Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

jag har spelat ca 1 timme.
Jag tycker inte det känns lågupplöst men känns ju inte som "AAA grafik" heller, ungefär vad man kan vänta sig av en mindre studio eller vad man ska säga
Man får ta det vad det är, en rollercoaster shooter.
Skrämmande ja, jag kan mycket väl tänka mig att folk tycker detta är skrämmande också.
Jag tycker det är väldigt lätt skrämmande men tyckte inte heller att Rush of blood var mer skrämmande.

Det man ska fundera på om man vill ha en rollercoaster för 400kr. Men som sagt spelat 1 timme, känner mig nöjd än så länge

Lirat Switcback och är roligt! Tyckte dock direkt att grafiken inte är så imponerande. Är nog spelet med minst bra grafik som jag testat. Videoscenerna är riktigt dåligt gjorda. Förväntar mig inte värsta grafiken, men tar man i åtanke att Kayak gjordes av 3 personer så borde Supermassive Games (som är en ganska stor studio) göra bättre av sig...och det verkar de göra då de har kommit med ett uttalande gällande problemen. Hoppas på en uppdatering snart så avvaktar med att fortsätta spela tills dess.

https://twitter.com/SuperMGames/status/1636804595308429336?re...

Permalänk
Medlem

Detta kan nog bli riktigt bra. Släpps i början av nästa vecka tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Detta kan nog bli riktigt bra. Släpps i början av nästa vecka tror jag.
https://www.youtube.com/watch?v=MksYLAPksHM

Har man inte spelat saints and sinners ska man nog börja med chapter 1
Släpps samma dag och rekomenderar att man köper bundle med bpda spelen.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Har man inte spelat saints and sinners ska man nog börja med chapter 1
Släpps samma dag och rekomenderar att man köper bundle med bpda spelen.

https://youtu.be/6dH_dpvnC9Y

Har man PS Plus versionen så ska man tydligen kunna uppgradera till PSVR2 versionen för $10. Hade man turist edition så ska det vara gratis.

Men bundle är rätt mycket billigare än att köpa spelen separat och verkar ha ett väldigt bra pris. Jag kommer förmodligen spara lite över 100Kr på att jag har PS Plus versionen och bara behöver betala fullpris för del 2, om jag inte väntar på REA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Har man PS Plus versionen så ska man tydligen kunna uppgradera till PSVR2 versionen för $10. Hade man turist edition så ska det vara gratis.

Men bundle är rätt mycket billigare än att köpa spelen separat och verkar ha ett väldigt bra pris. Jag kommer förmodligen spara lite över 100Kr på att jag har PS Plus versionen och bara behöver betala fullpris för del 2, om jag inte väntar på REA.

Är det endast deluxe varianten som säljs som bundle? Kunde inte hitta någon standard bundle, men oavsett så är det ju ett riktigt bra pris och det blir nog ett givet köp The Walking Dead: Saints & Sinners – Chapter 1 & 2 Deluxe Edition

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med laddningen av sense kontrollerna? Så länge som PS5 indikerar att kontrollernas batteri har tre streck så vill den inte starta laddningen. Lampan på kontrollen lyser bara till i början när jag kopplar in laddningskableln och slocknar sedan. Problemet är att tre streck inte betyder att kontrollerna är fullladdade. Enligt vad jag har läst mig till så visar PS5 att sense kontrollerna är fullladdde så länge batteriet är laddat till 40% eller mer. 2 streck verkar vara ungefär 20-40% baterikapacitet, vilket betyder att batteriets kapacitet måste ner till under 40% innan man kan ladda kontrollerna över huvudtaget.
Känns ju rätt sjukt om man ska behöva ha kontrollerna påslagna en extra timme bara för att kunna ladda dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Någon annan som har problem med laddningen av sense kontrollerna? Så länge som PS5 indikerar att kontrollernas batteri har tre streck så vill den inte starta laddningen. Lampan på kontrollen lyser bara till i början när jag kopplar in laddningskableln och slocknar sedan. Problemet är att tre streck inte betyder att kontrollerna är fullladdade. Enligt vad jag har läst mig till så visar PS5 att sense kontrollerna är fullladdde så länge batteriet är laddat till 40% eller mer. 2 streck verkar vara ungefär 20-40% baterikapacitet, vilket betyder att batteriets kapacitet måste ner till under 40% innan man kan ladda kontrollerna över huvudtaget.
Känns ju rätt sjukt om man ska behöva ha kontrollerna påslagna en extra timme bara för att kunna ladda dem.

<Uppladdad bildlänk>

Jag laddar mina kontroller med mobilladdare/steam deck laddaren.
Aldrig några problem då, laddar till fullt oavsett status

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Molotov:

Jag laddar mina kontroller med mobilladdare/steam deck laddaren.
Aldrig några problem då, laddar till fullt oavsett status

Skumt. Kör också med mobilladdaren, men även testat med kabel direkt till PS5:an. Kanske är något fel på mina kontroller då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Skumt. Kör också med mobilladdaren, men även testat med kabel direkt till PS5:an. Kanske är något fel på mina kontroller då.

prova kör slut dom 1 varv eller nått. minns att jag gjorde det första gången

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Är det endast deluxe varianten som säljs som bundle? Kunde inte hitta någon standard bundle, men oavsett så är det ju ett riktigt bra pris och det blir nog ett givet köp The Walking Dead: Saints & Sinners – Chapter 1 & 2 Deluxe Edition

Verkar som bundle versionen försvunnit från PS Store. Hört om liknande problem från användare på reddit, men hoppas att det ska lösa sig snart. Förövrigt verkar folk rätt nöjda och kanske speciellt över första kapitlet.

Saints and Sinners... WOW!

Saints and Sinners ch 1&2 psvr2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Verkar som bundle versionen försvunnit från PS Store. Hört om liknande problem från användare på reddit, men hoppas att det ska lösa sig snart. Förövrigt verkar folk rätt nöjda och kanske speciellt över första kapitlet.

https://i.postimg.cc/Y0Zy0Tpb/Capture.jpg

Saints and Sinners... WOW!

Saints and Sinners ch 1&2 psvr2

Permalänk
Medlem

Jag hade förbeställt Deluxe versionen med båda kapitlen av Saints and Sinners och märkte att det inte blev någon preload. Inväntade klockslaget när det släpptes och inne i PS Store så kunde man inte ladda ner spelet eller ens köpa det. Man kunde bara ”wishlist” spelet trots att det var ute. Jag gick till My Library på PS5 och där kunde jag se båda spelen, chapter 1 och 2, och kunde börja ladda ner de därifrån. Konstig lansering men spelen är ute och blir riktigt hyllade! Har förstått det som att chapter 2 har lite bättre grafik och har fler detaljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Jag hade förbeställt Deluxe versionen med båda kapitlen av Saints and Sinners och märkte att det inte blev någon preload. Inväntade klockslaget när det släpptes och inne i PS Store så kunde man inte ladda ner spelet eller ens köpa det. Man kunde bara ”wishlist” spelet trots att det var ute. Jag gick till My Library på PS5 och där kunde jag se båda spelen, chapter 1 och 2, och kunde börja ladda ner de därifrån. Konstig lansering men spelen är ute och blir riktigt hyllade! Har förstått det som att chapter 2 har lite bättre grafik och har fler detaljer.

Verkar som den där bundle’n är borta tillfälligt från shopen men ska komma tillbaka enligt dev. Jag uppgraderade PS+-varianten för 100:- och fick då PS5-versionen av del 1 gratis. Köper del 2 sen om det är bra, vilket det ju snackas om.

Jävla soppa till lansering oavsett.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 | 16GB G Skill DDR4 @3200Mhz | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLEDB9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Verkar som den där bundle’n är borta tillfälligt från shopen men ska komma tillbaka enligt dev. Jag uppgraderade PS+-varianten för 100:- och fick då PS5-versionen av del 1 gratis. Köper del 2 sen om det är bra, vilket det ju snackas om.

Jävla soppa till lansering oavsett.

Haha, så flummigt. Det är lite som Moss spelen om man vill ha paketerbjudandet med båda spelen. Går man in på Moss 1 sidan så går det ej att välja paketet. Man behöver gå in på sidan för Moss 2 för att kunna välja olika utgåvor och där finns då paketet med Moss 1 och 2 till ett bättre pris. Känns som att vissa skjuter sig själva i foten när det kommer till paketerbjudanden av deras spel då de gör det lite för invecklat.

Permalänk
Medlem

Nu är The Walking Dead: Saints & Sinners – Chapter 1 & 2 Deluxe Edition tillbaka på PS storen
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP2397-PPSA07681_00-TWDDELUXEEDITION

Permalänk
Medlem

Spelbar demo av C-Smash VRS finns nu att ladda ner från PS Store
C-Smash VRS Demo