Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Återigen gissar jag att denna titel förstör hela rpg genren precis som den gjorde med v1 & 2 bara hoppas att så inte blir fallet denna gång. Är nog illa med alla japanska rpg spel utan handling. Skippar diablo 4, ettan var ju kul i 15min innan man upptäckte att det bara var ren h&s utan handling som sagt dök upp massvis med innehållslösa rollspel på den tiden & bara h&S (hack & slash) utan vettig story. så håller mig till BG3 istället.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Skrivet av Mental:

Oja! Älskar krogen! Öl är ett av mina stora intressen, och jag hänger gärna en kväll på Pressklubben, zumen eller mikkeller!

Va hemma en kväll, så har du sparat in till Diablo IV

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av adfactory:

Va hemma en kväll, så har du sparat in till Diablo IV

Jag har råd med båda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Återigen gissar jag att denna titel förstör hela rpg genren precis som den gjorde med v1 & 2 bara hoppas att så inte blir fallet denna gång. Är nog illa med alla japanska rpg spel utan handling. Skippar diablo 4, ettan var ju kul i 15min innan man upptäckte att det bara var ren h&s utan handling som sagt dök upp massvis med innehållslösa rollspel på den tiden & bara h&S (hack & slash) utan vettig story. så håller mig till BG3 istället.

Men det är ju helt olika spelgenres? Jag uppskattar både Diablo och Baldur's Gate, men det är ju helt olika spel :).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ser inte D4 som ett rollspel. H&S och Loot Piñatas!

Permalänk
Medlem

Blir kul testa Druid/Necro nästa helg. När det är öppet för alla lär det bli svårt komma in på fredagen. Hoppas de är beredda utöka precis som helgens beta, där det fungerade bra efter lördag morgon.

Permalänk
Medlem

Ångrar inte en sekund att jag förbokade Ultimate Edition. Blizzard kan fortfarande visa vart skåpet ska stå. Blir att ta ledigt ett gäng dagar när det släpps.
Inte stött på en enda bugg i öppna betan heller, kontra den stängda som var mer trasig än någonsin.
Synd att de slopade raytracing dock, det såg brutalt bra ut i stängda betan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fulci:

Blir kul testa Druid/Necro nästa helg. När det är öppet för alla lär det bli svårt komma in på fredagen. Hoppas de är beredda utöka precis som helgens beta, där det fungerade bra efter lördag morgon.

Med tanke på hur många som betalat för att testa, kan jag bara tänka mig att det kommer vara ett enormt tryck när man kan testa gratis.

Permalänk
Medlem

När slutar Beta:n idag?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Ångrar inte en sekund att jag förbokade Ultimate Edition. Blizzard kan fortfarande visa vart skåpet ska stå. Blir att ta ledigt ett gäng dagar när det släpps.
Inte stött på en enda bugg i öppna betan heller, kontra den stängda som var mer trasig än någonsin.
Synd att de slopade raytracing dock, det såg brutalt bra ut i stängda betan.

Oj då hade du tur, stötte på galet mycket buggar men tyckte inte det påverkade så mycket. Riktigt kul ändå.
Jobbigaste buggen va när jag gjorde klart "guiden" och kom till staden för första gången, staden va helt tom och kunde inte göra något. Fick starta om spelet vilket resulterade i att sätta sig i en 120 minuter lång kö igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobled:

Oj då hade du tur, stötte på galet mycket buggar men tyckte inte det påverkade så mycket. Riktigt kul ändå.
Jobbigaste buggen va när jag gjorde klart "guiden" och kom till staden för första gången, staden va helt tom och kunde inte göra något. Fick starta om spelet vilket resulterade i att sätta sig i en 120 minuter lång kö igen.

Det är inte vad jag direkt kallar en bugg, det är en disconnect. D.v.s. du har tappat kontakt med servern och servern kan inte skicka info om var alla gubbar ska stå.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALmo:

När slutar Beta:n idag?

20:00 ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobled:

Oj då hade du tur, stötte på galet mycket buggar men tyckte inte det påverkade så mycket. Riktigt kul ändå.
Jobbigaste buggen va när jag gjorde klart "guiden" och kom till staden för första gången, staden va helt tom och kunde inte göra något. Fick starta om spelet vilket resulterade i att sätta sig i en 120 minuter lång kö igen.

Jo men jag brukar ha grotesk tur. Min barbar har full legendaries equipped och det regnar legendaries. Enligt dev diary skulle de skala ner på det där, men det kanske är något i betan bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jo men jag brukar ha grotesk tur. Min barbar har full legendaries equipped och det regnar legendaries. Enligt dev diary skulle de skala ner på det där, men det kanske är något i betan bara.

De vill troligtvis att vi ska kunna testa alla effekter för att se om någon inte fungerar. Typ som effekten där en bubbla spawnar runt din karaktär när du blir slagen - den var helt trasig på stängda betan och alla fiender som du slogs med sprang tillbaka och fick fullt HP igen Rätt irriterande när det hände var 90e sekund hehe.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Återigen gissar jag att denna titel förstör hela rpg genren precis som den gjorde med v1 & 2 bara hoppas att så inte blir fallet denna gång. Är nog illa med alla japanska rpg spel utan handling. Skippar diablo 4, ettan var ju kul i 15min innan man upptäckte att det bara var ren h&s utan handling som sagt dök upp massvis med innehållslösa rollspel på den tiden & bara h&S (hack & slash) utan vettig story. så håller mig till BG3 istället.

Ok då vet vi. Har du ens spelat till lvl 25? Jag tycker spelet hittills har både bra story och gameplay, uppfyllt alla mina förväntningar och riktigt taggad på release

Permalänk
Medlem

Någon som vet om värld bossen dyker upp idag igen?
Isåfall vilka tider?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Någon som vet om värld bossen dyker upp idag igen?
Isåfall vilka tider?

lördag är nästa

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Sett en del klagomål att legendaries är för vanliga på b la Reddit. Man får ta ett litet omtänk där, legendaries i D4 är inte samma som i D3. T ex rollar en rare och legendary av samma itempower lika höga stats i D4, det som skiljer är att legendaries har en legendary power.

Uniques däremot som börjar droppa efter level 50, är det vi fått beskrivet som build-changing items utav Blizzard. Sen behöver ändå inte uniques vara bättre än en bra rollad rare man adderat en legendary power på..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Sett en del klagomål att legendaries är för vanliga på b la Reddit. Man får ta ett litet omtänk där, legendaries i D4 är inte samma som i D3. T ex rollar en rare och legendary av samma itempower lika höga stats i D4, det som skiljer är att legendaries har en legendary power.

Uniques däremot som börjar droppa efter level 50, är det vi fått beskrivet som build-changing items utav Blizzard. Sen behöver ändå inte uniques vara bättre än en bra rollad rare man adderat en legendary power på..

Valid point.

Vet inte heller om man de facto kan ta drop rate som sanning inför release. Det är väl (om något) en sak de definitivt skulle hinna skruva på tills dess. Det kanske t.o.m. är en speciell build med högre drop rate på legendaries för betan. Nåväl, som du säger, "unique is the shit".

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Sett en del klagomål att legendaries är för vanliga på b la Reddit. Man får ta ett litet omtänk där, legendaries i D4 är inte samma som i D3. T ex rollar en rare och legendary av samma itempower lika höga stats i D4, det som skiljer är att legendaries har en legendary power.

Uniques däremot som börjar droppa efter level 50, är det vi fått beskrivet som build-changing items utav Blizzard. Sen behöver ändå inte uniques vara bättre än en bra rollad rare man adderat en legendary power på..

Exakt fungerar helt annorlunda

Legendary power can du inte heller använda på olika tier items
Kommer vara olika tiers på items. Så om du tar ut det från en tier 1 kan du inte använda på tier 2 utan måste hitta samma på tier 2
Och sen kan du inte använda om och om igen utan bara applicera en gång
Att gå runt en spelomgång och inte hitta några legendaries i ett sånt här system skulle vara otroligt tråkigt

Därför droppas det en del legendaries och det är bra som det är. Ska verkligen inte vara mindre för att folk inte fattar hur systemet fungerar

Permalänk
Medlem

Kan man få så här snygg look även på lvl 25 så behöver man nog inte oroa sig för att allt snyggt är låst bakom microtransaktioner.
Mest använt salvage på common och rare items, kanske någon legendary.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Glöm inte att det var Max level 25.
Inget av hur det ser ut end game

Inte ens 10% av dess Sanna styrka är uppfyllt. Barbs har alltid varit stabila och end game med gear och paragons då är det en helt annan liga

Jag blev lvl 25! Visst fick man någon achivement eller reward för det? Kunde dock inte se den någonstans?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Jag blev lvl 25! Visst fick man någon achivement eller reward för det? Kunde dock inte se den någonstans?

Man får rewards när man blir lvl 20. Belöningarna kommer sen i skarpa releasen i sommar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Man får rewards när man blir lvl 20. Belöningarna kommer sen i skarpa releasen i sommar.

Så va de ja, läste något om det! Men dåså, då är det bara att hålla till godo

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Jag blev lvl 25! Visst fick man någon achivement eller reward för det? Kunde dock inte se den någonstans?

Here's what's up for grabs and how to earn them:

Initial Casualty title: Reach Kyovashad with one character
Early Voyager title: Reach level 20 with one character
Beta Wolf Pack cosmetic item: Reach level 20 on one character

Permalänk
Medlem

Open beta tider ifall nån undrar
– Börjar fredag den 24/3 kl. 17.00 svensk tid (9 AM PDT)
– Slutar måndag den 27/3 kl. 20.00 svensk tid (12 PM PDT)

När kan jag förladda?
– Onsdag den 22/3 kl. 17.00.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av mistahh:

Open beta tider ifall nån undrar
– Börjar fredag den 24/3 kl. 17.00 svensk tid (9 AM PDT)
– Slutar måndag den 27/3 kl. 20.00 svensk tid (12 PM PDT)

När kan jag förladda?
– Onsdag den 22/3 kl. 17.00.

Ashava World Boss tider:

  • 18.00 Lördag 25 Mars

  • 20.00 Lördag 25 Mars

  • 07.00 Söndag 26 Mars

  • 09.00 Söndag 26 Mars

(Obs: Dom hade problem med tiderna på första betan så kan ändra sig)

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TateM:

Closed end-game beta? Fanns det såpass att underhålla en eller känns det som D3?

D3 handlar bara om att köra så höga rifter som möjligt vilket blir tråkigt fort
D4 är mer än öppen värld där man springer omkring och hittar grejer

denna video förklarar det ganska bra

https://www.youtube.com/watch?v=tby7wnpMfGs

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer in rapporter om primärt RTX 3080 ti från Gigabyte som bränts i ett liknande scenario som drabbade New World och kort från EVGA för några år sedan.

Fick själv samma crash som andra beskriver 2 ggr. under helgen Har ett Aorus RTX 4090 Master. Plötsligt blir skärmen svart och fläktarna går upp en hastighet jag inte trodde var möjlig. Efter andra crashen stiger min iddle temp på kortet till 50 grader från 32. Först idag efter pillandes i inställningar, Bios uppdatering på GPU osv går iddle temperaturer ner igen till som det var innan.

Länk till poster om detta.

https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/11tzj1w/diablo_4_jus...

https://forums.d2jsp.org/topic.php?t=100302730&f=369

Visa signatur

i5-13600K - Auros Z790 Master - Asus Strix 4090 OC
32GB G.Skill Trident Z5 DDR5-6400 BK C32 - LG C2 42 - Audeze LCD-GX - Burson Playmate - Blue Microphones Yeti X - Logitech PRO X Superlight - Logitech G915 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Jag blev lvl 25! Visst fick man någon achivement eller reward för det? Kunde dock inte se den någonstans?

De visas inte som popups på skärmen, men om du går in i menyn för challenges så finns de under "Feats of Strength" längst ner.