Låt mig pysa ur mig. Nyköpt dator som fick gå i retur på en gång. Kompensation?

Permalänk
Medlem

Låt mig pysa ur mig. Nyköpt dator som fick gå i retur på en gång. Kompensation?

Nämner ingen firma. Kan säkert listas ut ändå..

Beställde dator med bygge för över 42.000kr. Pratade med firman innan leverans och fick veta att firman testar utförligt innan datorerna skeppas iväg.

Fick hem datorn i tisdags 2 maj.

Installerade den på morgonen i går 3 maj.

Upptäckte tämligen omgående att de främre USBportarna inte fungerade. Efter en kvart insåg jag att en av hårddiskarna inte fanns med i systemet i Windows. Disken i fråga = Kingston NV2 2TB.

Ringde firman i fråga och det slutade i att jag fick veta att jag skulle skicka tillbaks datorn alternativt köra den till butiken i Uppsala där tekniker troligen skulle kunna fixa felen, förhoppningsvis medans jag väntade.

Sagt och gjort. Fyra mil in till stan, jaga parkering och bära datorn över vad som kändes halva stan. Väl på plats utschasad fick jag veta att den enda teknikern var hemma sjuk så det enda alternativet var att skicka datorn till Stockholm och att tyvärr transporten för dagen redan gått så den skulle skickas idag 4 maj.

Fick veta att serviceverkstaden hade mycket att göra så det kunde dröja ända upp till fyra veckor innan jag fick tillbaks den igen.

En dator för 42.000kr som jag hade haft igång en halvtimme innan felen uppenbarade sig.

Kommer troligen få åka till Uppsala och hämta den när den väl är färdig.

Min fundering. Törs jag tänka på kompensation i någon form?

Edit:

Glömde, vill bara få sagt att jag kan noll om datorer och att pickla fysiskt själv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan få kompensation för (skäliga) utlägg du haft pga felet, t ex transporten hit och dit och parkeringsavgiften. Fast kanske inte om butiken erbjudit att lösa frakten åt dig och du hellre satt dig i bilen. Men du kan ju alltid prova.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

42 000 kr och en så billig SSD? Vad är det för övriga delar i datorn? Kommer upp i drygt 32 000 kr på Komponentkoll med 7800X3D och 4090 samt bra delar i övrigt.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Om man antar att det bara handlar om att man missat en kabel och att man missat att "aktivera" disken i Windows så är det enkla problem som även någon "okunnig" skulle klara av att lösa... Vilket i sin tur gör det väldigt lustigt att butiken inte gjort från början.

Stå på dig, du har köpt en väldigt dyr produkt och bör i mitt tycke bli kompenserad på något vis, om inte i ren goodwill från butiken.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

42 000 kr och en så billig SSD? Vad är det för övriga delar i datorn? Kommer upp i drygt 32 000 kr på Komponentkoll med 7800X3D och 4090 samt bra delar i övrigt.

Han kanske räknar med en skärm också i priset.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Han kanske räknar med en skärm också i priset.

Kingston NV2 är rena budgetdisken. Det ska inte tillhöra någon dator med skärm för 42 000kr.

Permalänk
Medlem

Dags att ni läser vad han skriver

Citat:

Efter en kvart insåg jag att en av [flera, mitt tillägg] hårddiskarna inte fanns med i systemet i Windows. Disken i fråga = Kingston NV2 2TB.

Permalänk
Medlem

Först. Tack för svar. Med eftertankens kranka blekhet kom jag på att jag nog skulle listat vad bygget består av. Så:

-AMD Ryzen 7 7800X3D

-MSI PRO X670-P WIFI

-Kingston Fury Beast Black 32GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz

-Kingston Fury Renegade 1TB

-Kingston NV2 2TB

-Noctua NH-D15 chromax.black

-ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0

-Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid

-Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB

-Noctua NF-A14 / PWM / 140mm

Edit: Fick mail nyss "Din produkt har skickats till auktoriserad servicepartner". Suveränt, lämnade in den i onsdags vid 11.30.

Skrivet av Aphex:

Du kan få kompensation för (skäliga) utlägg du haft pga felet, t ex transporten hit och dit och parkeringsavgiften. Fast kanske inte om butiken erbjudit att lösa frakten åt dig och du hellre satt dig i bilen. Men du kan ju alltid prova.

Jag fick förslag om att skicka tillbaks datorn eller åka till butik. Jag valde att åka på grund av att emballaget är för stort för min bil och det bli en resa på två mil totalt till ombudet.

Skrivet av Scarabeo:

42 000 kr och en så billig SSD? Vad är det för övriga delar i datorn? Kommer upp i drygt 32 000 kr på Komponentkoll med 7800X3D och 4090 samt bra delar i övrigt.

Listade ovan vad datorn innehåller. Bad firman i fråga om förslag och det var vad jag fick tillbaks.

Skrivet av Thumbii:

Om man antar att det bara handlar om att man missat en kabel och att man missat att "aktivera" disken i Windows så är det enkla problem som även någon "okunnig" skulle klara av att lösa... Vilket i sin tur gör det väldigt lustigt att butiken inte gjort från början.

Stå på dig, du har köpt en väldigt dyr produkt och bör i mitt tycke bli kompenserad på något vis, om inte i ren goodwill från butiken.

Kan vara det killen i kundtjänst försökte guida mig igenom först. Att "aktivera" disken. Han konstaterad efter vad jag sa fanns listat i Windows att de måste ha tillbaks datorn.

Jag ska erkänna att jag känner mig rätt irriterad. För mig snordyrt köp som fick gå i retur på studs. Speciellt då jag innan leverans fick veta att de testkör systemet rejält innan leverans.

Skrivet av muSashi:

Han kanske räknar med en skärm också i priset.

Nej. ingen skärm. Har redan en jag är nöjd med.

Skrivet av PajN:

Dags att ni läser vad han skriver

Jag slarvade med att inte lista vad köpet bestod av. Gjort det nu.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

Har köpt en dator färdigbyggd enligt min spec. När det kom till att en minnessticka inte ville vara med fick jag alternativet att komma in med eller skicka in datorn, och skulle jag komma in med den skulle den ändå skickas med Postnord. Kändes som att risken att det uppstår fler fel är mer värd att undvika än att bekosta en lösning av befintligt problem på egen hand. Dessutom gick det snabbt att ordna saken själv, istället för att vänta X veckor.

Insåg att det inte finns så mycket värde i den garanti som följer med en färdigbyggd dator, som man tänker när man beställer datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Edit: Fick mail nyss "Din produkt har skickats till auktoriserad servicepartner". Suveränt, lämnade in den i onsdags vid 11.30.

För mig är detta DOA - Dead on Arrival. Alla seriösa aktörer ger dig en ny(a) produkt direkt. Man försöker aldrig reparera den. Den är defekt från början. Däremot om något går sönder under garantitiden är det något annat - då har dom rätt att reparera.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

För mig är detta DOA - Dead on Arrival. Alla seriösa aktörer ger dig en ny(a) produkt direkt. Man försöker aldrig reparera den. Den är defekt från början. Däremot om något går sönder under garantitiden är det något annat - då har dom rätt att reparera.

fel då ska man givetvis undersöka det först innan man bygger en helt ny produkt för då kan man ju rimligen enkelt fixa felet och då är produkten förmodligen inte defekt hellre. Om det dock konstateras att produkten är defekt då ska givetvis en ny levereras ut direkt. Om det dock kan konstateras vilken produkt i datorn som är defekt då anser jag att man rimligen kan testa och byta ut den enskilda produkten och inte bygga en helt ny dator.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Beginner:

Nämner ingen firma. Kan säkert listas ut ändå..

Beställde dator med bygge för över 42.000kr. Pratade med firman innan leverans och fick veta att firman testar utförligt innan datorerna skeppas iväg.

Fick hem datorn i tisdags 2 maj.

Installerade den på morgonen i går 3 maj.

Upptäckte tämligen omgående att de främre USBportarna inte fungerade. Efter en kvart insåg jag att en av hårddiskarna inte fanns med i systemet i Windows. Disken i fråga = Kingston NV2 2TB.

Ringde firman i fråga och det slutade i att jag fick veta att jag skulle skicka tillbaks datorn alternativt köra den till butiken i Uppsala där tekniker troligen skulle kunna fixa felen, förhoppningsvis medans jag väntade.

Sagt och gjort. Fyra mil in till stan, jaga parkering och bära datorn över vad som kändes halva stan. Väl på plats utschasad fick jag veta att den enda teknikern var hemma sjuk så det enda alternativet var att skicka datorn till Stockholm och att tyvärr transporten för dagen redan gått så den skulle skickas idag 4 maj.

Fick veta att serviceverkstaden hade mycket att göra så det kunde dröja ända upp till fyra veckor innan jag fick tillbaks den igen.

En dator för 42.000kr som jag hade haft igång en halvtimme innan felen uppenbarade sig.

Kommer troligen få åka till Uppsala och hämta den när den väl är färdig.

Min fundering. Törs jag tänka på kompensation i någon form?

Edit:

Glömde, vill bara få sagt att jag kan noll om datorer och att pickla fysiskt själv.

Fanns inte som att de inte dök upp under diskenheter i windows explorer? Troligen bara oformaterade.
Eller kollade du diskpart och disken saknades där?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det är möjligt att detta är lite sent för dig, men jag tror du fortfarande kan använda dig utav det. Om inte annat så skriver jag det för andra läsare.

DOA: Dead on Arrival: DOA är inte något som finns stöd för i Konsumentköplagen, dock är det fortfarande en ide som många butiker arbetar utifrån, och som ofta går att tvinga igenom även för de butiker som inte gillar det.

Skillnaden på DOA och garantifel handlar om konsument har haft användning av produkten innan felet uppstod. Om du köper en fläkt för att det är varmt på sommaren, och kommer hem och den inte fungerar, det är DOA. Om du köper en fläkt som fungerar i 14-180 dagar och sedan går sönder, det är garantifel.

Det är ju helt orimligt att en kund som förväntade sig att få hem sin vara, och direkt börjar använda den nu måste vänta X dagar på att använda varan. I dessa fall borde varan bara bytas ut rakt av, eller köpet återkallas och kund kan köpa VALFRI ny produkt.

Som sagt finns inget lagstöd i detta, men det finns ofta sätt där du som konsument kan fula dig och få till det ändå. Typiskt standard är att DOA är inom 7 dagar från leverans.

1. Alla butiker har öppet köp, och det (ej med stöd i lagen) är inte svårt att hävda att du vill returnera varan till butik och få pengarna tillbaka. När de säger emot så säger du "Varan är oanvänd, och jag returnerar den i exakt samma skick som ni sålde den till mig". Många tar tillbaka den på sunt förnuft, men inte alltid.

2a. "Du skulle ha den till helgen". Detta är min favoritanledning när den går att använda sig utav, för det går inte att argumentera emot denna. Om du t.ex. köpte en grill, då ska du ska bjuda på grillfest i helgen, och du valde denna varan för att den fanns i lager, då är det inte acceptabelt att du får varan om 14 dagar. Nästan allt går att "skulle haft den i helgen". Kamera = Din bror gifter sig i helgen, dator = Du ska på lan, hörlurar = du har en jobbintervju. Det är omöjligt att argumentera emot, och personen som säger nej kommer känna sig som en komplett rövhatt om den gör det. Detta tips tappar dock 90% så fort personen i butiken förstår att det är en lögn. Därav rekommenderar jag att det är de första man säger.

2b. Vägrar de, så hävda att du inte vill returnera den pga felet, utan för att du insett att varan inte uppfyller dina krav (du ville ha en rund boll, inte en oval). Det är tråkigt att varan är trasig, men oavsett ifall de lagar den eller inte så vill du returnera den för det är fel vara för dig. Att varan var trasig när de sålde den är ju butikens fel, inte ditt, och deras problem. Du önskar pengarna tillbaka. När väl pengarna är tillbaka på kortet så kan de inte stoppa dig för att gå in och köpa samma produkt igen ifall du vill det.

3. I slutändan så är det ofta dock så att anställda har sina regler, och de kommer inte ge dig det du vill ha, ifall de inte har makt nog att göra det. Chefer har makten, och de hatar problem. Om det inte löser sig med 2a eller 2b så be om att få prata med chef, var lugn och artig, men bestämt. Acceptera inte ett nej eller "kommer senare". Det finns till 99% en chef på plats i butik, för någon måste ha ansvar, nycklar för att öppna dörren på morgonen etc. Är det en butik med fler än 10 personer så är det ytterst sällan någon med ansvar inte är där.

Som sagt, det finns inga lagstöd för ovanstående, men jag har väldigt svårt att se att man inte får igenom

Permalänk
Medlem

@Aje @Sorten @DavidtheDoom @Chrisism8

Tack för svar och jag har inte skrivit för jag har avvaktat. Firman i fråga tog kontakt och när datorn anlände till dem så fick jag detta meddelande:

Citat:

Däremot det som dykt upp som ett problem nu är att moderkortet verkar vara dött, och vi behöver byta ut det. Vilket i sig inte är ett problem, men just det moderkortet du köpte är slut i lager, så kan inte byta ut det till ett likadant snabbt. Men vi kan byta ut det till t.ex. ett motsvarande https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7007840 (Jag som ändrat länk. Vill inte ange vilken firma det är. Ni har säkert ändå listat ut, skriver mer i slutet!)

Det är som jag förstått från serviceavcelningen motsvarande, men lite billigare, så vi kompenserar såklart dig ytterligare några hundralappar om du vill välja det.

Jag frågade vad skillnaden var mellan moderkorten. MSI som var det jag köpte mot det som föreslogs här.

Citat:

Hej *****,

Kan inte svara exakt på vad felet verkar vara. Tekniker testade att byta ut frontpanelen men detta fungerade inte heller, så verkar som att själva kontakten på moderkortets sida inte ville reagera alls på den, möjligt att det kan ha berott på någon yttre faktor eller måndagsexemplar av just denna krets/del på moderkortet.

Den enda skillnaden från vad jag kunde hitta mellan de olika moderkorten var att Asus-moderkortet inte hade exakt samma ljudingångar för surroundljud (3 ingångar på Asus, kontra 7 på MSI) bl.a. så har Asus inte heller optisk ingång för ljud. Utan att veta vad du har för ljuduppsättning så skulle ju detta kunna påverka någorlunda hur man har ljudet hemma. Kvalitetsmässigt dock på ljudingångarna skiljer det inget, brukar vara samma ljudkort som sitter på moderkorten.

I och med att Asus-kortet är 30 kr billigare än MSI-kortet du hade så vill jag erbjuda att vi drar av lite ytterligare här, för att kompensera ljudkortsuppsättningen t.ex.

Var inte hemma i går men såg detta mail nu på morgonen som skickades i går:

Citat:

Hej *****,

Nu är datorn klar, moderkortet har bytts ut och nu fungerar allt som det ska. USB-portar och SSD:n likaså.

Den skickas ut till dig med kollinummer ********************* via PostNord och skickas idag under eftermiddagen.

Hade bett dem även i mail att installera senaste bios och ser på deras hemsida på min beställning detta meddelande från tekniker:

Citat:

Moderkortet har blivit utbytt till ASUS X670-P WIFI som överenskommet. USB portarna samt 2TB SSD dyker upp både i BIOS och Windows. BIOS har blivit uppdaterat till senaste version (ingen beta version).

Datorn skickades i går så jag får den troligen i morgon onsdag.

Utöver 300kr i mellanskillnad på moderkortet så har jag fått 2.000kr i kompensation vilket jag är nöjd med.

Vill inte strula mer men jag hade gärna velat fråga om inte detta borde uppenbarat sig då de testade datorn inan de skickade den.

Men som sagt, jag är nöjd med kompensationen och att få hem datorn. Är spelsugen så det kryper i mig.

Edit: Om någon skriver kommer jag inte kunna svara förrän i morgon.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Beginner:

@Aje @Sorten @DavidtheDoom @Chrisism8

Tack för svar och jag har inte skrivit för jag har avvaktat. Firman i fråga tog kontakt och när datorn anlände till dem så fick jag detta meddelande:

Jag frågade vad skillnaden var mellan moderkorten. MSI som var det jag köpte mot det som föreslogs här.

Var inte hemma i går men såg detta mail nu på morgonen som skickades i går:

Hade bett dem även i mail att installera senaste bios och ser på deras hemsida på min beställning detta meddelande från tekniker:

Datorn skickades i går så jag får den troligen i morgon onsdag.

Utöver 300kr i mellanskillnad på moderkortet så har jag fått 2.000kr i kompensation vilket jag är nöjd med.

Vill inte strula mer men jag hade gärna velat fråga om inte detta borde uppenbarat sig då de testade datorn inan de skickade den.

Men som sagt, jag är nöjd med kompensationen och att få hem datorn. Är spelsugen så det kryper i mig.

Edit: Om någon skriver kommer jag inte kunna svara förrän i morgon.

Låter ändå som att företaget gjorde en väldigt schysst hantering och att det dessutom riktigt fort för ett serviceärende som detta?

Jag hade personligen inte brytt mig mellan de två olika moderkorten utan det kommer säkert fungera precis lika bra med det nya.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

42 000 kr och en så billig SSD? Vad är det för övriga delar i datorn? Kommer upp i drygt 32 000 kr på Komponentkoll med 7800X3D och 4090 samt bra delar i övrigt.

Den builden får du gärna länka.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Känns som de skötte detta utmärkt trots allt. Nu blir man ju nyfiken på vad det är för firma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

@Aje @Sorten @DavidtheDoom @Chrisism8

Tack för svar och jag har inte skrivit för jag har avvaktat. Firman i fråga tog kontakt och när datorn anlände till dem så fick jag detta meddelande:

Jag frågade vad skillnaden var mellan moderkorten. MSI som var det jag köpte mot det som föreslogs här.

Var inte hemma i går men såg detta mail nu på morgonen som skickades i går:

Hade bett dem även i mail att installera senaste bios och ser på deras hemsida på min beställning detta meddelande från tekniker:

Datorn skickades i går så jag får den troligen i morgon onsdag.

Utöver 300kr i mellanskillnad på moderkortet så har jag fått 2.000kr i kompensation vilket jag är nöjd med.

Vill inte strula mer men jag hade gärna velat fråga om inte detta borde uppenbarat sig då de testade datorn inan de skickade den.

Men som sagt, jag är nöjd med kompensationen och att få hem datorn. Är spelsugen så det kryper i mig.

Edit: Om någon skriver kommer jag inte kunna svara förrän i morgon.

Jag tycker företaget har gjort en väldigt rimlig hantering, med tanke på att det framkommit att det verkar vara ett felande moderkort så är det inte helt omöjligt att det fungerat under deras tester och sedan har problemen eskalerat allt eftersom.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uroth:

Den builden får du gärna länka.

32 428 kr med MSI Cashback.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Scarabeo:

Upp en tusenlapp till för en 2TB NVME om nu NV2 inte är ett alternativ (1090 kr).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Känns som de skötte detta utmärkt trots allt. Nu blir man ju nyfiken på vad det är för firma.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Låter ändå som att företaget gjorde en väldigt schysst hantering och att det dessutom riktigt fort för ett serviceärende som detta?

Jag hade personligen inte brytt mig mellan de två olika moderkorten utan det kommer säkert fungera precis lika bra med det nya.

Skrivet av huttala:

Känns som de skötte detta utmärkt trots allt. Nu blir man ju nyfiken på vad det är för firma.

Skrivet av sweisdapro:

Jag tycker företaget har gjort en väldigt rimlig hantering, med tanke på att det framkommit att det verkar vara ett felande moderkort så är det inte helt omöjligt att det fungerat under deras tester och sedan har problemen eskalerat allt eftersom.

Hinner innan jag drar.

Jag kan noll om datorer så byte av moderkort säger jag ingenting om. Litar på dem.

Jag tycker de har hanterat detta bra, jag är nöjd.

Bingo @Pliind. Kan lika gärna säga att det är Webhallen. @webhallen Axel är en guldklimp! Om nu Axel läser detta själv så vissla efter chefen och peka på skärmen!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk