Ändra tidzon för användare eller mailbox i Microsoft 365
Vi kör lite Microsoft 365 i en förening jag är med och administrerar med 10-tal användare. Vi kör enbart i molnet så har inget lokalt AD eller liknande. Nyligen så la jag till en ny användare men verkar som att den användaren på något sätt hamnat i en annan tidzon och jag hittar inte hur man justerar detta.
De gånger jag noterar att det är fel är när man t.ex ska skicka ett mail i Outlook till personen dagtid så kommer detta upp och det är ju inte så snyggt
Ett annat ställe man ser att det är fle tidzon är om man i Outlook-appen på min iPhone går in och ska skicka mail till personen och då trycker på personens mailadress för mer info. Då står det att jag är 9 timmar före den nya användaren
Jag har varit inne på massa ställen och kikat att det är valt Sverige men verkar som något ställe fortfarande inte är korrekt. Jag testade även skapa en ny användaren och den hamnade rätt men vill helst slippa att skapa om hela det nya användarkontot. Någon som har några ideer vart jag kan justera detta?