Powers förvärv av Mediamarkt godkänns av Konkurrensverket

Permalänk
Melding Plague

Powers förvärv av Mediamarkt godkänns av Konkurrensverket

Konkurrensverket ger Power grönt ljus att köpa Mediamarkt, men det dröjer till åtminstone hösten 2023 innan de 29 svenska butikerna byter namn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

269 butiker i norden!?
Det är en del.

Vilket är störst? Elgiganten eller Power efter mediamarkt köpet?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

269 butiker i norden!?
Det är en del.

Vilket är störst? Elgiganten eller Power efter mediamarkt köpet?

Enligt Wikipedia så har Elgiganten 425 varuhus i Norden iallafall. Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Elgiganten

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Hedersmedlem

Bra med fysiska butiker så man kan klämma på demovarorna och sen köpa billigare från nätet. 👍

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Bra med fysiska butiker så man kan klämma på demovarorna och sen köpa billigare från nätet. 👍

Jag avskyr att bli uppvaktad av säljare och utnyttjar hellre distansköplagen (14 dagar retur i väsentligt oförändrat skick). Fysiska butiker kan ibland ha bra priser på saker och vissa gånger behöver man något omgående. Till slut blir allt Amazon antar jag.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Jag avskyr att bli uppvaktad av säljare och utnyttjar hellre distansköplagen (14 dagar retur i väsentligt oförändrat skick). Fysiska butiker kan ibland ha bra priser på saker och vissa gånger behöver man något omgående. Till slut blir allt Amazon antar jag.

De flesta butiker ha dock öppet köp i 30 dagar så bo man nära en butik så är de ingen nackdel.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

De flesta butiker ha dock öppet köp i 30 dagar så bo man nära en butik så är de ingen nackdel.

Beror dock lite på vad man köper. Mobiltelefoner t.ex. brukar inte ingå i öppet köp om man köper i butik

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag pratade med några som jobbar på MM idag, och de hade haft stora möten. Summan var att de ska byta inredning i butikerna och lite små förändringar i sortimentet, men det mesta handlar om att byta färg på inredning och arbetskläder. Alla skulle jobba kvar och göra samma saker som förr sa dem

Permalänk
Medlem

Aah, Erik har power. Men säg åt honom, han kan bli av med den jävligt snabbt om jag o mackan kommer dit på en sekund. Eller hur mackan?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Hur är det med garantier för produkter som är köpta från Media Markt, följer de med till Power eller blir man av med återstoden av garantitiden?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Hur är det med garantier för produkter som är köpta från Media Markt, följer de med till Power eller blir man av med återstoden av garantitiden?

Det pratades tidigare om att de skulle ta över garantiansvaret om jag minns rätt. Bör ha stått i en av de tidigare artiklarna om detta uppköp här på Swec.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det pratades tidigare om att de skulle ta över garantiansvaret om jag minns rätt. Bör ha stått i en av de tidigare artiklarna om detta uppköp här på Swec.

Jepp

"Fram till dess att övergången till Power-varumärket är klar kommer MediaMarkt att fortsätta att ha en närvaro på nätet och i fysiska butiker i Sverige. Alla garantier och skyldigheter gentemot kunder och leverantörer kommer därefter att övertas av Power och fortsätta att gälla som tidigare." – Mediamarkt

https://www.sweclockers.com/nyhet/35756-mediamarkt-lamnar-sve...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

April! April!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Jag avskyr att bli uppvaktad av säljare och utnyttjar hellre distansköplagen (14 dagar retur i väsentligt oförändrat skick).

Är det verkligen så jobbigt att säga, "nej tack, jag kollar bara".

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det pratades tidigare om att de skulle ta över garantiansvaret om jag minns rätt. Bör ha stått i en av de tidigare artiklarna om detta uppköp här på Swec.

Skrivet av Chibariku:

Jepp

"Fram till dess att övergången till Power-varumärket är klar kommer MediaMarkt att fortsätta att ha en närvaro på nätet och i fysiska butiker i Sverige. Alla garantier och skyldigheter gentemot kunder och leverantörer kommer därefter att övertas av Power och fortsätta att gälla som tidigare." – Mediamarkt

https://www.sweclockers.com/nyhet/35756-mediamarkt-lamnar-sve...

Vad bra, tack för era svar

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Snusfri

På Elgiganten här frågar de om man behöver hjälp, säger man "Nej tack, jag bara kikar runt" så svarar de att det är bara att säga till om man behöver hjälp, dvs inga påflugna mähän.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

På Elgiganten här frågar de om man behöver hjälp, säger man "Nej tack, jag bara kikar runt" så svarar de att det är bara att säga till om man behöver hjälp, dvs inga påflugna mähän.

Samma på de butiker jag varit på i Stockholm

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Är det verkligen så jobbigt att säga, "nej tack, jag kollar bara".

Fast det gör jag ju inte om jag står och klämmer på saker. Det känns därtill lite förkastligt (om jag inte har en intention att köpa nåt) och är en alltjämt otrevlig upplevelse, fullt med folk och personal.
.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)