Webbhallen höjde priset efter retur av skärm
Hade en märklig erfarenhet från Webbhallen och jag ska beskriva kort varför.
Jag beställde en datorskärm som var nersatt för 2690kr (orginalpris 3290kr).
Dagen efter ser jag på PostNord att paketet är stoppat pga bristfälligt emballage. Jag ringde PostNord och de sa att den ska inspekteras och troligen gå tillbaka till Webbhallen. Jag ringde då Webbhallen och de sa samma sak men det lät som att den kommer komma men att det tar lite tid, bara att avvakta.
Ingen kunde säga exakt vad som hade hänt mer än att ”bristfälligt emballage kan vara att kartongen blivit skadad”.
När jag ser att paket-returen kommit fram till dom går jag och skriver till deras chat där jag får veta att jag inte kommer få den skärmen och att det är slut i lager. Jag får endast 2 val, välja en annan för samma/mindre pris (2690kr) eller pengarna tillbaka. Jag sa att det var själva rabatten som gjorde den värd och att jag inte hittar en lika bra skärm för det priset trots att ”det ska väl finnas någon bra” enligt supporten. Hon sa ”Tyvärr” och jag valde då pengarna tillbaka.
Dagen efter har de höjt originalpriset till 4290kr på samma vara med ”<10st påväg” och lagt ut en fyndvara ”med skadat emballage, helt ny och oanvänd övrigt” för 3820kr.
Tycker det hela verkar väldigt konstigt, varför fick jag inte valet presenterat för mig att vänta på ny skärm om det är ”10 påväg”? Jag kan givetvis inte heller bevisa att deras ”fyndvara” är min ursprungliga skärm men ja, det ser väldigt skumt ut. Jag skrev till dom hur detta ser ut i torsdags men inget svar fortfarande.
Var tvungen att skriva av mig. Ja, jag har kontrollerat och det är exakt samma modell.
TLDR: Beställde skärm på rabatt, blev skadad på posten, slut på lager. Dagen efter har de varor på ingång och chockhöjer priset.