Dålig säljstart för Playstation VR 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag gissar att du som mig inte är typ 16år..
Alltså vi som har råd ekonomisk med dessa dyra saker, har ofta otroligt begränsat med fritid. Den fritid vi har använder vi på det som vi tycker ger oss mest och då blir saker lätt liggandes.
Jag själv har knappt använt min Ps5 eller VR2 setet och det är inte för att jag tycker de är dåliga, utan för att det finns så mycket annat att göra.

Samma här, jag har spelat typ 4 timmar totalt sen release. Inte för att jag inte är nöjd men jobb och annat går före. Jäkligt kul att låta kompisar som är på besök testa, den har använts mest som ett partytrick hittills.

Permalänk
Medlem

Kan ärligt inte gå tillbaka till trådad vr efter att ha kört quest 2. Annars verkar det vara ett bra headset, men det är ju index också....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Ryssfemma:

Ja, hårdvaran är låst. De lite som att låsa handkontroller till sitt ekosystem. Sony vet om dock att en upplåsning främst skulle gynna Microsoft då pc community'n är mer villiga att spendera på sin hobby än konsolgänget. Men hur var de nu med att Sony brydde sig om en hälsosam marknad där alla konkurrerar

Microsoft tjänar inget på att Sony skulle stödja Windows/PC med deras headset. Finns redan massor av konkurrerande tillverkare med stöd och plattformen är öppen. Om någon tjänar pengar på Sonys "bekostnad" så är det mest troligen Valve i och med hur dominant Steam är.

Sedan finns ju alla spel med VR-lägen som Sony köpt exklusivitet till som inte släpps på någon annan plattform. Resident Evil 7 och Village för att nämna två.

Skrivet av BostonGurkan:

+1. VR-modden till Alien Isolation hamnar på en stabil andraplats efter Half Life Alyx när det kommer till VR-upplevelser för min del. Tredjeplats är nog modden till Half Life 2. VR-communityt är det som håller virtuell verklighet vid liv 2022-2023.

Detta! Har fegat ur många gånger med VR-modden till Alien Isolation. Älskar att den finns men har inte riktigt nerverna för detta.
DOOM 3 VR-modden är fin med. HL2-modden hoppas jag hinna testa innan sommaren, ser fantastisk ut.

Skrivet av Söderbäck:

Man kanske inte ska ta det för givet för alla tillbehör. Men för konsolerna så har det väl varit så under längre tid att de säljs utan vinst. Vad sony och MS drar in slantar på kring konsolerna är själva spelsäljen.
Sure - det här VRheadsetet är dyrt. Men det görs också i mer begränsad upplaga. Och den prisklassen har vi sett på ett gäng headsets även för PC. Det verkar ju vara en rätt hög nivå på hårdvaran.

Om det nu är så att Sony inte gör vinst på att sälja själva VRheadsetet - så behöver ju vinsterna komma in från spelsäljet.
Och ja... på PC gör de inga pengar.
Det skulle innebära att Sony inte ser någon uppsida på att få det här att funka till annat än PS5 - även om det säljer fler headsets.

Säljer inte Sony redan spel på PC redan? Man får ju anta att även dessa ger någon form av vinst, inte ens Valve tar 100% av intäkterna. Vill Sony ha 100% av intäkterna på sina egna spel kan de alltid starta sin egna spelbutik på PC, de behöver inte betala någon licens eller intäkt varken till Microsoft eller Torvalds då PC och även Windows är öppna plattformar.

Pengarna ligger på bordet men Sony når inte upp hela vägen för att ta dessa. Dock verkar ambitionen långsiktigt vara att bli relevant även på PC om man ser till spelsläppen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Dock verkar ambitionen långsiktigt vara att bli relevant även på PC om man ser till spelsläppen.

Ja, avsikten med PC-spelsläppen är att bredda sig.

Jag tror personligen att PSVR2 är en delmängd av denna breddning. Dvs att planen sen längre har varit att släppa PSVR2 för PC också. Gissar att det sker inom ett år ca.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Jag hade nog inte lyssnat på Bloomberg direkt. De kom med två artiklar, av samma författare som denna, innan release med falska påståenden om produktionen. Så falska att Sony gick ut med officiella meddelanden för att tillbakavisa Bloombergs falska påståenden. Enda hinten vi har just nu på försäljningssiffror är Sonys egna kommentar om att de tror att PSVR2 kan slå ettans modell.

Känns som att Sony kör på att långsam ökning istället för att försöka få ut väldigt stora nummer till releasen.
Kan vara för att det är svårt att marknadsföra VR, så man kanske måste låta det växa viralt istället.
Spel som inte ser så kul ut till traditionellt spelande kan vara riktigt kul i VR tillexempel, vilket man kan ha svårt att förstå från en trailer.

Att vissa verkar negativa till spel som fungerar för traditionellt spelande samt VR visar på att det sker en viss missförståelse.
Tar man tillexempel RE8 VR så blir det en helt annan upplevelse jämfört med platt versionen. Man är inne i världen och allt blir mer levande. Spelvärlden i VR har tillexempel realistiska proportioner jämfört med skärm i olika storlekar. Det behöver inte vara mer interaktivt i ett actionspel och jag tror inte att Capcom har behövt lägga enorma resurser på att få det att fungera bra. GT7 behöver jag väl knappt nämna.

Jag vågar nog säga att allt blir bättre i VR, oberoende av ifall det är fullt implementerat eller inte.

Bland annat RE8,GT7 och snart RE4 är ju ett bra steg på vägen, men ifall de fått ut rätt mycket headset till slutet av sommaren och utannonserar Alyx eller något annat lite större spel då så kan det bli en rätt stor boom där de som är lite nyfikna har chansen att prova hos någon kompis eller liknande, det blir alltså rätt mycket lättare att få hands-on när det funnits ute ett tag.

Jag tror att chansen för prissänkning kommande tiden är nära noll och vore dumt, det är orealistiskt att vilja ha PSVR2 med kvalitén som det har idag till ett lägre pris. Ifall Sony hade kapat features så att det ligger på den nivån som vissa beskriver så hade den förmodligen inte varit mycket bättre än Quest 2, vilket hade gjort den till en betydligt mindre intressant produkt.
Ifall priset är för högt nu så kan man vänta, men early adopters som inte vill sitta på föråldrad hårdvara och har koll på vad som finns därute är villiga att betala. Det var väl lite samma gnäll när PS5 släpptes, var en del som trodde att det skulle bli svårt att sälja konsolen till 6000Kr, men nu säljer den som smör för över 7000Kr.

FZ innan lanseringen av PS5/Series X

Permalänk
VR-fantast

Det väcks en del frågor:

1. 270k sålda sen i februari på 32 miljoner sålda PS5 ger en användarbas på runt 0.8%. SteamVR ligger väl på runt 2% och har funnits i 7 år. Är det ens en jättedålig siffra?

2. Är IDC pålitliga eller är det killgissningar? Sony själva har väl inte gått ut med statistik men däremot dementerat tidigare uttalanden om försäljningen.

3. Sticker VR ut särskilt, eller är det att all ”lyxkonsumtion” går ner? @Enviro kanske har koll på den.

Permalänk
Medlem

Som "VR-entusiast" tycker jag verkligen att det är jättetråkigt att det saknas helt och hållet mediaövervakning och momentum när det kommer till VR. (ofta är det mindre youtubers som övervakar spelen som släpps på VR marknaden) Sedan att Meta/Facebook praktiskt taget dödat all potentiellt momentum, p.g.a. deras taffliga "metaverse" samt deras på tok för tidiga satsningen på trådlöst standalone VR (som gör spelen skitfula med fysik som ofta är undermålig vilket bidrar till gimmick-artade VR-upplevelser). det tar bort styrkan bakom vad som gör kvalitativ VR riktigt bra. Quest2 må attrahera en casual Wii-marknad, goda konsumenter som kör det ett tag som en gimmick men överger sedan produkten. men det har också dödat momentumet för VR. För Sony's del är deras nuvarande hårdvara på tok för dyr för att få ordentlig genomslagskraft. Jag skulle till och med gå så långt att säga att XBOX Series S och Switch-familjen är egentligen de enda konsolerna idag med vettigt "konsolpris". Allt annat är lyxprodukter.

För min del behöver inte VR ha en uppsjö av spel. Däremot behöver formatet ha "killer apps". Spel som ofta har högt återspelningsvärde. För mig har detta varit HL: Alyx (spelet är 15h, men jag har spenderat minst 150h med tanke på den uppsjö av fantastiska mods som finns) Skyrim VR (+ alla mods), Assetto Corsa, Subnautica (nu när det fått bra VR-stöd via sumbersedVR-modden), Beat Saber etc. Ja, som ni märker är det framförallt mod-marknaden som håller liv i VR och tyvärr beror det på att det fortfarande är en ganska nischad marknad. Och vi som är entusiaster landar i att vi spenderar kopiösa mängder timmar i våra favoritspel och på så sätt saknar köpkraft för nya spel. Speciellt eftersom det är väldigt svårt att få reda på alla bra titlar som släpps på VR marknaden. Et exempel är Westworld Awakening, fantastiskt äventyrsspel, visserligen lite kort, men ändå, AAA-budget med HBO i spetsen... släpptes helt utan större uppmärksamhet för 4år sedan. Har totalt 328 Steam Reviews... det säger en del om hur dåligt det mediala fokuset på VR är. Saker säljs ju inte ifall det inte finns fokus och entusiasm kring tekniken.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det väcks en del frågor:

1. 270k sålda sen i februari på 32 miljoner sålda PS5 ger en användarbas på runt 0.8%. SteamVR ligger väl på runt 2% och har funnits i 7 år. Är det ens en jättedålig siffra?

Det är ett jättebra resultat faktiskt. Skulle säga att det är över förväntan med tanke på priset, inflationen, folks försämrade ekonomi i allmänhet och det faktum att spelutbudet på PSVR2 (än så länge) är begränsat. Det ger oss hopp och indikation på att VR faktiskt fortfarande växer.

Skall kommas ihåg att artiklarna handlar om en fantasisumma om sålda enheter som utlovats från början för att hålla investorerna nöjda och såklart också locka in nya. Sånt sker i princip inom all elektronik och inom alla branscher.

För en som har insikt inom branschen och jobbar nära med Tobii (som gör eye tracking modulen till PSVR2, våra egna Pimax headsets och flera andra) så var det en order om ca 2 miljoner PSVR2 enheter som skulle initialt tillverkas. Ingen hade "räknat" med att sälja av dessa de första månaderna.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anders190:

Säljer inte Sony redan spel på PC redan? Man får ju anta att även dessa ger någon form av vinst, inte ens Valve tar 100% av intäkterna.

Vill Sony ha 100% av intäkterna på sina egna spel kan de alltid starta sin egna spelbutik på PC, de behöver inte betala någon licens eller intäkt varken till Microsoft eller Torvalds då PC och även Windows är öppna plattformar.

Pengarna ligger på bordet men Sony når inte upp hela vägen för att ta dessa. Dock verkar ambitionen långsiktigt vara att bli relevant även på PC om man ser till spelsläppen.

Jo. De önskar sälja mer spel. För spelförsäljningen kan de ju göra marginaler på. Så att sälja mer spel kan det säkert finnas intresse av. Det innebär emellertid inte att de tjänar några pengar på att sälja hårdvara.

Är vinstmarginalen 0% på att sälja hårdvara så hjälper det inte att de tjänar pengar på spelförsäljning. Den hårdvara de säljer tjänar de inte mer pengar på. Och de har i nuläget ingen plattform för att sälja VRspel på PC.
Så OM det är så att deras VRheadset inte ger extra klirr i kassan så finns det inte mycket uppsida att sälja hårdvaran som det ser ut i nuläget.

Visst kan det bli så i framtiden att Sony satsar på en VRplattform på PC. Who knows. I nuläget har de inte plattformen för det här. Det är inte så säkert att spelarna är intresserade av en separat säljplattform till heller. Det verkar vara ganska tuff konkurrens där ute - med många spelplattformar redan. Men ja - inget är uteslutet. Vi får väl se.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweViver:

Jag tycker seriöst synd om de som aldrig fått uppleva riktig, högupplöst PCVR. Det är inte billigt tyvärr, men helt överlägset vanlig gaming på skärm.

Kan tillägga att jag jobbar i VR branschen, ställer ofta ut på mässor runtom i världen. Det är en helt fantastisk känsla att se hur folk, som aldrig tidigare testat VR, blir helt i extas när de får prova riktig VR. Det kommer som en chock för de varje gång. Med riktig VR menar jag inte Oculus Quest eller Pico. Vi snackar PC spel och simulatorer i VR med högsta detaljrikedom, upplösning på native 4K per öga och uppåt och bred vidvinkel. När de lämnar montern på mässan så är de sålda.

Sen finns det de som aldrig provat VR eller bara provat nån gammal HTC Vive för 5-6 år sen, skapat sig en egen negativ uppfattning (kanske även byggd på andras åsikter) och helt enkelt vägrar ge det en ny chans. De människor är det mest synd om kanske. De inser inte vad de missar.

Du förstår inte. VR är inte ens kul i teorin. Man sitter (mer eller mindre) fast och tittar runt. INGEN BRYR SIG. Trams.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343390:

Du förstår inte. VR är inte ens kul i teorin. Man sitter (mer eller mindre) fast och tittar runt. INGEN BRYR SIG. Trams.

Nej man sitter inte still och tittar runt.
Sluta trolla och forsätt peka klicka på mobilen

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343390:

VR är inte kul eller intressant. Man sitter bara där och tittar runt för att sedan sluta titta runt.

Du har aldrig använt VR va?
Efter någon timme i diverse rhythm-spel är man riktigt varm i kläderna, gå runt fysiskt i ditt spelområde i FPS-spel eller andra spel, knäböja för att ta skydd bakom sandsäckar, gå fram och titta runt hörn i skräckspel, för att sen hoppa baklänges när ett monster rusar mot dig.

VR aktiverar dig mycket mer fysiskt än att sitta framför datorskärmen i din stol.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem

Frågan är ju vad som är viktigast - Att sälja PS-låsta headsets för att öka antalet folk som använder VR ELLER att släppa det öppet för PC också för att på så sätt sälja fler headsets, vilket kan användas för att sänka priset i framtiden?

Känns inte särskilt svårt. Oerhört korkat att skjuta sig i foten genom att låsa det till PS (Vilket är förståeligt, men korkat)

Edit*
Personligen ser jag att man missar en stor del av fördelen med att vara snabbt ute...släpp det öppet och fritt för att bygga grunden, så kan man låsa in spelarna i framtiden när de väl kommit in i ekosystemet

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Som redan nämnts så skrivs det inte så mycket VR-nyheter rent allmänt, och hade de släppt det till PC så hade rent krasst 90% av nyheterna om PSVR2 handlat om klickvänliga roliga/fjantiga buggar i nåt spel eller andra problem.

Mycket möjligt att en fiasko-stämpel hade kostat mer på lång sikt än bättre försäljning kortsiktigt. De kanske hellre vill signalera kvalitet och PS5/konsolexklusivt då.

Permalänk
Medlem

Kommer att plocka upp ett men tycker det finns för få titlar än + att det är lite för dyrt, speciellt i dessa tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343390:

Mao, ett VR headset dödade din hund Fido. Vi förstår och beklagar sorgen.

Sitter du fast i GT7 gör du nog lite fel för övrigt...

Permalänk
Medlem

Det blev ju precis som många av oss sa, priset var för högt. Men man fick mycket mothugg på att "det är si det kostar, det är så bra, etc etc". Helt oväntat har nu alltså "analytikerna" landat i att det säljer dåligt för att det är för dyrt. Go figure.

Dumpa det nedåt 3500-4000:- så har dom en kund till

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Jag tycker seriöst synd om de som aldrig fått uppleva riktig, högupplöst PCVR. Det är inte billigt tyvärr, men helt överlägset vanlig gaming på skärm.

Kan tillägga att jag jobbar i VR branschen, ställer ofta ut på mässor runtom i världen. Det är en helt fantastisk känsla att se hur folk, som aldrig tidigare testat VR, blir helt i extas när de får prova riktig VR. Det kommer som en chock för de varje gång. Med riktig VR menar jag inte Oculus Quest eller Pico. Vi snackar PC spel och simulatorer i VR med högsta detaljrikedom, upplösning på native 4K per öga och uppåt och bred vidvinkel. När de lämnar montern på mässan så är de sålda.

Sen finns det de som aldrig provat VR eller bara provat nån gammal HTC Vive för 5-6 år sen, skapat sig en egen negativ uppfattning (kanske även byggd på andras åsikter) och helt enkelt vägrar ge det en ny chans. De människor är det mest synd om kanske. De inser inte vad de missar.

jag har pimax 5k plus och 8k x och Playstation VR 2 ,och kan säga att gran turismo 7 vr är bättre och snyggare än någon pc vr bil simulalator, jag har kört de alla ,Playstation VR 2 har minst lika bra bild om inte bättre än pimax 8kx ,kör med 13900k och rtx 490,och kör 120 hz nativt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det blev ju precis som många av oss sa, priset var för högt. Men man fick mycket mothugg på att "det är si det kostar, det är så bra, etc etc". Helt oväntat har nu alltså "analytikerna" landat i att det säljer dåligt för att det är för dyrt. Go figure.

Dumpa det nedåt 3500-4000:- så har dom en kund till

Du drar den slutsatsen efter en månad.
Även om Siffrorna stämmer så är det inte dåliga siffror.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Frågan är ju vad som är viktigast - Att sälja PS-låsta headsets för att öka antalet folk som använder VR ELLER att släppa det öppet för PC också för att på så sätt sälja fler headsets, vilket kan användas för att sänka priset i framtiden?

Känns inte särskilt svårt. Oerhört korkat att skjuta sig i foten genom att låsa det till PS (Vilket är förståeligt, men korkat)

Edit*
Personligen ser jag att man missar en stor del av fördelen med att vara snabbt ute...släpp det öppet och fritt för att bygga grunden, så kan man låsa in spelarna i framtiden när de väl kommit in i ekosystemet

Du tror inte att Sony, ett av världens största elektronikbolag, har tänkt tanken, räknat på det och kommit fram till att det är bättre att "låsa" det till sin egna konsol? Det tror jag i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Edit*

Jag är övertygad om att Sony skulle tjäna mer pengar på detta. Funderar på om man inte kunde ta extra betalt för att få PC kompabilitet via någon PC-modul som man kanske skulle kunna ta typ 2-3000kr för. Jag hade själv kunnat tänka betala något sådant för att slippa köpa en PS5 och istället använda det för PCVR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Du tror inte att Sony, ett av världens största elektronikbolag, har tänkt tanken, räknat på det och kommit fram till att det är bättre att "låsa" det till sin egna konsol? Det tror jag i alla fall.

Självklart (Fast det finns ju oerhört många exempel på när stora företag tar korkade beslut. Move och Vita är ju bra exempel)

Det klart det är bättre att låsa det, för Sony.
Frågan som jag försöker få fram är vad som hade varit bäst för VR, i det långa loppet

Skrivet av dblade:

Jag är övertygad om att Sony skulle tjäna mer pengar på detta. Funderar på om man inte kunde ta extra betalt för att få PC kompabilitet via någon PC-modul som man kanske skulle kunna ta typ 2-3000kr för. Jag hade själv kunnat tänka betala något sådant för att slippa köpa en PS5 och istället använda det för PCVR.

Ja, just nu men jag tänker att man hade kunnat få mer folk nästa generation genom att sprida VR så gott det går...just nu är det tyvärr väldigt nishat pga priset

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Vita supporten är väl något som påverkar mig och säkert fler (köpte inte Vita men såg att sony backade och inte släppte AAA spel efter releasen typ), så änsålänge inte sett något som pekar på att sony skulle supporta PSVR2 mer än att ge indiedevs möjligheten att utveckla för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Det klart det är bättre att låsa det, för Sony.

Så det är både korkat och bättre. Ok...

Citat:

Ja, just nu men jag tänker att man hade kunnat få mer folk nästa generation genom att sprida VR så gott det går...just nu är det tyvärr väldigt nishat pga priset

Tror du har rätt här dock. VR är så nischat att det smartaste, och bästa, för Sony är att bredda "Sony VR" så mkt som möjligt. Och om VR på PC växer tack vare att PSVR2 släpps på PC så kan de säkerligen även se fram mot tillväxt för PSVR2 på PS5.

Så som sagt, skulle inte utesluta PSVR2 till PC. Inom ett år eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jake61:

jag har pimax 5k plus och 8k x och Playstation VR 2 ,och kan säga att gran turismo 7 vr är bättre och snyggare än någon pc vr bil simulalator, jag har kört de alla ,Playstation VR 2 har minst lika bra bild om inte bättre än pimax 8kx ,kör med 13900k och rtx 490,och kör 120 hz nativt

Kul å höra Tvivlar inte ett dugg faktiskt. PSVR2 är grymt bra och inte alls dyrt, relativt sett. Pimax 8KX är ju ändå ett 3 år gammalt headset som Pimax slutat producera. 5K+ över 5 år gammalt. Lite därför Pimax Crystal utvecklats och börjar levereras inom kort, som är på en helt annan nivå när det gäller upplösning, sweetspot och bildkvalitet.

Tillägg..
Visa signatur

SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343390:

Du har uppenbarligen aldrig testat VR. Men det är ok för mig. Freedom of choices.

Visa signatur

Permalänk

Nog för att jag skulle ha råd men det är inte värt priset för mig oavsett hur bra den verkar. Hade det kostat under 5000 så hade jag övervägt det, och för 3500 hade jag köpt ett direkt utan att tveka.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av boibo:

Vet inte hur det är med playstation VR mot andra.. men hur är det med 3de part? Obefintligt?
Varför köpa nått som är så låst istället för nått som funkar till dator eller med 3depart?

Sen vadå, 13000-14000kr för ps5 och VR? Vem fan har råd med det när allt annat blivit 20% minst dyrare senaste året.

Well, grafikkort for 25k gör PS5 + VR ett kap tycker jag ändå.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Well, grafikkort for 25k gör PS5 + VR ett kap tycker jag ändå.

Enl logiken; alla grafikkort kostar 25K?

Permalänk
Skrivet av ipac:

Enl logiken; alla grafikkort kostar 25K?

Hej.

Nej, såklart inte, and men vilket grafikkort får alla spel att flyta på som GPUn i PS5 i dess inställningar i 4k. Vad kostar ett sådant grafikkort?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.