inom 14 dagar kan du skicka tillbaka varan utan att behöva motivera varför.

Japp, det har jag koll på.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk

I see as part of Dagens deals, the deal on Crucial P3 SSD on Amazon.se has more than 40 votes!!

My question is that is it really such a great deal? I have been using Samsung 970 Evo Plus 1 TB as primary disk & wanting to expand the storage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

I see as part of Dagens deals, the deal on Crucial P3 SSD on Amazon.se has more than 40 votes!!

My question is that is it really such a great deal? I have been using Samsung 970 Evo Plus 1 TB as primary disk & wanting to expand the storage.

Very cheap price per gigabyte

Permalänk
Skrivet av FiftyFifty:

Produkt: Crucial P3 500GB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0B25LQQPC
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7206960
Pris: 374kr

Produkt: Crucial P3 1TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0B25LZGGW
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7171038
Pris: 573kr

Produkt: Crucial P3 2TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0B25MJ1YT
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7146650
Pris: 1228kr

Produkt: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0B25P44CL
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7280300
Pris: 2591kr

Detta går även att applicera Amazons 100kr discount på eftersom produkten säljs av Amazon.
För mig blev det 473kr för en Crucial P3 1TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD vilket verkligen måste ses som en deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

I see as part of Dagens deals, the deal on Crucial P3 SSD on Amazon.se has more than 40 votes!!

My question is that is it really such a great deal? I have been using Samsung 970 Evo Plus 1 TB as primary disk & wanting to expand the storage.

Cheap, but with no DRAM and it uses QLC memory. This means it will only hold the advertised speeds for shorter durations, especially write speed. Your Samsung 970 Evo Plus is better in almost every way as I see it.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av medbor:

Very cheap price per gigabyte

Thank you for the informaiton

Skrivet av slinksteffe:

Detta går även att applicera Amazons 100kr discount på eftersom produkten säljs av Amazon.
För mig blev det 473kr för en Crucial P3 1TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD vilket verkligen måste ses som en deal!

Thank you for telling me about the coupon

Skrivet av aMp:

Cheap, but with no DRAM and it uses QLC memory. This means it will only hold the advertised speeds for shorter durations, especially write speed. Your Samsung 970 Evo Plus is better in almost every way as I see it.

That's interesting.

I noticed all Crucial disks are on sale on amazon.se

Maybe I can go for the P5 Plus, which I believe is better than Samsung 970 Evo plus.

https://www.amazon.se/-/en/Crucial-Plus-PCIe-Internal-Gaming/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Du ger 11000kr för en helt ny dator vilket inte behövs.

Du kan köpa ett 5600 (utan x) för att uppgradera din CPU för cirka 1600kr.

Börja där. Och tycker du att du ändå vill ha mer kraft så kan du köpa ett 6700XT för cirka 4600kr.

Det är halva priset gentemot en hel ny dator.

Hade ju en 3700x, vad kan jag kolla på då för uppgradering?

Tack på förhand:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

Hade ju en 3700x, vad kan jag kolla på då för uppgradering?

Tack på förhand:)

Skicka hela din setup i ett PM så kan vi kika där.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om TP-Link Tapo P115 pluggarna är/blir matterkompatibla? Har inte lyckats hitta något definitivt

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem

Någon som vet om LG OLED C2 48 eller LG OLED C2 42 är bäst om man har tänkt att använda skärmen till datorn?

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerez99:

Någon som vet om LG OLED C2 48 eller LG OLED C2 42 är bäst om man har tänkt att använda skärmen till datorn?

C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerez99:

Någon som vet om LG OLED C2 48 eller LG OLED C2 42 är bäst om man har tänkt att använda skärmen till datorn?

Skrivet av FiftyFifty:

Håller med FiftyFifty...
Den enda skillnaden är storleken så det får du ju bestämma själv. Extremt subjektivt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerez99:

Någon som vet om LG OLED C2 48 eller LG OLED C2 42 är bäst om man har tänkt att använda skärmen till datorn?

Det beror lite på skrivbordets djup, tycker jag. Jag har en 42" C2 och jag tycker att minst 70cm djup på skrivbordet krävs för den skärmstorleken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, köpte en LG OLED C2 48 på Elgiganten i förra veckan när de hade kampanjpris på den.
Men har inte packat upp den ännu.
Såg nu att Mediamarkt har kampjpris på LG OLED C2 42 så undrar vilken jag ska välja.
Jag har ett Ikea bekant skrivbord, 160x80 cm.
Får fundera lite eller prova med båda

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerez99:

Tack för alla svar, köpte en LG OLED C2 48 på Elgiganten i förra veckan när de hade kampanjpris på den.
Men har inte packat upp den ännu.
Såg nu att Mediamarkt har kampjpris på LG OLED C2 42 så undrar vilken jag ska välja.
Jag har ett Ikea bekant skrivbord, 160x80 cm.
Får fundera lite eller prova med båda

Öppna och testa!

Har du inte testat kan du inte veta. Jag tror det går att vänja sig med 48”, men det är olika för alla

Permalänk
Snusfri

Jag gick från 40“ Philips till 55" C1 (vilket blev för stort) och sedan till en 42" C2 vilket är perfekt för mig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerez99:

Tack för alla svar, köpte en LG OLED C2 48 på Elgiganten i förra veckan när de hade kampanjpris på den.
Men har inte packat upp den ännu.
Såg nu att Mediamarkt har kampjpris på LG OLED C2 42 så undrar vilken jag ska välja.
Jag har ett Ikea bekant skrivbord, 160x80 cm.
Får fundera lite eller prova med båda

Jag satt också och vela med att trycka köp på 48" men kom fram till att det blir för mycket på mitt 120×80 skrivbord.
Har du djupare skrivbord eller hänger den på väggen kan nog 48" fungera.

Nu är bara problemet att man inte vill betala mer än 8k för 42" efter att elgiganten hade 48" för det priset. Och kunde man tänkt sig betala 9k kunde man redan köpt den i höstas. Ska den verkligen inte komma ner mer i pris snart mån tro?
Får suga lite på om man bara ska slå till på medimarkts deal, börjar tröttna efter att spanat i flera månader på bättre pris...

Edit: ser nu att även MM har 48" för 8k men då 42" för 9k. Gah, irriterande men kanske inte så förvänande när där lär vara mer efterfrågan på 42"an om man just är på jakt efter en mindre tv / datorskärm. 48" som tv är litet sedan länge i tv världen.
Men hur kan jag betala mer för mindre? Mitt huvud gillar det inte alls! #ilandsproblem

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Jag satt också och vela med att trycka köp på 48" men kom fram till att det blir för mycket på mitt 120×80 skrivbord.
Har du djupare skrivbord eller hänger den på väggen kan nog 48" fungera.

Nu är bara problemet att man inte vill betala mer än 8k för 42" efter att elgiganten hade 48" för det priset. Och kunde man tänkt sig betala 9k kunde man redan köpt den i höstas. Ska den verkligen inte komma ner mer i pris snart mån tro?
Får suga lite på om man bara ska slå till på medimarkts deal, börjar tröttna efter att spanat i flera månader på bättre pris...

Edit: ser nu att även MM har 48" för 8k men då 42" för 9k. Gah, irriterande men kanske inte så förvänande när där lär vara mer efterfrågan på 42"an om man just är på jakt efter en mindre tv / datorskärm. 48" som tv är litet sedan länge i tv världen.
Men hur kan jag betala mer för mindre? Mitt huvud gillar det inte alls! #ilandsproblem

Jag förstår det, jag har nu köpt både 48 och 42 så får jag testa båda och behåller den ena sedan.
Annars får jag ta 48 som ny sovrums tv.

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Jag satt också och vela med att trycka köp på 48" men kom fram till att det blir för mycket på mitt 120×80 skrivbord.
Har du djupare skrivbord eller hänger den på väggen kan nog 48" fungera.

Nu är bara problemet att man inte vill betala mer än 8k för 42" efter att elgiganten hade 48" för det priset. Och kunde man tänkt sig betala 9k kunde man redan köpt den i höstas. Ska den verkligen inte komma ner mer i pris snart mån tro?
Får suga lite på om man bara ska slå till på medimarkts deal, börjar tröttna efter att spanat i flera månader på bättre pris...

Edit: ser nu att även MM har 48" för 8k men då 42" för 9k. Gah, irriterande men kanske inte så förvänande när där lär vara mer efterfrågan på 42"an om man just är på jakt efter en mindre tv / datorskärm. 48" som tv är litet sedan länge i tv världen.
Men hur kan jag betala mer för mindre? Mitt huvud gillar det inte alls! #ilandsproblem

Tror inte 42" kommer gå för 8k då det är en populärare modell, dom behöver väl tömma lagren på 48" modellen.
Köpte min 42" idag på Elgiganten med prismatchning då det känns säkrare nu när Mediamarkt upphör i Sverige.

Permalänk
Medlem

Jag la upp ett tips om en smartklocka som verkar ha försvunnit. Kan det ha att göra med när hemsidan strulade eller togs mitt inlägg bort?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.