Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Prova 100W IPA. Den är riktigt god och ren. Utan pälshår och Gremlins.

Tex 100W IPA, Lagunitas IPA och Sierra Nevada Pale ale mfl som nämnts är alla helt OK (kanske inte så spännande?)
Har du testat Amundsen Apocalyptic Thunder?
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/amundsen-3268415/
Kanske lite åt Sierra Nevada hållet ("isch") men ganska mycket mer av det mesta! Inte helt i min smak i alla lägen - kan upplevas lite jästig och lite spretig - men kanske är i din smak om du inte tycker den är för mycket

För ett par år sen hade jag rekommenderat att testa Lagunitas Maximus om du gillar Lagunitas IPA:n ...
men de gjorde om receptet för nått år sen på Maximus, och därefter blev den aningens för stark på 9% så är inte lika god längre som den var IMHO

Skrivet av lasseedsvik:

Haha gött då vet vi att vi kan byta öl om det inträffar

Hehe klockrent, tack för erbjudandet

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Tex 100W IPA, Lagunitas IPA och Sierra Nevada Pale ale mfl som nämnts är alla helt OK (kanske inte så spännande?)
Har du testat Amundsen Apocalyptic Thunder?
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/amundsen-3268415/
Kanske lite åt Sierra Nevada hållet ("isch") men ganska mycket mer av det mesta! Inte helt i min smak i alla lägen - kan upplevas lite jästig och lite spretig - men kanske är i din smak om du inte tycker den är för mycket

För ett par år sen hade jag rekommenderat att testa Lagunitas Maximus om du gillar Lagunitas IPA:n ...
men de gjorde om receptet för nått år sen på Maximus, och därefter blev den aningens för stark på 9% så är inte lika god längre som den var IMHO

Hehe klockrent, tack för erbjudandet

Tack för tipset. Ska köpa en nästa gång 😀👍🥃

Permalänk

Fredag och dags för nya bekantskaper för mig.

Börjar med att prova en ganska lokal IPA från Gysinge (Gästrikland). Finns dock tyvärr bara i 2 butiker (Sandviken och Valbo). www.gysingebryggeri.se

Gysinge bryggarsällskap på 20 medlemmar har verkligen lyckas skapa en riktigt god IPA. Köp om ni har vägarna förbi där de finns.

Permalänk

En nyhet från Eriksberg.

Eriksberg Pale Ale 5.6%

18:90:- för 0.5L är ju i princip gratis. Smakar väldigt rent och så, men extremt pale. Smakerna är borta efter 1 sekund i princip. Man får googla bakåt i tiden för att hitta dem. Ingen öl man köper 12 av men ett säkert kort. Säkert en öl man kan dricka 10 av utan att bli bakis. Prova den gärna!

Permalänk

Chimay Dorée Goud 4.8%

FML..... Älskar blåa Chimay men detta är fan skandal. Inte känt mig så besviken på en öl på 20 år. Smakar som en Falcon 3.5% vars datum har gått ut för 2 år sen. Smakar fan som vatten med lite jäst i.... 29:- åt helvete

Permalänk

Train Station Brewery IPA 6%

Provade denna förra veckan. Inte riktigt min typ av IPA iom att den smakade lite "rostigt" / "bränt". Gillar man det så är den säkert riktigt bra. Kanske så ånglok smakar om man slickar på dem? vad vet jag?

Permalänk

Oppigårds är alltid stabilt

Osäker om jag provat alla Oppigårds, men jag tror nog alla är bra?

Vad har ni för erfarenheter av Oppigårds?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Chimay Dorée Goud 4.8%

<Uppladdad bildlänk>

FML..... Älskar blåa Chimay men detta är fan skandal. Inte känt mig så besviken på en öl på 20 år. Smakar som en Falcon 3.5% vars datum har gått ut för 2 år sen. Smakar fan som vatten med lite jäst i.... 29:- åt helvete

Har bara testat den blåa och tycker den är en helt fantastiskt god öl. Låter som man kanske bör undvika denna, det lät inte gott.

Permalänk

Älgöl. Endast. Alltid.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av lasseedsvik:

<Uppladdad bildlänk>

Oppigårds är alltid stabilt

Osäker om jag provat alla Oppigårds, men jag tror nog alla är bra?

Vad har ni för erfarenheter av Oppigårds?

Deras Thurbo Triple IPA är riktigt fin, den bör du testa omedelbums.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk

Galgbacken IPA - Barlingbo 5.8%

En god IPA. 16:90kr är typ gratis för en IPA... smakar rent. Väldigt kort eftersmak. Men för priset väldigt bra. Kanske inte något man köper fler gånger. Men billig, och kanske nåt för de som vill prova IPA för första gången utan att kräkas

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Galgbacken IPA - Barlingbo 5.8%

<Uppladdad bildlänk>

En god IPA. 16:90kr är typ gratis för en IPA... smakar rent. Väldigt kort eftersmak. Men för priset väldigt bra. Kanske inte något man köper fler gånger. Men billig, och kanske nåt för de som vill prova IPA för första gången utan att kräkas

Köpte mycket Barlingbo det året jag bodde på Gotland, inte missnöjd med någon av dem

Permalänk
Skrivet av medbor:

Köpte mycket Barlingbo det året jag bodde på Gotland, inte missnöjd med någon av dem

Japp, håller utkik efter fler alternativ här Denna var fan inte dålig... "it grows on you" som de säger over there

Permalänk

Oppigards Kyna 6.8%

Fy fan va gott...... kan vara den bästa IPAn jag smakat på länge.....

Nästa gång jag handlar är det risk för att jag köper ett flak....

I'm speechless...... Jävlar va bra.... KÖP!

Kan någon kontakta Oppigårds.....

För detta är så jävla bra.... kan bli kravaller o skit om det inte finns lager

Permalänk

Beerbliotek x Whitelabs Saison 6.5%

Jättebra ale!

Fick flashbacks när jag hade ett rep (en vinter) knytet till min brorsas Pusch Dakota och han tolka mig genom skogsvägar på en snowracer och sladda som fan. Och min andra kusin med sin Zundapp brevid

Hur kan man få denna känsla när man dricker en ale.....

Vette fan.... men det var lite bränd koppling som luktade, och Saison har det

Men det är inte dåligt på nåt sätt..... riktigt bra

Sjukt bra öl Köp 8 minst

För er som undrar om lukten av bränd koppling lägg ner

Permalänk

Oppigårds - Nibble India Pale Ale

Oppigårds..... its good shit... apelsin, ren smak, smakar väldigt mycket Ni måste prova denna.... så mycket bättre än de andra IPA som smakar apelsin...... denna är mer distinkt

EDIT:
Smakar som det är mognare apelsiner, sötare, och på något sätt hamnar de i Oppigårds öl KÖP FÖR HELVETE! Vet inte om Oppigårds har stulit de sötaste apelsinerna men så är känslan

EDIT 2:
Haha..... they nibble and nibble on the orange (?)

Permalänk

Jämtlands India Pale Ale 5.5%

Mörk och ren smak... ni ska definitivt smaka denna...

Verkligen god IPA!

EDIT:
Lite tvättad heltäckningsmatta men helt ok

Permalänk

S:t Eriks IPA 5.3%

17:90kr styck.... Nästan poesi.... smakar jätterent.... skulle inte kalla detta en ale, men det är rent och smakar bra

Permalänk

The white wine from Spain with a picture of Mona Lisa on the box 🤭

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant porter. "Tysk porter" enligt etiketten. Lite schwartzbier, mycker porter, mycket gott.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Lite OT men en artikel om vad för viner bolaget säljer , allt är inte vad det utger sej för att vara , länken går till del tre , finns länkar till dom första delarna högst upp i artilkeln så läs dom först

https://www.eftersmak.se/2019/11/vem-ar-enzo-bartoli-del-3.ht...

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Dags för ungerskt lättdrucket vitt vin igen. Egészségedre!

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk

Bernard Amber Lager 5%

Vet inte riktigt hur jag ska beskriva denna. Väldigt mörk för en amber ale tycker jag. Min IPhone måste ha ljusnat upp bilden lite grann för den ser mörkare ut i verkligheten.

Tjeckisk öl är aldrig äckligt och för 18:50 för en tjeckisk amber ale så är det prisvärt.

Smakar inte speciellt mycket och nästan noll eftersmak. Inte dålig men kanske inte typen för någon som förväntar sig stora smaker och inte behöver googla sig själv för att hitta eftersmaken. Typ betyg 3/5 ungefär.

Denna öl hade behövt +1-2% alkohol mer. Väldigt mellanöl-aktig.

Permalänk

Freshchester Pale Ale 5.5%

Var 1 kvar i hyllan så jag tänkte direkt att jag lära köpa den då den eventuellt är populär och bra

24:90:- är väl prisvärt. Den smakar rent och fint, inga konstigheter. Vette fan om det är exploderande grapefruit på etiketten. Men det smakar fan inte det. En helt vanlig pale ale som smakar som "alla andra". Betyg 3/5

Permalänk

Nääs Mörk Lager Påsköl 5.3%

Köper Nääs Eko Ale hela tiden i och med att jag tycker att den smakar så jäkla rent och fint.

Och denna påsk-version är ruskigt bra. 19:90:- är som hittat..... Mörk, ren smak det är så jävla gott. 5/5 i betyg! Köp medans den finns!

Ser på bolaget att det finns massa Nääs-varianter..... måste försöka få tag i de andra varianterna!

Men köp denna! Gott som fan för priset!

Permalänk

Norn Pale ale 5.6%

Alltså Oppigårds levererar igen... När man läser på bolagets hemsida så är det "inslag av"-nåt, men åter igen, fan va gott...

Passionsfrukt smakar mer än om man har någon importerad frukt i sin hand. Det är så jävla gott. Ananas osv definitivt.

Men med Oppigårds smakar det som det är färsk frukt i ölen. Det smakar så mycket mer och är underbart gott.

5/5 i betyg. Köp 48 om ni kan.

Jag förstår designen av burken "Buy me you *censored*. I'm different"

Kyna som jag sa tidigare, och denna är nog mina top 2 ever när det gäller IPA.

Permalänk

Tsingtao 4.7%

Inte varje år man köper en öl från Kina så jag tänkte prova

Väldigt ljus öl som väntat. Sofiero-vibbar. Troligen inget man köper fler gånger

Permalänk
Medlem

Fick precis hem vårlådan

Permalänk
Skrivet av Rågren:

Fick precis hem vårlådan
<Uppladdad bildlänk>

Jösses. Var har du köpt dessa? Har inte provat någon av dem

Permalänk
Medlem

Blir från denna ikväll!

Visa signatur