Förslag på skrivbord - höj och sänkbart / Ikea

Permalänk
Medlem

Förslag på skrivbord - höj och sänkbart / Ikea

Jo nu är de dags och fräscha till lite och behöver införskaffa mig ett nytt skrivbord.

Jag tycker personligen om looken på skrivbordet 50% av reddit och youtube har dvs en bänkskiva ihop med alexlådorna från Ikea. Jag skulle dock vilja ha ett höj och sänkbart skrivbord ihop med det och får gärna vara 200 cm eller längre. Hur löser jag detta? Finns de nåt skrivbord som har modulens ben lite tightare så att jag får plats med alex under bordsskivan så de blir symmetriskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jo nu är de dags och fräscha till lite och behöver införskaffa mig ett nytt skrivbord.

Jag tycker personligen om looken på skrivbordet 50% av reddit och youtube har dvs en bänkskiva ihop med alexlådorna från Ikea. Jag skulle dock vilja ha ett höj och sänkbart skrivbord ihop med det och får gärna vara 200 cm eller längre. Hur löser jag detta? Finns de nåt skrivbord som har modulens ben lite tightare så att jag får plats med alex under bordsskivan så de blir symmetriskt?

Detta kanske kan vara något, 200 cm i längd och 80 cm i djup.
Har själv detta skrivbordet i storlek 140/70 och motorerna är tysta, det är ett rejält skrivbord och bra garantier.

Enligt bilder som finns längre ner i länken, så ser man på 200 cm modellen att benen är mer emot mitten och det borde gå att få plats med dem lådorna på sidorna så att det ser bra ut.

Skrivbord 200 cm

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jo nu är de dags och fräscha till lite och behöver införskaffa mig ett nytt skrivbord.

Jag tycker personligen om looken på skrivbordet 50% av reddit och youtube har dvs en bänkskiva ihop med alexlådorna från Ikea. Jag skulle dock vilja ha ett höj och sänkbart skrivbord ihop med det och får gärna vara 200 cm eller längre. Hur löser jag detta? Finns de nåt skrivbord som har modulens ben lite tightare så att jag får plats med alex under bordsskivan så de blir symmetriskt?

Köpte ett underrede för höj/sänkbart hos DPJ och har mina ben så brett som det går. Skivan är från Bygghemma och är 220cm bred

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Detta kanske kan vara något, 200 cm i längd och 80 cm i djup.
Har själv detta skrivbordet i storlek 140/70 och motorerna är tysta, det är ett rejält skrivbord och bra garantier.

Enligt bilder som finns längre ner i länken, så ser man på 200 cm modellen att benen är mer emot mitten och det borde gå att få plats med dem lådorna på sidorna så att det ser bra ut.

Skrivbord 200 cm

https://i.postimg.cc/YqGXQFRw/Capture.png

Skrivet av Pamudas:

Köpte ett underrede för höj/sänkbart hos DPJ och har mina ben så brett som det går. Skivan är från Bygghemma och är 220cm bred
https://i.imgur.com/ZEiWdom.png

Man tackar för tipsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jag tycker personligen om looken på skrivbordet 50% av reddit och youtube har dvs en bänkskiva ihop med alexlådorna från Ikea.

Alltså, jag fattar inte grejen med att lägga en bordsskiva på två Alex, det blir sjukt lågt. Jag är 188cm lång, men gillar att ha mitt skrivbord väldigt lågt, och för mig är det över 5cm mellanrum mellan skrivbordet och bordskivan. Så det är bra att du skaffar ett hög- och sänkbart skrivbord så att du visar att Sverige vet vart skåpet ska stå när det gäller skrivbord.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607