Inet frågar SweClockers – hur utses Sveriges Bästa Datorhörna?

Permalänk
Medlem

Intel Rigg 13900k, 4090

AMD Rigg 5900x, 3080

Dagliga hörnan, en AMD setup med en Samsung 49", och en Intel setup med trippla 32"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

losing isn't fun that's why i don't do it

Custom APEX Legends Chassi jag gjorde inför Dreamhack summer 2022.

Ett GMMK PRO

Körde på ett custom byggt wallmount tidigare

Permalänk
Medlem

Någorlunda simpelt...jag trivs

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Knappt 3mån gammalt, inte riktigt fått till allt än.
Men, sen är det bara en bild jag tog till en kompis,
Är inte hemma just nu så jag kan ta lika fina bilder som vissa av grabbarna här.

Permalänk

Hemmakontoret

Permalänk

Min hörna

Permalänk

Om bara inet kan skicka mina nya grejer så kommer det bli ett SFF Meshify som står här sen istället. Primära skärmen ska också upp på arm. Är nyinflyttad så har inte hunnit med allt ännu.

Ståbord med motor är underbart.

Tjejens plats syns liiite i bild till höger

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Min lite 80-tals inspirerade hörna!

Permalänk
Medlem

Min hörna

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Blir så sugen på att bygga ny burk med rgb och ordna dekorationer när man ser era bilder.
Jag har väl blivit tråkig, får steppa upp..

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med min setup! Men vill ha in lite mer personlighet!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

just happy to be here

Funtionellt, billig och lätt att flytta kek.

ryzen 7600x
2080 från blocket
32gb 5600mhz
asus b650m wifi

Permalänk
Medlem

Ignorera jobbmobilen, den ligger där och låter tills den laddar ur

Hur det såg ut innan ombyggnation (gjorde mig av med distro till förmån för en till 360 rad)

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk

Video på min dator som jag glömde att ladda upp, blev lite coolt och filmat med min IPhone 12!

Video snutt på min dator, glömde ladda upp den, hör ihop med stormtrooper setupen

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Utseende är ju alltid i betraktarens ögon men något som hade varit kul att se är smarta lösningar som ökar användarvänligheten. Själv byts färgtema, bakgrunder osv ut efter humör tex.

<Uppladdad bildlänk>
En enkel sak som jag gjort är en enkel klämma som håller alla trådlösa donglar. När någon behöver laddas dras kabel lätt fram till önskad längd och man kan lätt fortsätta använda musen tex. Sen när den är laddad stoppar man lätt tillbaka kabeln och den faller ner i kabelkanalen och blir "osynlig" igen.
<Uppladdad bildlänk>

I övrigt har jag det ganska spartanskt, ibland är det full RGB, ibland lite softare belysning i en färg och ibland helt avstängt så därför visar jag en bild i avstängt läge.
<Uppladdad bildlänk>

Vad heter kabelklämman? Ser ju sjukt praktiskt ut!

O inet... hjälp en vän i nöd. Skicka mig ett GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Passar på jag också. Skämt åsido att det ska vara galet nördigt, för det har jag definitivt inte satsat på. En suddig ultrawide varsågoda.
<Uppladdad bildlänk>

Kör nån mer bild i en spoiler med lite beskrivning.

<Uppladdad bildlänk>
Allas favorit till skrivbordsskiva från ikea. Har bakgrundsbelysning här också men det stängde jag av för fotot blev katastrof med det igång. Inget RGB-fuffens utan bara vitt ljus på väggen för ögonens skull.
<Uppladdad bildlänk>
Andra "halvan" kan man säga för denna är en datorskärm och inte en TV. Spelar med handkontroll eller tittar på diverse. Ambilight har jag byggt själv. Har en liten tråd om det på sweclockers. En Onkyo TX-SR607 driver mitt ljud.
<Uppladdad bildlänk>
Diy ambilight
<Uppladdad bildlänk>
Kabeldragning

Dold text

Kompletteringsbild

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Permalänk

Setup

Permalänk
Entusiast

Blir total ombyggnad till sommaren... Men detta får duga för tillfället

Permalänk
Medlem

min setup

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

Vad heter kabelklämman? Ser ju sjukt praktiskt ut!

O inet... hjälp en vän i nöd. Skicka mig ett GPU

https://www.amazon.se/kabelh%C3%A5llare-kabelhanteringssladd-...

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Jag ser att vi en gång i tiden (eller nyligen?) köpte samma aliexpress paket med XX - XXX antal badankor.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Lite rot

Ingen ordning här och 27 " skärmen ser liten ut
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Snyggt chassi, eller frame kanske är bättre benämning. Egentillverkad eller någon befintlig produkt?

Tack tack! Det är ett Xproto, https://xtia.design/products/xtia-xproto-1 . Jag tycker verkligen om det, och jag fick det på hjärnan för jag började göra custom cables så då måste man ju ha ett open case givetvis.

Permalänk
Medlem

Min lilla hörna

Permalänk
Medlem

Nånting som fungerar oavsett budget.
Att få nånting snyggt är ju inga problem med massor av pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Tack tack! Det är ett Xproto, https://xtia.design/products/xtia-xproto-1 . Jag tycker verkligen om det, och jag fick det på hjärnan för jag började göra custom cables så då måste man ju ha ett open case givetvis.

Nice, blir att titta på närmare! Fick lite tanken på typ en modifierad Ghost S1 ställd på fronten. Helt missat detta chassi så tack för svar!

Grattis också till väl värdig vinst med, blev att jag följde detta live igår kväll.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Minimalistiskt och avslappnat.