Permalänk
Medlem

Blir en kontroller bunden till en användare? Så om jag spelar med min sambo måste jag använda samma kontroll hela tiden och hon också?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Blir en kontroller bunden till en användare? Så om jag spelar med min sambo måste jag använda samma kontroll hela tiden och hon också?

Nej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larsp777:

Blir en kontroller bunden till en användare? Så om jag spelar med min sambo måste jag använda samma kontroll hela tiden och hon också?

Nej du loggar in på en profil när du startar

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:
Skrivet av Lagerlöf:

Nej du loggar in på en profil när du startar

Ok, för jag upplevde att jag bara kunna använda ena kontrollen när jag skulle göra något. Fast jag kanske redan var inloggad då.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ok, för jag upplevde att jag bara kunna använda ena kontrollen när jag skulle göra något. Fast jag kanske redan var inloggad då.

Om du vill göra något med handkontroll nummer två, då håller du inne PS-knappen för att ta över kontrollen. Båda kan inte styra menyn samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Om du vill göra något med handkontroll nummer två, då håller du inne PS-knappen för att ta över kontrollen. Båda kan inte styra menyn samtidigt.

Aha, ok, tack!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Någon som har ett hum om hur ofta PS+ brukar vara rabatterrat årligen?

Någon gång nu under tidig sommar när de har sin State of play (säkert felstavat), black friday, och några/någon mer ej säkert datum om de känner för det.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Destroy All Humans! - DNA Collector's Edition (PS4)
199 kr
https://www.amazon.se/Destroy-All-Humans-DNA-Collectors/dp/B0...

slut

Permalänk
Medlem

Inte hela världen men ändå...
Riktpris EU: PS5 DE=€449, PS5=€549
Typiskt pris i SE: PS5 DE=6495 kr, PS5=6995 kr

Varför bara en 500-ing i skillnad här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Inte hela världen men ändå...
Riktpris EU: PS5 DE=€449, PS5=€549
Typiskt pris i SE: PS5 DE=6495 kr, PS5=6995 kr

Varför bara en 500-ing i skillnad här?

Kemikalieskatt och copyswede avgift skulle jag gissa på, sedan kanske moms inte är medräknat i EU priserna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Kemikalieskatt och copyswede avgift skulle jag gissa på, sedan kanske moms inte är medräknat i EU priserna?

Syftade på skillnaden i pris mellan Digital och Disc-varianten. Digital borde kosta under 6000.

(EU riktpriser har normalt 20% moms inräknat, btw)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Syftade på skillnaden i pris mellan Digital och Disc-varianten. Digital borde kosta under 6000.

(EU riktpriser har normalt 20% moms inräknat, btw)

Ah sorry, läste lite för hastigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Ah sorry, läste lite för hastigt.

Som jag brukar göra då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Inte hela världen men ändå...
Riktpris EU: PS5 DE=€449, PS5=€549
Typiskt pris i SE: PS5 DE=6495 kr, PS5=6995 kr

Varför bara en 500-ing i skillnad här?

https://www.amazon.de/Sony-Interactive-Entertainment-PlayStat...

6200Kr i tyskland om man googlar € till sek.
Det verkar finnas för 550€ där, vet dock inte hur vanligt det är.

Man bör kunna beställa därifrån och jag tror inte att man får regionbestämma priser inom EU, dock så antar jag att kemekalieskatt och kassetavgift(eller vad den kallas nu) gäller på produkter som säljs i Sverige(alltså inte import).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Någon som har ett hum om hur ofta PS+ brukar vara rabatterrat årligen?

Skrivet av Mega-Dark:

Någon gång nu under tidig sommar när de har sin State of play (säkert felstavat), black friday, och några/någon mer ej säkert datum om de känner för det.

Runt julen också.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

NetonNet har tillbaka i lager igen
PS5 Call of Duty: Vanguard
PS5 Atomic Heart

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Skulle gissa på typ ca 3 gånger per år kanske

Skrivet av Mega-Dark:

Någon gång nu under tidig sommar när de har sin State of play (säkert felstavat), black friday, och några/någon mer ej säkert datum om de känner för det.

Skrivet av Snudge_B:

Runt julen också.

Attans! Hade hoppats på något tidigare men men

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Attans! Hade hoppats på något tidigare men men

Går att köpa via Get Gifted-appen med 10% rabatt på 3 månader och 12 månaders playstation plus abonnemangen. Inte mycket men iaf något.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en "Kingston FURY Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2" (se länken nedan). Vad jag förstår så kommer den med ett kylelement redan monterat eller har jag förstått fel, någon som kan bekräfta?

https://www.amazon.se/gp/product/B09K3NNGDS?ref=em_1p_1_ti&re...

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Funderar på att köpa en "Kingston FURY Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2" (se länken nedan). Vad jag förstår så kommer den med ett kylelement redan monterat eller har jag förstått fel, någon som kan bekräfta?

https://www.amazon.se/gp/product/B09K3NNGDS?ref=em_1p_1_ti&re...

Standard brukar vara utan.
Kolla gärna och jämför med iNets bilder så ser det i alla fall ut som det är utan https://www.inet.se/produkt/4305507/kingston-fury-renegade-m-...

Där kan man snabbt swappa mellan med och utan versionen.

Kingstons hemsida om värmespridare

"With better heat management comes better stability during peak performance. The slim M.2 combined with a low profile, graphene aluminium heat spreader is optimised for intense usage in gaming laptops and desktops. The optional heatsink model delivers an additional layer of thermal dispersion so when the game heats up, your PS5™ console stays cool. Kingston FURY Renegade SSD matches the top-tier performance of the Kingston FURY Renegade memory line to produce the ultimate team that will keep you at the top of your game.

Men produktsidan som du skickade är lite förvirrande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Funderar på att köpa en "Kingston FURY Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2" (se länken nedan). Vad jag förstår så kommer den med ett kylelement redan monterat eller har jag förstått fel, någon som kan bekräfta?

https://www.amazon.se/gp/product/B09K3NNGDS?ref=em_1p_1_ti&re...

Den du länkar till (artikelnr: "SFYRS/500G") kommer bara med tunn en "Heat spreader". Modellen med "Heatsink" har artikelnr: "SFYRSK/500G".
https://www.kingston.com/en/ssd/gaming/kingston-fury-renegade...
https://www.kingston.com/en/ssd/gaming/kingston-fury-renegade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Funderar på att köpa en "Kingston FURY Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2" (se länken nedan). Vad jag förstår så kommer den med ett kylelement redan monterat eller har jag förstått fel, någon som kan bekräfta?

https://www.amazon.se/gp/product/B09K3NNGDS?ref=em_1p_1_ti&re...

Har den där fast 2TB-modellen. Du behöver köpa en kylfläns till.
Jag köpte denna och den funkar bra.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Standard brukar vara utan.
Kolla gärna och jämför med iNets bilder så ser det i alla fall ut som det är utan https://www.inet.se/produkt/4305507/kingston-fury-renegade-m-...

Där kan man snabbt swappa mellan med och utan versionen.

Kingstons hemsida om värmespridare

"With better heat management comes better stability during peak performance. The slim M.2 combined with a low profile, graphene aluminium heat spreader is optimised for intense usage in gaming laptops and desktops. The optional heatsink model delivers an additional layer of thermal dispersion so when the game heats up, your PS5™ console stays cool. Kingston FURY Renegade SSD matches the top-tier performance of the Kingston FURY Renegade memory line to produce the ultimate team that will keep you at the top of your game.

Men produktsidan som du skickade är lite förvirrande.

Skrivet av jsl_80:

Den du länkar till (artikelnr: "SFYRS/500G") kommer bara med tunn en "Heat spreader". Modellen med "Heatsink" har artikelnr: "SFYRSK/500G".
https://www.kingston.com/en/ssd/gaming/kingston-fury-renegade...
https://www.kingston.com/en/ssd/gaming/kingston-fury-renegade...

Skrivet av Mono:

Har den där fast 2TB-modellen. Du behöver köpa en kylfläns till.
Jag köpte denna och den funkar bra.

Tack för all info. Vad säger ni är det fortfarande ett ok erbjudande (för 500GB) om jag även behöver köpa en heatsink till, slutar på strax över 800kr isåfall?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Tack för all info. Vad säger ni är det fortfarande ett ok erbjudande (för 500GB) om jag även behöver köpa en heatsink till, slutar på strax över 800kr isåfall?

Personligen skulle jag tagit 1TB för 985kr. Tror man ångrar sig om man köper för litet.
Fast du känner väl bäst vad du har råd med å andra sidan.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Personligen skulle jag tagit 1TB för 985kr. Tror man ångrar sig om man köper för litet.
Fast du känner väl bäst vad du har råd med å andra sidan.

Ja, det är ju ett betydligt bättre erbjudande. Tänkte inte på att kolla 1TB varianten på Amazon. Tänkte hela tiden att den kostade 1300kr.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Personligen skulle jag tagit 1TB för 985kr. Tror man ångrar sig om man köper för litet.
Fast du känner väl bäst vad du har råd med å andra sidan.

Skrivet av Izak80:

Ja, det är ju ett betydligt bättre erbjudande. Tänkte inte på att kolla 1TB varianten på Amazon. Tänkte hela tiden att den kostade 1300kr.

Inet tar 999Kr på länken jag skicka tidigare. Personligen så föredrar jag dem före Amazon.

Bara att välja "värmespridare" nej så kostar den det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

https://www.amazon.de/Sony-Interactive-Entertainment-PlayStat...

6200Kr i tyskland om man googlar € till sek.
Det verkar finnas för 550€ där, vet dock inte hur vanligt det är.

Man bör kunna beställa därifrån och jag tror inte att man får regionbestämma priser inom EU, dock så antar jag att kemekalieskatt och kassetavgift(eller vad den kallas nu) gäller på produkter som säljs i Sverige(alltså inte import).

Det ska inte vara några konstigheter, samma konsol. Däremot måste man betala svensk moms så priset i checkout blir cirka 577€ + frakt på 6€ om man inte har Prime vilket ändå är ett "OK" pris på cirka 6500 SEK och inte svinlångt från originalpriset för diskversionen. Sparar 500kr vs Webhallen mfl.

Permalänk
Medlem

Det går inte att spela dlc om man inte klarat spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Det ska inte vara några konstigheter, samma konsol. Däremot måste man betala svensk moms så priset i checkout blir cirka 577€ + frakt på 6€ om man inte har Prime vilket ändå är ett "OK" pris på cirka 6500 SEK och inte svinlångt från originalpriset för diskversionen. Sparar 500kr vs Webhallen mfl.

Betalar man Svensk moms inom EU?
Finns mailbox de, men det kostar säkert runt 200Kr att studsa den där, så blir inte så stor skillnad.