Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Skrivet av tomas1976:

Rätt.
Jag saknar det rätt mycket sen jag bytt till iPhone.
Kul spel

Då så! Dags för detta spel som jag såg i min barndom men aldrig spelade. Jag är osäker om det varit med i tråden tidigare, sökfunktionen gav inga träffar.

Jag blev helt tagen av grafiken (som bara är illustrationer, det är ett textäventyr) men det ska vara riktigt bra även som spel.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Skulle satsa en slant på något från Magnetic Scrolls, aldrig spelat dessa själv trots att jag älskade textäventyr som barn. De var för dyra och ingen av kompisarna hade dem. Drar till med Guild of Thieves!

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Skrivet av MadMantiz:

Skulle satsa en slant på något från Magnetic Scrolls, aldrig spelat dessa själv trots att jag älskade textäventyr som barn. De var för dyra och ingen av kompisarna hade dem. Drar till med Guild of Thieves!

Bra och imponerande gissning, du valde rätt företag men inte rätt spel.

Detta har i mångas ögon de vackraste bilderna som presterats på C64 (och såg bra ut även på Amiga).

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Bra och imponerande gissning, du valde rätt företag men inte rätt spel.

Detta har i mångas ögon de vackraste bilderna som presterats på C64 (och såg bra ut även på Amiga).

Jag gissar på the pawn!

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Jag gissar på the pawn!

Korrekt!

Lite fler bilder från det:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra gissning då, 😁

Mitt bidrag:

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Bra gissning då, 😁

Mitt bidrag: <Uppladdad bildlänk>

Raptor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Näpp!

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av NisseG91:

Bra gissning då, 😁

Mitt bidrag: <Uppladdad bildlänk>

R Type?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Nej, inte det heller.

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

Darius?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Också fel!

Nästa bild

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

Rock 'n' Roll Racing?

Visst är det från mellansekvensen när man färdas mellan planeterna?

Permalänk
Medlem

Imponerande taget, ett av de bästa spelen nånsin till snes / megadrive förövrigt!

Blev också varse om Rock n Roll Racing 2... önskar att jag kunde unsee...

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freds:

Rock 'n' Roll Racing?

Visst är det från mellansekvensen när man färdas mellan planeterna?

Det är helt rätt! 😁

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Det är helt rätt! 😁

Yes, då kör vi vidare!
Guldstjärna om du även vet namnet på spelläget.

Permalänk
Medlem

Spelet kommer från Finland och släpptes 2004. Fick en obegränsad uppföljare så sent som 2022.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freds:

Spelet kommer från Finland och släpptes 2004. Fick en obegränsad uppföljare så sent som 2022.<Uppladdad bildlänk>

Det enda topdown rejsing från Finland jag kan komma på är Generally ,men det kom väl något år tidigare och tror inte efterföljaren släpptes?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freds:

Spelet kommer från Finland och släpptes 2004. Fick en obegränsad uppföljare så sent som 2022.<Uppladdad bildlänk>

Slicks n slide?

Edit: fast vänta lite nu, det kom garanterat innan 2000. :-/

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det enda topdown rejsing från Finland jag kan komma på är Generally ,men det kom väl något år tidigare och tror inte efterföljaren släpptes?

Nej, Generally är fel.

Skrivet av cfw:

Slicks n slide?

Det är tyvärr också fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freds:

Ny ledtråd:
Bo vinner på Lotto tre veckor i rad. Han får då smeknamnet... som också är första ordet i spelets titel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freds:

Ny ledtråd:
Bo vinner på Lotto tre veckor i rad. Han får då smeknamnet... som också är första ordet i spelets titel.

Turbo sliders?

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Turbo sliders?

Turbo Sliders är helt rätt svarat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freds:

Turbo Sliders är helt rätt svarat!

Nice, var lite för mycket tid spenderad på(Jag vabbar idag 😅) googling bakom den gissningen.

Mitt bidrag:

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Nice, var lite för mycket tid spenderad på(Jag vabbar idag 😅) googling bakom den gissningen.

Mitt bidrag:
<Uppladdad bildlänk>

Det är inget spel, det är ju min källare, hur fick du tillgång till mitt övervakningssystem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av buffelapa:

Det är inget spel, det är ju min källare, hur fick du tillgång till mitt övervakningssystem?

😇

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Mitt bidrag:
<Uppladdad bildlänk>

Tänker Max Payne, 2 då kanske?

Om det inte var källaren då förstås..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stuket ser väldigt FEAR ut så jag gissar på det!
Vi gissar på tvåan - tror inte exakt den där scenen var i ettan men det var ju en bra stund sen man spelade det (tvåan har jag inte lirat)

Skrivet av buffelapa:

:D:D:D

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Mitt bidrag:
<Uppladdad bildlänk>

Åh den kan jag!

Det är ju F.E.A.R! Fan vad jag spelade det när jag var liten, haha

Edit: Puck-2:a

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Stuket ser väldigt FEAR ut så jag gissar på det!
Vi gissar på tvåan - tror inte exakt den där scenen var i ettan men det var ju en bra stund sen man spelade det (tvåan har jag inte lirat)
:D:D:D

Det är helt rätt! Din rur

Visa signatur

Äsch...