Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Är det inte samma som QC 45? QC35 II kan man stänga av ANC på, inte på SE/45.

Ah sorry, blandade ihop siffrorna, du har rätt. Har ändrat nu.

Nej tyvärr kan man inte stänga av ANC, fattar inte varför. Idiotiskt när man går i blåst (det blåser i Göteborg).

Permalänk
Medlem

Red Devil 6800 XT
6990kr i Göteborg

https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...

Fyndvara. Jag lämnade tillbaka det igår pga uppgradering, ville ha mer kräm. Inget fel på kortet. Lite Coilwhine i vissa titlar.

Ruskigt bra kort för 1440p till riktigt bra pris. Hade det i cirka 3 veckor.

Eventuella småskador får NetOnNet stå för när de testade kortet. Jag hade paketerat ner det som ett litet barn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Red Devil 6800 XT
6990kr i Göteborg

https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...

Fyndvara. Jag lämnade tillbaka det igår pga uppgradering, ville ha mer kräm. Inget fel på kortet. Lite Coilwhine i vissa titlar.

Ruskigt bra kort för 1440p till riktigt bra pris. Hade det i cirka 3 veckor.

Eventuella småskador får NetOnNet stå för när de testade kortet. Jag hade paketerat ner det som ett litet barn.

Köp tillbaka det själv vettja

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Köp tillbaka det själv vettja

Ge inte mig och andra idéer för framtida köp nu haha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Nej, men det sa jag inte heller. Jag sa att det är en sjuka att bara titta på benchmarks med de inställningarna. Om man sätter gränsen på 60fps (rimligt) och sedan tar sin upplösning och läser benchmarks, kan man lätt få intrycket av att man måste lägga 10 000 på en GPU. Mycket bättre att börja i andra änden - sätt en budget, köp det bästa du kan få för de pengarna och ställ inspelat efter det.

Då förstår jag bättre hur du tänkte. 🙂
Jag kan inte säga att du har fel men tycker att det är rimligt att spara lite längre till den nivån man önskar/kräver jämfört med att ta det bästa man har råd med idag.
Förutsatt att man inte är i situationen att man behöver ny gpu akut så klart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grönbladh:

Då förstår jag bättre hur du tänkte. 🙂
Jag kan inte säga att du har fel men tycker att det är rimligt att spara lite längre till den nivån man önskar/kräver jämfört med att ta det bästa man har råd med idag.
Förutsatt att man inte är i situationen att man behöver ny gpu akut så klart!

Min allmänna regel är att jag inte köper något som inte är minst dubbelt så snabbt som mitt nuvarande kort, och sedan försöker jag hålla ner budgeten så att den inte exploderar. Om det inte går ihop en generation så går det antagligen ihop i nästa, eftersom man fortfarande får mer fps för pengarna med nyare kort.

Sen har den utvecklingen gått alldeles för långsamt. Jag var sugen på ett kort den här generationen, men med priserna som de är har det inte blivit något. Kanske eventuellt kan en Navi 32 XL gå in i min budget, och i så fall blir det nog lagom att köpa ett sådant. Annars kanske man hittar ett 6800 eller så till ett bra pris nånstans.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Köp tillbaka det själv vettja

Får man ens göra det ? Annars kan man ju spara en hel del pengar på köpa en produkt lämna tillbaks den efter någon vecka och sedan köpa tillbaks produkten för ett lägre pris igen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Får man ens göra det ? Annars kan man ju spara en hel del pengar på köpa en produkt lämna tillbaks den efter någon vecka och sedan köpa tillbaks produkten för ett lägre pris igen.

Får? Nej. Kan? Ja. Be en vän göra det. Omoraliskt? Väldigt. Olagligt? Möjligt (bedrägeri).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

LG OLED C2-serien, 45% rabatt på LGs hemsida med kod BEN23_LG_SD.

Frestande! Men är det någon som har erfarenhet med att handla direkt från LG? T.ex. snabb leverans? Bra kundtjänst? Måsta man skicka den till typ UK för reklamation? Och står de för den kostnaden? Sådana saker…

För 1700 mer får jag 55” från Elgiganten (eller för bara 300 mer; fyndvara ”Nyskick - i originalförpackning”). På Elgiganten har jag dessutom 90 dagars öppet köp och kan lätt ta mig dit vid ev. reklamation/reperation.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av richie80:

Frestande! Men är det någon som har erfarenhet med att handla direkt från LG? T.ex. snabb leverans? Bra kundtjänst? Måsta man skicka den till typ UK för reklamation? Och står de för den kostnaden? Sådana saker…

För 1700 mer får jag 55” från Elgiganten (eller för bara 300 mer; fyndvara ”Nyskick - i originalförpackning”). På Elgiganten har jag dessutom 90 dagars öppet köp och kan lätt ta mig dit vid ev. reklamation/reperation.

Beställde min onsdag eller torsdag under BF-veckan och fick TVn till dörren tisdagen veckan efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Frestande! Men är det någon som har erfarenhet med att handla direkt från LG? T.ex. snabb leverans? Bra kundtjänst? Måsta man skicka den till typ UK för reklamation? Och står de för den kostnaden? Sådana saker…

För 1700 mer får jag 55” från Elgiganten (eller för bara 300 mer; fyndvara ”Nyskick - i originalförpackning”). På Elgiganten har jag dessutom 90 dagars öppet köp och kan lätt ta mig dit vid ev. reklamation/reperation.

Har inte hört klagomål från folk som handlat direkt av LG de senaste åren i dessa trådar i alla fall. Har däremot hört klagomål om att Netonnets fyndvaror ofta inte lever upp till beskrivningen när det kommer till varans skick, utan att de ofta kan vara tydligt använda varor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Frestande! Men är det någon som har erfarenhet med att handla direkt från LG? T.ex. snabb leverans? Bra kundtjänst? Måsta man skicka den till typ UK för reklamation? Och står de för den kostnaden? Sådana saker…

För 1700 mer får jag 55” från Elgiganten (eller för bara 300 mer; fyndvara ”Nyskick - i originalförpackning”). På Elgiganten har jag dessutom 90 dagars öppet köp och kan lätt ta mig dit vid ev. reklamation/reperation.

Kan själv bara svara på leveransen då jag köpte via dem på Blackfriday och fick den efter 5 arbetsdagar (Fredag-Fredag)
Kom med hemleverans på en liten pall (C2 42"), inga bekymmer hittills.

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Hur är den för mediakonsumption? använder min skärm primärt för att spela, kolla på film/serier/YT.

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

Hur är den för mediakonsumption? använder min skärm primärt för att spela, kolla på film/serier/YT.

Väldigt bra.
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c2-oled

Permalänk
Medlem

Är computerslag på pålitligt hade tänkt köper ett par Arctic p12 max och computerslag kostar det 89kr och Inet 129kr hur kan det vara så pass mycket dyrare på Inet eller computerslag inte ett pålitlig hemsida ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Är computerslag på pålitligt hade tänkt köper ett par Arctic p12 max och computerslag kostar det 89kr och Inet 129kr hur kan det vara så pass mycket dyrare på Inet eller computerslag inte ett pålitlig hemsida ?

Priser skiljer ju sig från olika butiker. Inet har ju "fraktfritt" vilket inte Computerslag har(är seriösa).

Permalänk
Skrivet av richie80:

Frestande! Men är det någon som har erfarenhet med att handla direkt från LG? T.ex. snabb leverans? Bra kundtjänst? Måsta man skicka den till typ UK för reklamation? Och står de för den kostnaden? Sådana saker…

För 1700 mer får jag 55” från Elgiganten (eller för bara 300 mer; fyndvara ”Nyskick - i originalförpackning”). På Elgiganten har jag dessutom 90 dagars öppet köp och kan lätt ta mig dit vid ev. reklamation/reperation.

Jag köpte via LG och gjorde retur. Det var inga problem. Kom och hämta TV utan extra kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Priser skiljer ju sig från olika butiker. Inet har ju "fraktfritt" vilket inte Computerslag har(är seriösa).

Då blir det att beställa från computerslag istället ungefär 220kr billigare totalt med frakt kostanden inräknad.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Då blir det att beställa från computerslag istället ungefär 220kr billigare totalt med frakt kostanden inräknad.

Återkom gärna vad du tycker. Kör vanliga Arctic P12 idag och är nöjd men går det att få datorn tystare så tar jag gärna det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Återkom gärna vad du tycker. Kör vanliga Arctic P12 idag och är nöjd men går det att få datorn tystare så tar jag gärna det.

Vilken fläkthub kör du kommer att ha 9 fläktar i datorn är Arctic egna med 10 portar bra ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Vilken fläkthub kör du kommer att ha 9 fläktar i datorn är Arctic egna med 10 portar bra ?

De vanliga Arctic har ju PST, att de kopplas samman. Så kör själv totalt 10 fläktar.

Botten och sidan (insug) är kopplade tillsammans med PST 3+3 och sedan en PWM kabel från Inet från 2 till 1 och sedan till moderkort.

Sedan är toppen 3 PST in i moderkortet.

Och bak är för sig själv.

I ditt fall får du nog köra huben. Den kostar ju enbart 150kr så bör väl funka. Läs lite online och se vad de säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

De vanliga Arctic har ju PST, att de kopplas samman. Så kör själv totalt 10 fläktar.

Botten och sidan (insug) är kopplade tillsammans med PST 3+3 och sedan en PWM kabel från Inet från 2 till 1 och sedan till moderkort.

Sedan är toppen 3 PST in i moderkortet.

Och bak är för sig själv.

I ditt fall får du nog köra huben. Den kostar ju enbart 150kr så bör väl funka. Läs lite online och se vad de säger.

Blev en Arctic 10 port fläkthub verkar var en bra hub kollade lite snabbt på inet recensioner och de alla verkar vara väldigt nöja dessutom så kosta den bara 74kr på computerslag.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av richie80:

Frestande! Men är det någon som har erfarenhet med att handla direkt från LG? T.ex. snabb leverans? Bra kundtjänst? Måsta man skicka den till typ UK för reklamation? Och står de för den kostnaden? Sådana saker…

För 1700 mer får jag 55” från Elgiganten (eller för bara 300 mer; fyndvara ”Nyskick - i originalförpackning”). På Elgiganten har jag dessutom 90 dagars öppet köp och kan lätt ta mig dit vid ev. reklamation/reperation.

Bought LG C2 77 directly from LG.

No complaints, very smooth delivery & tracking. Bought the extended 5 years insurance as well which covers burn in & accidental damage, I pay 150 SEK every 3 months for that.

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Beställde min onsdag eller torsdag under BF-veckan och fick TVn till dörren tisdagen veckan efter.

Skrivet av Danieleet:

Har inte hört klagomål från folk som handlat direkt av LG de senaste åren i dessa trådar i alla fall. Har däremot hört klagomål om att Netonnets fyndvaror ofta inte lever upp till beskrivningen när det kommer till varans skick, utan att de ofta kan vara tydligt använda varor.

Skrivet av Trojancreeper:

Kan själv bara svara på leveransen då jag köpte via dem på Blackfriday och fick den efter 5 arbetsdagar (Fredag-Fredag)
Kom med hemleverans på en liten pall (C2 42"), inga bekymmer hittills.

Skrivet av FredrikForsberg:

Jag köpte via LG och gjorde retur. Det var inga problem. Kom och hämta TV utan extra kostnad.

Skrivet av last_grimm:

Bought LG C2 77 directly from LG.

No complaints, very smooth delivery & tracking. Bought the extended 5 years insurance as well which covers burn in & accidental damage, I pay 150 SEK every 3 months for that.

Tack för all input! Uppskattas 🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Produkt: 7900 XT Merc 310
Länk: https://www.amazon.de/Speedster-MERC310-RadeonTM-7900XT-Graph...
Kategori: Grafikkort
Butik: Amazon.de
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7302185
Pris: 9400kr - isch

Tråkigt att SEK står så lågt mot Euro i dagens läge..

10 213:- hamnar jag på vid utcheckning. Dock ska det tilläggas att det är bra pris i jämförelse med att köpa ifrån Svenska aktörer där man måste betala 11400:- ish

Items: SEK 9.899,30
Postage & Packing: SEK 113,80
Exchange rate guarantee fee: SEK 200,26

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av xze-:

Tråkigt att SEK står så lågt mot Euro i dagens läge..

10 213:- hamnar jag på vid utcheckning. Dock ska det tilläggas att det är bra pris i jämförelse med att köpa ifrån Svenska aktörer där man måste betala 11400:- ish

Items: SEK 9.899,30
Postage & Packing: SEK 113,80
Exchange rate guarantee fee: SEK 200,26

Ta bort exchange rate.

Jag försökte kolla om det blev påslag pga moms-justering men såg inget.

Betala alltid i valutan innan konvertering är tipset jag fått.

edit: Mitt pris på 9400kr var dock fel - Måste slagit tokigt vind konverteringen. Gissar på att det landar runt 10'. Som du säger är det fortsatt prisvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Ta bort exchange rate.

Jag försökte kolla om det blev påslag pga moms-justering men såg inget.

Betala alltid i valutan innan konvertering är tipset jag fått.

edit: Mitt pris på 9400kr var dock fel - Måste slagit tokigt vind konverteringen. Gissar på att det landar runt 10'. Som du säger är det fortsatt prisvärt.

Ja, jag brukar alltid betala i valutan innan konvertering också så beror det väl på vilken bank/kort man använder sig utav vilken växlingskurs de använder sig utav(?)

Amazons växlingskurs låg på 1 EUR = 11.619 SEK vilket är ganska högt räknat.

Notering är väl också att det verkar vara en mindre aktör så man får ju ta och fundera om service m.m är lika hög där som hos en större återförsäljare

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av xze-:

Ja, jag brukar alltid betala i valutan innan konvertering också så beror det väl på vilken bank/kort man använder sig utav vilken växlingskurs de använder sig utav(?)

Amazons växlingskurs låg på 1 EUR = 11.619 SEK vilket är ganska högt räknat.

Notering är väl också att det verkar vara en mindre aktör så man får ju ta och fundera om service m.m är lika hög där som hos en större återförsäljare

NR Info är numera välkända här på forumet.

Jag fick ett påslag på 30 öre av min bank per Euro när jag köpte ett XTX för en månad sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xze-:

Ja, jag brukar alltid betala i valutan innan konvertering också så beror det väl på vilken bank/kort man använder sig utav vilken växlingskurs de använder sig utav(?)

Amazons växlingskurs låg på 1 EUR = 11.619 SEK vilket är ganska högt räknat.

Notering är väl också att det verkar vara en mindre aktör så man får ju ta och fundera om service m.m är lika hög där som hos en större återförsäljare

Har nog alltid varit billigare att betala i utlands valuta och låta banken sköta konvertering.. enligt vad jag har upplevt

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Har nog alltid varit billigare att betala i utlands valuta och låta banken sköta konvertering.. enligt vad jag har upplevt

Ja, jag jämförde lite snabbt och såg att min bank som är Länsförsäkringar har för tillfället 11.4391 medans företagskortet Eurocard ligger på 10,5029

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless