Nvidia: "Artificiell intelligens är en fluga"

Permalänk

*ROFLMAO* 😂😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Det finns "bladlösa fläktar"

LTT tog en titt på Piezoelektrisk fläkt förra året
This Bizarre Fan Cost $1100?! - Piezoelectric Fan

Jag hittade också en annan video från förra året när en annan YouTuber bygger en bladlös fläkt som använder Jon vind.
I built a TRUE BLADELESS FAN

Permalänk
Medlem

Fy fan för den som rekommenderar frukt på pizza

Permalänk
Medlem

Ha ha ha...

Hur många gick på detta?

Upp med en hand

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Jag, verklighetsfrånvänd? Ha, i guess you were wrong bud...

Detta och mycket annat talar redan nu för att ai behöver tänkas om. Länder bannar chatgpt, aktörer stämmer bolag bakom för copyright osv och detta är bara början.

Ai kommer säkerligen finnas kvar men omarbetad.

April april, eller?

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Det finns "bladlösa fläktar"

LTT tog en titt på Piezoelektrisk fläkt förra året
This Bizarre Fan Cost $1100?! - Piezoelectric Fan

Jag hittade också en annan video från förra året när en annan YouTuber bygger en bladlös fläkt som använder Jon vind.
I built a TRUE BLADELESS FAN

Absolut men om du läst artikeln så kommer dem AI styras och skicka rätt luft på rätt komponent vid rätt tillfälle 😉

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Absolut men om du läst artikeln så kommer dem AI styras och skicka rätt luft på rätt komponent vid rätt tillfälle 😉

Ah. Kan erkänna att jag bara skummade snabbt.

Men tycker ändå att det är coolt med bladlösa fläktar.
Speciellt de här jon vinds varianterna som ändå verkar kunna flytta en del luft.

Men har för mig jag hört om någon som experimenterade med det för länge sedan.
Har för mig de avgav/bildade något ämne som inte är helt miljövänligt?

För om enda nackdelen är att de inte kan göras lika tunna som 25mm som en standardfläkt så ser jag ändå att man skulle kunna använda de på vissa ställen.

Permalänk
Medlem

Känns lite som om att British Petroleums VD skulle sitta och beklaga sig över oljeutsläpp i haven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Väldigt bra artikel om sill häromdagen!

Jag menar att Fiskejournalens artiklar om phising är det de gör bäst.
De går verkligen till botten i sina artiklar.

Permalänk
Medlem

Att AI rekommenderar ananas på pizza är den absolut mest positiva och meningsfulla AI-nyhet jag någonsin läst, så då kan forskningen och utvecklingen helt enkelt läggas ned. AI är fulländat, det kan aldrig bli bättre än så här.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Man kan alltid hoppas att hypen just nu runt det är en fluga.

Varför? Återigen, vi är ett på ett teknikforum. Är det samma personer som är emot AI nu, är emot krypto också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Varför? Återigen, vi är ett på ett teknikforum. Är det samma personer som är emot AI nu, är emot krypto också?

På SweC diskriminerar vi inte, vi är emot allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Rubriken tillsammans med bilden där Lisa Su kör hjullastare utanför Jensens kök fick mig att ana varg i mossen.

Såg inte hjullastaren och var tvungen att gå bak och kolla när jag läste din kommentar, det börjar bli sent...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Varför? Återigen, vi är ett på ett teknikforum. Är det samma personer som är emot AI nu, är emot krypto också?

Tycker du inte det är lite överdrivet med hype kring AI just nu senaste månaderna?

Det finns för och nackdelar med AI, samma med krypto

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

På SweC diskriminerar vi inte, vi är emot allt.

Jag är emot detta!

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Man undrar hur många kärnor det är i den processorn...
Eller är tekniken 8cm?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
DingDongerMcDongface

Minst! Tänker att kärnorna är ungefär i storleksklassen aprikoskärnor åtminstone. Men det ryms nog en hel fruktsallad.