Tillgänglighet Thermalright Peerless Assassin 120

Permalänk
Medlem

Tillgänglighet Thermalright Peerless Assassin 120

Jag hittar inte den här hos någon återförsäljare i Sverige förutom Amazon (till och från), men då med rätt lång leveranstid. Dock finns den tillgänglig i flera andra länder. Är denna produkt något som är på väg in, eller skippas Sverige?

Rubrik smått justerad. // MOD
Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Jag hittar inte den här hos någon återförsäljare i Sverige förutom Amazon (till och från), men då med rätt lång leveranstid. Dock finns den tillgänglig i flera andra länder. Är denna produkt något som är på väg in, eller skippas Sverige?

@inet
Taggar dem så blir de noterade av frågan

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Jag beställde den från Amazon i Tyskland, det tog bara 4 dagar som jag tyckte var rimligt.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av MaloW:

Jag hittar inte den här hos någon återförsäljare i Sverige förutom Amazon (till och från), men då med rätt lång leveranstid. Dock finns den tillgänglig i flera andra länder. Är denna produkt något som är på väg in, eller skippas Sverige?

tog FC 140 varianten o fick den en vecka senare pga påsk

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Moderator
Moderator

Thermalright har "aldrig" haft någon bra distribution i vår del av världen tyvärr, snarare lättare nu tack vare Amazon än det varit förr.

Jag använder fortfarande min Thermalright Archon som jag fick beställa via en vän i storbritannien när det begav sig.
Varit extremt nöjd med den men passar på att lyfta ett litet varningens finger för att deras support, åtminstone i våra krokar, inte är toppen. Där är det dock bra att kunna få in Amazons del emellan.

Har förhoppningsvis en Phantom Spirit 120 på väg just nu dock från tyska Amazon.
Phantom Spirit är i princip en Peerless Assassin med 7 heatpipes istället för 6.

Om du är inställd på svenska Amazon så är det värt att kolla på lite olika färger och varianter, SE vs vanliga och så, då vissa har kortare leveranstider.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inet
Skrivet av MaloW:

Jag hittar inte den här hos någon återförsäljare i Sverige förutom Amazon (till och från), men då med rätt lång leveranstid. Dock finns den tillgänglig i flera andra länder. Är denna produkt något som är på väg in, eller skippas Sverige?

Skrivet av Swedishchef_90:

@inet
Taggar dem så blir de noterade av frågan

Tjenare,

Vi arbetar just nu med att få in produkten i vårt sortiment, tyvärr har jag ingen ETA. Men ska försöka återkoppla så fort jag vet mer.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Beställde för mitt kommande bygge från amazon.se som då hade 2st i lager. Den blev (av amazon) avbokad ett par dagar senare och därefter otillgänglig.
chromax black-versionen av dh15 blev därefter prissänkt med ett par hundringar så jag köpte därför den istället. Lite snyggare tycker jag men är (till priset jag köpte) dubbelt så dyr -- ofta tre gånger så dyr.

Min rekommendation är att köpa silent assassin från tyska amazon som Hakinger gjorde. Svenska amazon verkar vara otroligt nedprioriterade av dem.

Permalänk
Skrivet av phanto:

Beställde för mitt kommande bygge från amazon.se som då hade 2st i lager. Den blev (av amazon) avbokad ett par dagar senare och därefter otillgänglig.
chromax black-versionen av dh15 blev därefter prissänkt med ett par hundringar så jag köpte därför den istället. Lite snyggare tycker jag men är (till priset jag köpte) dubbelt så dyr -- ofta tre gånger så dyr.

Min rekommendation är att köpa silent assassin från tyska amazon som Hakinger gjorde. Svenska amazon verkar vara otroligt nedprioriterade av dem.

ja svenska amazon är lite meh. typ majoriteten av sökresultaten är inte tillgängliga för leverans så brukar också gå till tyska amazon i förstahand då det sällan är problem att leverera från den även om priset i många fall med momsen blir några kronor dyrare.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Är också lite sugen på en, se-varianten. Ska följa denna

Permalänk
Skrivet av MaloW:

Jag hittar inte den här hos någon återförsäljare i Sverige förutom Amazon (till och från), men då med rätt lång leveranstid. Dock finns den tillgänglig i flera andra länder. Är denna produkt något som är på väg in, eller skippas Sverige?

https://www.amazon.com/Thermalright-Peerless-SE-Aluminium-Tec...

Köpte själv en häromdagen, jag låg och bevakade och har märkt att med några dagars mellanrum släpps nya. Hur lätt/svårt att hitta beror på hur kräsen du är med färgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyDillfinger:

https://www.amazon.com/Thermalright-Peerless-SE-Aluminium-Tec...

Köpte själv en häromdagen, jag låg och bevakade och har märkt att med några dagars mellanrum släpps nya. Hur lätt/svårt att hitta beror på hur kräsen du är med färgen.

Jag beställde från amazon.co.uk strax efter mitt inlägg, får se vad tullen landar på 😬😃

Permalänk
Skrivet av Celphish:

Jag beställde från amazon.co.uk strax efter mitt inlägg, får se vad tullen landar på 😬😃

Inte alltför mycket håller vi tummarna på 🫡

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyDillfinger:

Inte alltför mycket håller vi tummarna på 🫡

Sålänge det inte kommer i efterhand verkar ja inte behöva betala tull övh?
Får kolla nästa vecka när ja kommer hem 😬😃

edit: det finns att hämta ut hos mitt ombud redan

Permalänk
Skrivet av Celphish:

Sålänge det inte kommer i efterhand verkar ja inte behöva betala tull övh?
Får kolla nästa vecka när ja kommer hem 😬😃

edit: det finns att hämta ut hos mitt ombud redan

Så du slapp betala tull på den? Tänkte lägga en beställning från co.uk också

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Så du slapp betala tull på den? Tänkte lägga en beställning från co.uk också

Ja, änsålänge iaf, har monterat den etc

Permalänk
Medlem

kan komma i brevform i efterhand men vi får se, hojtar till isf

Permalänk
Inet
Skrivet av MaloW:

Jag hittar inte den här hos någon återförsäljare i Sverige förutom Amazon (till och från), men då med rätt lång leveranstid. Dock finns den tillgänglig i flera andra länder. Är denna produkt något som är på väg in, eller skippas Sverige?

Skrivet av Swedishchef_90:

@inet
Taggar dem så blir de noterade av frågan

Hej,

Ber om ursäkt att det tagit lite tid med återkoppling här, det har tagit lite tid att hitta distribution på dessa och få in lager. Men jag kan gladligen meddela att vi nu har dessa tillgängliga för köp på vår hemsida!

Här kommer en länk: https://www.inet.se/tillverkare/286/thermalright

Allt gott,

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Public Service: Finns några Peerless Assassin i Svart med ARGB i lager hos Overclockers.

https://www.oc.nu/thermalright-peerless-assasin-120-se-argb-k...