Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nu är jag riktigt trött och på väg mot sängen men för en sekund eller två trodde/hoppades jag att det som är en grön urtavla var en fiskradar, typ Alien.

Då skulle du sett den tidigare modellen, där är det verkligen vad som ser ut som en sådan radar haha!

Permalänk
Medlem

2 styck kina skit, förvånade nog tycks åtminstone den mot bihålsproblem fungera. Frugan får testa den andra saken när det är dags

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av wasted:

Nya friluftsbyxor för sommarens/höstens äventyr https://i.ibb.co/gZbmW0B/IMG-7618.jpg

Fantastiska byxor! Köpte mina 2013, och används än idag. Bra kvalitet 👍🏻

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Blev ett trist litet Biltemaköp igår. Värstingsprayfärg till sonens vita bygge. Köpte även plastprimer som inte kom med på bild.

Den rann och var jäklig så ska bli spännande att se hur shrouden kommer se ut. Fläktar kommer också lackas.
För den som bryr sig:

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Skrivet av mrnez:

Blev ett trist litet Biltemaköp igår. Värstingsprayfärg till sonens vita bygge. Köpte även plastprimer som inte kom med på bild.
https://i.imgur.com/uC2i6hL.jpeg

Den rann och var jäklig så ska bli spännande att se hur shrouden kommer se ut. Fläktar kommer också lackas.
För den som bryr sig:
https://i.imgur.com/Ewopxtm.jpeg

Spännande! Återkom gärna med bilder på slutresultatet 👍🏻

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Jag skulle bara köpa en Wii U och ett par spel, blev även en bakåtkompatibel PS3 och massa fler spel än jag tänkt mig.

Permalänk
Medlem

En ny klocka.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Nytt armband till klockan.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Rekordmedlem

Men det står ju att den visar GMT så den kommer alltid att gå fel i Sverige

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Det var 2 för 1. Katterna är åtminstone glada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Det var 2 för 1. Katterna är åtminstone glada.

<Uppladdad bildlänk>

Saknar bara banan, kiwi och citron

Permalänk
Medlem

Ett styck pci-e 1x förlängare så jag kan använda mitt sound blaster ae-9 ljudkort då mitt msi 4080 suprim x grafikkort döljer alla portar när jag har m-atx bräda.

Rätt smidig pryl då det finns precis med plats under grafikkortet för att använda denna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag skulle bara köpa en Wii U och ett par spel, blev även en bakåtkompatibel PS3 och massa fler spel än jag tänkt mig.

https://i.imgur.com/P2mmEIT.jpg
https://i.imgur.com/O2PIaUu.jpg
https://i.imgur.com/scdt1Id.jpg
https://i.imgur.com/47RXHej.jpg
https://i.imgur.com/wpTCbKM.jpeg

@LeVvE
Riktigt fint, wii u är nog bästa Nintendo konsolen om man inte behöver bärbart.

Permalänk
Medlem

Ett par nya snabba skor 😜

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Saknar bara banan, kiwi och citron

Katterna kanske heter det? 😉

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Ny stol som ersätter en 12 år gammal stol som jag köpte begagnad

Permalänk
Gallerikonnässör

Skaffade mig en LG 42C2 att ha som skärm! En del pill till att börja med men känns riktigt bra än så länge! Passade även på att köpa en ny mus i samma veva.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Efter närmare två månander orkade jag inte med android längre så det fick bli en iPhone 13.
Borta bra men hemma bäst.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har blivit väldigt lite teknik för mig på senaste tiden, mitt bil intresse har tagit stora kliv sen jag började pilla med min gammal saab 900 turbo. Började som: "ska få den igenom besiktningen". Nu är det ett fullfjättrat renoverings jobb haha.

Hjullager, nu måste man bara åka till någon med press, eller är saab 900 turbo(-91) en sådan där hjullagren sitter lite sådär lagom hårt?

De gamla hade rostat igenom kyl hålen ut till slit ytan, visade sig när man bromsat bort många år av rost.

Ett nytt vinkel järn på den nya plåten för länkarmsinfästningen, funderar på om jag ska svetsa dit den som lite stöd eller inte.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Efter närmare två månander orkade jag inte med android längre så det fick bli en iPhone 13.
Borta bra men hemma bäst.

Har aldrig ägt en iPhone själv, så kan inte relatera. Men vad med Android orkade du inte med? Är rätt nyfiken på att testa iPhone som nästa lur och 13 verkar vara en vettig serie.

Permalänk
Medlem

Passar på att posta de senaste köpen i en och samma bild! Om det vankas en regnig sommar så är man redo!✌️

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

Nya sneakers inför sommaren

Permalänk
Medlem

Inköp av stål till stomme för slag/spark docka som ska byggas för mätning av slag och sparkteknik.

Kom även en på gödsel idag samt 7 zigbee uttag som ska agera brytare för sesongsbelysning dvs dom får ersätta gammla 443mhz uttagen som hade den uppgiften tidigare.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Har aldrig ägt en iPhone själv, så kan inte relatera. Men vad med Android orkade du inte med? Är rätt nyfiken på att testa iPhone som nästa lur och 13 verkar vara en vettig serie.

Testade själv Android en gång efter 10 år eller så med iPhone och det var mest en massa småsaker som man inte hittade enkelt i menyerna och att lära sig ett nytt "tangentbord". Bytte tillbaka efter en vecka eller så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Testade själv Android en gång efter 10 år eller så med iPhone och det var mest en massa småsaker som man inte hittade enkelt i menyerna och att lära sig ett nytt "tangentbord". Bytte tillbaka efter en vecka eller så...

Och för mig är det samma sak när jag kommer till iPhone. Notissystemet bland annat är så mycket sämre på iOS

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Och för mig är det samma sak när jag kommer till iPhone. Notissystemet bland annat är så mycket sämre på iOS

Ja jag menar inte att det ena är bättre eller sämre utan att bägge är så pass bra att det inte är lönt att byta och vänja om sig.

Permalänk
Medlem

Processor till sonens bygge kom nyss hem. Det blir som sagt ett lite äldre bygge. Borde duga till Fortnite osv..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Och för mig är det samma sak när jag kommer till iPhone. Notissystemet bland annat är så mycket sämre på iOS

Det är ju dock din högst personliga åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Första inköpet för året.
Eller ja, hämtade på ombudet idag.
Matlådor i aluminium.
<Uppladdad bildlänk>

Ser ut som vinlådor

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Det blev två SSD:er som ska sättas i NAS:en för att ha som boot.
Anledningen är att alla interna program ska läggas och startas på dessa SSD:er - de befintliga diskarna kommer att behöva laddas om från backup då en ny raid kommer att behöva skapas (finns inget sätt att importera den vad jag har förstått för Synology)

Valde just dessa SSD:er då jag inte riktigt kunde motivera MAX varianten (köpte 5400 PRO modellen), dessa har tillräckligt bra TBW så att jag klarar mig 10+ år även när jag väljer att använda dem för att spara inspelning från 10 övervakningskameror (som blir nästa projekt).

Just att ha kameraövervakning på SSD:erna var den främsta anledningen till att köpa dem. För att slippa knattrandet på de mekaniska diskarna då data skrivs ner till disk.
Sedan kan långtidslagring av inspelade filer ligga på de mekaniska diskarna.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.