Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Bygge åt bror min

Hej folket

Har precis byggt min egen burk, och har förhoppningsvis lyckats ok-ish med den, det är ändå jag som ska använda den.

Dock så har detta föranlett att min bror vill ha hjälp att bygga en burk. Jag har satt samman nedan, och önskar råd om den. Jag har kollat runt lite med IRL-bekanta och vad de har gett feedback att det ser bra ut.

Önskemål är
- Inget bling, mer än det som är på AIO:n
- Ingen OC på något (vilket är lite synd, då jag hade tänkt mig dessa som RAM annars

https://www.inet.se/produkt/5304943/kingston-32gb-2x16gb-ddr5...

Är det något som behövs tänkas på?

Här är länken till bygget

https://www.inet.se/datorbygge/b1372264/robin-2

Permalänk
Medlem

Något i denna stil kanske?

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Inte riktigt med på bygget.

Inget bling skriver du men ändå en kylare och chassi för just bling?

Hade gjort lite som ovan postade, AMD grafikkort istället och en vanlig blockkylare om han inte vill ha bling! Fungerar minst lika bra och till halva priset. Ska han ändå inte se den så är en sluten låda mycket billigare som t ex fractal design.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem

Hej

Tackar så mycket för svaren

Glömde nämna nedan

Pengarna som ska användas är låsta till INET, och summan är nära det som undertecknad har plockat ihop.

*Och han är med på att kylaren har ljus i sig. Chassit, är förberett för RBG, dock har det inte det, eller har jag missat något i beskrivningen av chassit?

Tillägg med *
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybenos:

Inte riktigt med på bygget.

Inget bling skriver du men ändå en kylare och chassi för just bling?

Hade gjort lite som ovan postade, AMD grafikkort istället och en vanlig blockkylare om han inte vill ha bling! Fungerar minst lika bra och till halva priset. Ska han ändå inte se den så är en sluten låda mycket billigare som t ex fractal design.

Varför ett AMD gpu? De är väl betydligt varmare och svårare att kyla ned och drar mer effekt?

Permalänk
Medlem

Puffar den här och funderar på om det inte är värt nu att köra med 7800x3d?