Permalänk
Medlem

P4 boxed kylfläns på grafikkortet?.

funderar på att sätta den där.. eftersom fläkten som är där låter jävligt mycket.. hur skulle man kunna fästa den?.. tror ni den skulle funka passivt?.. här är lite bilder på flänsen.. utan fläkt..

http://hem.passagen.se/lynox/flaens/

och hur skulle jag kunna fästa den så att den sitter bra?..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

ja tycker det borde gå men lite för tungt kanske, dra kylpasta/lim och sen typ 2 gummisnoddar en på varje sida...

Visa signatur

MSI K8T NEO-FIS2R _-_ Athlon 64 3000+ _-_ 2x256 TwinMos-Winbond _-_ Club 3D Radeon 9800pro _-_ Maxtor 120gb _-_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yvvi
ja tycker det borde gå men lite för tungt kanske, dra kylpasta/lim och sen typ 2 gummisnoddar en på varje sida...

det går ju alltid stödja med nånting.. eller knyta i taket för att hålla upp kortet.. men gummisnoddar.. räcker det verkligen?..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

om du har kylpastslim (kommer ej ihåg vad det heter) och 2 hyffsat tighta gummisnoddar, du vet sådana man har på posten såna tjocka. så tar du en på varje sida av flänsen.

Visa signatur

MSI K8T NEO-FIS2R _-_ Athlon 64 3000+ _-_ 2x256 TwinMos-Winbond _-_ Club 3D Radeon 9800pro _-_ Maxtor 120gb _-_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yvvi
om du har kylpastslim (kommer ej ihåg vad det heter) och 2 hyffsat tighta gummisnoddar, du vet sådana man har på posten såna tjocka. så tar du en på varje sida av flänsen.

okej.. orkar inte köpa kylpast lim.. har bara lite hemma.. + arctic silver 3

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

kör på, skadar inte att testa

Visa signatur

MSI K8T NEO-FIS2R _-_ Athlon 64 3000+ _-_ 2x256 TwinMos-Winbond _-_ Club 3D Radeon 9800pro _-_ Maxtor 120gb _-_

Permalänk
Medlem

inga j*vla gummisnoddar de torkar fort när det är sådär varmt blir steal å börja flagna sönder ta stripes i sånt fall inte dyrt å du kan bunta upp kablar i datorn me de som blir över =9

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

okej.. mjo.. har hört att dom brukar torka.. stripes har jag gott om..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

brukar???

hitta gummisnoddar som hade fastnat på nå sätt bredvid cpu på brudens dator (gjorde lite renovering av den, sen klåparen på datorbutiken hon köpt den ifrån sattei hop skiten som nån nybörjar n00b) de hade halft smält å såg lätt äckliga ut typ som torkad spagetti med nå klet på

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
det går ju alltid stödja med nånting.. eller knyta i taket för att hålla upp kortet.. men gummisnoddar.. räcker det verkligen?..

Jag nyttjade lika flens på mitt graffe, visst var det tungt men som du skrev fäst ett snöre lr liknande i taket.Lr någon form av atötta från chassi golvet.Lycka till

Ps se till att det är RIKTIG kvalite på buntbanden, jag nyttjade förr av sämmre o vipps så låg flensen på chassi botten.....Ds

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Jag har en CPU-fläns (Alu) på mitt graffe, och den sitter bara med Zalman-lim.

Den har hitills klarat tre transportrer i alla fall!:p

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.