Vara i kundvagnen syns inte på datorn?

Permalänk

Vara i kundvagnen syns inte på datorn?

Satt och plockade ihop en order från mobilen och la den i kundvagnen.
Men när jag kollar på plattan så finns den inte i kundvagnen.
Går jag in på mobilen ligger den där. Hur skumt som helst.

Är detta en bugg eller vad beror detta på?

Permalänk
Medlem

kundkorgen är väl bara lokalt på enheten du håller på med.
Inte ditt konto.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Inaktiv

Som redan nämnts så sparar väl vissa bara korgar lokalt i local storage/session storage och inte i databas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon320419:

Som redan nämnts så sparar väl vissa bara korgar lokalt i local storage/session storage och inte i databas.

Jag har lite i kundvagnen hos Inet på en dator fn och det syns inte på surfplattan. Däremot går det att spara kundvagnen hos Inet till kontot och sedan hämta upp den till den aktiva man köper ifrån på vilken enhet som helst senare.

Permalänk
Skrivet av ztenlund:

Jag har lite i kundvagnen hos Inet på en dator fn och det syns inte på surfplattan. Däremot går det att spara kundvagnen hos Inet till kontot och sedan hämta upp den till den aktiva man köper ifrån på vilken enhet som helst senare.

Ok lade till den igen och nu syns den.

Hur länge kan man ha en vara i kundkorgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Rätt länge. Tills du tar bort dina cookies i din browser. typ.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Länge, vet inte ens om det finns någon gräns, har gått in på Inet och sett varor i kundkorgen jag kollade runt på för någon månad sen. Men observera att den inte är reserverad i kundkorgen

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Länge, vet inte ens om det finns någon gräns, har gått in på Inet och sett varor i kundkorgen jag kollade runt på för någon månad sen. Men observera att den inte är reserverad i kundkorgen

Ok skumt. Pratade med Inet i förra veckan, och sa om jag ville vara säker på att få varan skall du lägga den i kundvagnen.

Får ringa dom igen och fråga idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok skumt. Pratade med Inet i förra veckan, och sa om jag ville vara säker på att få varan skall du lägga den i kundvagnen.

Får ringa dom igen och fråga idag.

Jag tror du missförstod. Varför skulle de lägga undan något för att det ligger i varukorgen. Förstår du hur många miljoner de hade haft på lager om allt som folk lade i varukorgen stoppades undan?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)