Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Jösses. Var har du köpt dessa? Har inte provat någon av dem

Belgoklubbens vårlåda

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Jösses. Var har du köpt dessa? Har inte provat någon av dem

Är med i Belgoklubben så en gång i kvartalet kommer det en låda med belgare. Ofta sådant som är svårt att hitta här i Sverige. Men priset har dragit iväg lite tycker jag så har skippat några lådor nu.
https://www.belgoklubben.be/vara-lador

Permalänk

Spännande. Återkom gärna om hur de smakar

Permalänk
Medlem

Trevlig helg

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Den e nice!
Lite speciell mörk, dov beska som nog inte är för alla, men jag vill ha en lite då och då
(står en i kylen...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den e nice!
Lite speciell mörk, dov beska som nog inte är för alla, men jag vill ha en lite då och då
(står en i kylen...)

Ja den var väldigt god!
Får bli att köpa några till känner jag.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ikväll fick det bli ett glas (eller två) La Hechicera, en mycket trevlig semi-budget rom som jag alltid har en flaska av i skåpet

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

<Uppladdad bildlänk>

Ikväll fick det bli ett glas (eller två) La Hechicera, en mycket trevlig semi-budget rom som jag alltid har en flaska av i skåpet

Semi-budget för 700 spänn på systemet - allt är relativt
Men skulle gärna testa den!
(själv köper jag rätt ofta Zacapa även om den för mig är i kategorin "egentligen lite väl dyr" - för 600 kr )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Fan va nice.
Den är standard här hemma. Vore fint med långburk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Semi-budget för 700 spänn på systemet - allt är relativt
Men skulle gärna testa den!
(själv köper jag rätt ofta Zacapa även om den för mig är i kategorin "egentligen lite väl dyr" - för 600 kr )

Åh fan, finns den ens på bolaget idag? Jag har alltid köpt från utlandet, brukar gå runt 40-50€ (https://www.zeewijck.nl/en/la-hechicera.html). Visst det blir ju dyrare med dagens kurs osv men inte 700kr. Denna är mycket torrare och utan tillsatt socker jämfört med en Zacapa (som är för sötsliskig för mig). Tycker tyvärr att den mesta rommen som bolaget har i ordinarie sortiment är för söt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Åh fan, finns den ens på bolaget idag?

Mja, bara som beställningsvara, så kanske inte ett helt rättvist pris på den... (och kanske svår att få hem i praktiken)

Skrivet av Starric:

Denna är mycket torrare och utan tillsatt socker jämfört med en Zacapa (som är för sötsliskig för mig). Tycker tyvärr att den mesta rommen som bolaget har i ordinarie sortiment är för söt

Ok, intressant!
Zacapa är tveklöst rejält söt, men ändå inte riktigt lika mycket socker och arrak osv som ganska många andra rom man testat... Gör mig klart nyfiken på Hechizera

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

New Sweden IPA 3.5%

Perfekt 3.5%are IPA för Söndagar. Fräsch och fin ananas, passionsfrukt osv

Permalänk
Medlem

Är mest för tysk Helles och Hefeweizen men denna får godkänt av oss båda.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Amundsen Apocalyptic Thunder Juice NEIPA 6.5%

Var någon som tipsade mig om denna. Tack för det!

Jättegod och smakar inte riktigt som "alla andra". Helt klart en 5a!

Tack igen för tipset och glad påsk!

Permalänk

Stjernsund Brygghus Emerentia APA 5.2%

Riktigt god. Lite mer kolsyra än vad det brukar vara, som ni kan se på bilden. Väldigt rena smaker och helt klart värt priset. 5a i betyg. Antingen är "alla" bra som fan eller så är jag extra törstig idag Hur som helst rekommenderas denna varmt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

<Uppladdad bildlänk>

Amundsen Apocalyptic Thunder Juice NEIPA 6.5%

Var någon som tipsade mig om denna. Tack för det!

Jättegod och smakar inte riktigt som "alla andra". Helt klart en 5a!

Tack igen för tipset och glad påsk!

Ja, den där är riktigt fin!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Öl: Innis&Gunn jäst i en Irish Whiskey cask. Mums.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Ett glas rose på balkongen (inglasad) i bara shorts... Solen tittar fram emellanåt och fåglarna kvittrar
Vinet heter La pluma rose
Skål
Glad påsk 🐣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Öl: Innis&Gunn jäst i en Irish Whiskey cask. Mums.

Drack samma öl ikväll jag också. Tror inte att jag har testat den innan. Riktigt trevlig.

Permalänk
Medlem

Fem komma tvåan.

Igår blev det en Zlatopramen Half 'n half.

Glad påsk, gott folk!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Fem komma tvåan.

Igår blev det en Zlatopramen Half 'n half.

Glad påsk, gott folk!

Fem komma tvåan öl är min goto-öl Billig och smakar inte grävling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Drack samma öl ikväll jag också. Tror inte att jag har testat den innan. Riktigt trevlig.

Innis&Gunn är min favoritöl, men denna är ny för mig, har inte sett den på mitt systembolag innan i alla fall. Originalet är ju också lagrat i Whiskey-fat, men denna hade en intressant smak. Inte lika kraftig och "söt" som deras Rum Cask.
Apropå öl så är jag kraftigt avundsjuk på Göteborare som har ett helt jäla systembolag med bara öl i Nordstan. Var där förra året och visste inte vad jag skulle ta mig till med alla olika öl-sorter de hade, blev alldeles yr
Det är tydligen ett test för att se om det är lönsamt innan de öppnar fler ställen, så alla Göteborgare här på Sweclockers har moralisk skyldighet att köpa öl där minst varje vecka så vi här i öst inte ska ses som mindre värda människor!!

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Aaah, hipstervarning! Mina ögon!

Permalänk
Medlem

Havana Club, ljus + Monster Nitro. Rom och lime borde ju gå ihop? Men nej, inte helt förvånansvärt blev det en katastrof.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Åh fan, finns den ens på bolaget idag? Jag har alltid köpt från utlandet, brukar gå runt 40-50€ (https://www.zeewijck.nl/en/la-hechicera.html). Visst det blir ju dyrare med dagens kurs osv men inte 700kr. Denna är mycket torrare och utan tillsatt socker jämfört med en Zacapa (som är för sötsliskig för mig). Tycker tyvärr att den mesta rommen som bolaget har i ordinarie sortiment är för söt

Hej! Nyfiken... Inga konstigheter att handla därifrån? Bara frakten som tillkommer eller?

Permalänk
Medlem

Dricker en grapefruit APA från Helsingborg. Är en colab med mina föräldrar och deras garagebryggeri. Den hade release i måndags

Permalänk
Skrivet av PajN:

Dricker en grapefruit APA från Helsingborg. Är en colab med mina föräldrar och deras garagebryggeri. Den hade release i måndags

<Uppladdad bildlänk>

Grattis till det och skål

Permalänk
Medlem
Skrivet av bikerrog:

Hej! Nyfiken... Inga konstigheter att handla därifrån? Bara frakten som tillkommer eller?

Zeewijck har funkat fint för mig i alla fall, de är snabba och paketerar bra. Moms ingår redan och det är ju inom EU så ingen tull osv. Kan även rekommendera Excellencerhum som är franska, lite dyra men oslagbart sortiment. Däremot ligger det på dig som privatperson att registrera och betala svensk alkoholskatt om du privatimporterar, det är ju dock oberoende av vilken sida du köper ifrån

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Dugges Eestar Dhoop
dyr som fan men en stout av världsklass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Zeewijck har funkat fint för mig i alla fall, de är snabba och paketerar bra. Moms ingår redan och det är ju inom EU så ingen tull osv. Kan även rekommendera Excellencerhum som är franska, lite dyra men oslagbart sortiment. Däremot ligger det på dig som privatperson att registrera och betala svensk alkoholskatt om du privatimporterar, det är ju dock oberoende av vilken sida du köper ifrån

Tack för info!