Funkar detta grafikkort för Hogwartz Legacy

Permalänk

Funkar detta grafikkort för Hogwartz Legacy

Har noll koll på grafikkort, men jag undrar om följande grafikkort fungerar för att spela "Hogwartz Legacy":

GeForce GTX 650 Ti Boost DirectCU II OC for hogwartz legacy

Jag vet att det är gammalt, men om man spelar på lägre grafikkrav, kan det funka ändå?

Permalänk
Medlem

Det tror jag verkligen inte kommer fungera.
Det är ett otroligt gammalt kort och det var ett lågbudgetkort vid release.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Kryzzp testkör 750ti och får ut runt 40fps med ett 750ti på 720p allt i low, ingen trevlig spelupplevelse direkt och då är 650ti lite drygt 20% sämre än 750ti. Kanske inte ens går att starta med de kortet, men prova går ju.

Visa signatur

I7 8700 Gtx 1080 8gb 16gb ddr4

Permalänk
Medlem

testa me 480p

Permalänk
Medlem

Går det inte att skapa en egen upplösning i Nvidias kontrollpanel och använda den i spelet?
I så fall skulle han kunna köra spelet i 144p, dvs. 192×144. Med den upplösningen borde spelet flytta på någorlunda okej förutsatt att alla grafiska effekter är inställda på low.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

Går det inte att skapa en egen upplösning i Nvidias kontrollpanel och använda den i spelet?
I så fall skulle han kunna köra spelet i 144p, dvs. 192×144. Med den upplösningen borde spelet flytta på någorlunda okej förutsatt att alla grafiska effekter är inställda på low.

I den upplösningen kan man lika gärna strunta i och spela.

Visa signatur

5950X
3080
X570
64 GB G.Skill
2TB 980 Pro ] 4TB SN850X ] 2TB MX500

Permalänk
Medlem

va i hela friden, du sitter på ett 650 ti? otroligt att det fortfarande fungerar men nej det kan du glömma. det hade varit som en powerpoint presentation om det ens lyckas starta.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pett-Ture:

I den upplösningen kan man lika gärna strunta i och spela.

Om du kopplar datorn till en 3,5 tums IPS skärm kan upplevelsen ändå bli relativt anständig. Vem vet, han kanske blir oerhört positivt överraskad och tänker "herregud vilken fantastisk upplevelse, jag borde ha gjort detta tidigare".